Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CarolShadow schreef:Nou, het schijnt dat die botten als ze (gekookt,gebakken,gebbqt of gebraden) veel harder zijn en veel makkelijker splinteren.
Barvrouwke schreef:CarolShadow schreef:Nou, het schijnt dat die botten als ze (gekookt,gebakken,gebbqt of gebraden) veel harder zijn en veel makkelijker splinteren.
Precies. Maar ik ken alleen het verhaal dat ze geen kippenbotten mogen. Maar wat het verschil is tussen een kippen en een runderbot, geen idee.
Nikka schreef:Sowieso moet je een hond geen varkensvlees geven.
vorame schreef:Het vergelijk was inderdaad niet hemaal zo handig.Nikka schreef:Sowieso moet je een hond geen varkensvlees geven.
Waarom dat dan weer niet?
Ik heb het idee dat er tegenwoordig niets meer mag.
Vroeger at de hond de restjes van wat de pot schafte op.
Ik zeg daarmee niet dat dat perse goed is.
Maar een keer wat anders is echt geen ramp.
Er wordt naar mijn idee tegenwoordig alles wat overtrokken.
Nikka schreef:Ziekte van aujeszky, oftewel pseudo rabies. Dodelijke ziekte voor de hond. Hele akelige dood.
Komt weinig voor, maar het zal je hond maar zijn. Beter voorkomen dan niet meer kunnen genezen.
Nikka schreef:Juist het stoppen van vaccinatie bij varkens zorgt voor meer kans op uitbraak . Kans is erg klein bij de hond, maar het komt nog wel eens voor. Goed, ik kies ervoor mijn hond het risico niet te laten lopen , hoe klein het ook is.