Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamaramt schreef:een verassend feit is dat een mens gemiddeld 8 maanden rouwt om zijn hond
diessel schreef:Wij moesten onze hond een half jaar nadat we hem uit het asiel hadden gehaald laten inslapen omdat hij een groot gevaar was voor onze omgeving.
Een hele moeilijke beslissing omdat het een tophond voor ons was en vol levenslust![]()
was het zo n een agressieve hond geworden of was hij dat al toen je hem uit het asiel haalde
Mijn vriend had het er ontzettend moeilijk mee, alleen maar huilen, niet meer naar buiten willen en geen eetlust meer.
Nog geen week later kochtten we een pup op aandringen van mij.
Geen enkele hond is in staat onze vorige hond te vervangen, maar een nieuwe hond vult wel de leegte op en geeft afleiding.
Het heeft bij ons heel goed uitgepakt, al moet ik nog steeds huilen als we praten over de vorige hond.
Omdat het zo pijnlijk is praten we nog steeds bijna niet over hem, maar hij is wel voor altijd in onze gedachten.
Het is nu ruim 2,5 jaar geleden.
Medeleven hebben we niet gehad van onze omgeving of dierenarts, iedereen vond het een rothond.
Alleen maar opmerkingen dat we er goed aan hadden gedaan of dat we het al veel eerder hadden moeten doen
saskiaojan schreef:Mijn hond is 2 maanden geleden heel plotseling overleden, was in 2 min gebeurd, gezonde bull mastiff van 4 jaar, heb wel een week lopen janken en nu kan ik nog steeds niet echt zonder een traan te laten aan hem denken en over hem praten...
het was mijn beste maatje, heel veel mee meegemaakt en ik denk dat het ook nog wel ff duurt voordat ik alles echt een plekje heb kunnen geven....
gelukkig snapt iedereen in mijn omgeving het heel goed en krijg ik dus veel steun!
ik heb nu nog 1 hond een jackrussel, die vult de leegte wel op maar max zal altijd een gemis blijven!
Laika schreef:Persoonlijk denk ik dat het al zou helpen als je de nieuwe hond een eigen kussen geeft en een nieuwe halsband. Dat is dan minder confronterend.