Wie weet leuke spelletjes met de hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Wie weet leuke spelletjes met de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 18:01

Voor onze hondenvereniging (africhting) ben ik op zoek naar leuke spelltjes om te doen met de hond. Het gaat om Duitse Herders.
Heb al wel een aantal dingen maar alle ideeen zijn welkom. :D

me_myself_i

Re: Wie weet leuke spelletjes met de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:00

Ik doe wel eens balletje, balletje met mijn hond. Je neemt 3 open bakjes van een verschillende kleur en/of grootte. Dan laat je je hond afliggen en stopt wat brokjes onder een bakje. (de hond mag toekijken) dan laat je de hond een paar min wachten en dan zeg je : zoek het brokje "fikkie" :D dit is voor beginners. (wissel het af, dus niet steeds de brokjes onder hetzelfde bakje leggen en de bakjes niet verschuiven) Als ze dit kunnen kan je naar het volgende niveau. Hiermee laat je de hond weer liggen en laat je zien onder welk bakje je de brokjes legt. Dan neem je de hond mee naar een andere ruimte en na 5 min kom je weer binnen, laat je de hond afliggen en dan kun je kijken of hij nog steeds weet onder welk bakje de brokjes liggen. Als ze dit kunnen ga je na het moeilijkste niveau. Je legt brokjes onder bijvoorbeeld het groene bakje en dan verschuif je ze door elkaar. En dan moet de hond weer weten dat de brokjes onder het groene liggen en niet bijvoorbeeld onder het rode bakje. Je kan ook verstoppertje doen. Je laat de hond afliggen en wachten en gaat verstopt wat brokjes achter een stoel ofzo (of ergens anders) en als jij het teken geeft dan mogen ze zo snel mogelijk de brokjes zoeken en opeten :D deze 2 spelletjes vind mijn hond heel leuk om te doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:06

Balletjes apporteren uit een speciekuip met water.
Slalom-race met de hond in een kruiwagen terwijl de hond moet blijven zitten.
Veel balletjes op het veld leggen en kijken hoeveel ze er willen apporteren in 2 minuten.
10 voorwerpjes verstoppen en kijken hoeveel ze er in 5 minuten kunnen vinden.
Samen met je hond onder een afdekzeil kruipen wat aan de zijkanten vast aan de grond zit.