Wat kan je verdriet hebben om een konijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oh_oh

Wat kan je verdriet hebben om een konijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 20:18

Mijn mooi grote Yogi is zojuist doodgegaan..

Vanochtend zei mijn vriend dat Yogi stil zat beneden in de ren. Dus ik heb gekeken en ze was erg sloom voor dr doen en ze was aan het pompen met de buik. Dus direct DA gebeld.

DA controleerde haar longen en er zat een zware ruis in en haar buik was best leeg dus had ze niet gegeten. De gemeten lichaamstemp was 39,5 dus behoorlijk koorts. Ze heeft pijnstiller en AB kuur gekregen en we hebben haar aan het infuus gehad. Verder had ze goede conditie zei de DA.

Ik moest haar binnen houden en dwangvoederen met een speciale voeding + wortelhapje voor baby`s en water. Dus dat 2 keer gedaan. Mijn vriend verschoonde de bench en ze huppelde rond en was echt actief. Dus wij beiden zeiden tegen elkaar dat ze al opknapte en dat het wel goed kwam.

10 minuutjes later ben ik aan het koken en hoor een kabaal uit de hal. Ik kijk en zie ik Yogi stuiteren. :pale:
Ik roep mijnvriend: "ze stikt" en ik haar neus en bek vrij maken zegt jan dat ze al dood is. Het waren stuipen.

Zo naar, ene moment een opleving en dan is ze er niet meer.

Arme Yogi ze heeft maar 1 1/2 jaar mogen worden. Haar mams Spoetnik zit nu alleen. Ik vind dat ook hartverscheurend! Spoetnik is zo'n lieve schat van een konijn! Ik ga haar een konijn erbij halen. Ik ga daarvoor naar het knaagdierenasiel. Daar komt Spoetnik ook vandaan. Die heeft bij mij haar 3e kans. Dat gun ik een ander konijn ook!

Yogi was een groot konijn met opstaande oren van 3 á 4 kilo (kruizing Groot lotharing x Franse hangoor). Een opvallende cremekleurige verschijning. Heel actief en direct present als je buiten kwam. Je kon niet om haar heen.

Het is gewoon naar...en ik laat er echt tranen om. Ben zo wijs met mijn dieren.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:54

Tuurlijk kun je verdriet hebben om een konijn...is toch ook een dier? Wens je veel sterkte...en huilen doen we dan samen.

Anoniem

Re: Wat kan je verdriet hebben om een konijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:49

Meid, wat sneu. Mijn konijn van 1,5 is ook op die manier gegaan. Ze was een groot Lotharinger, was net van de ab af en knapte na 2 maanden sukkelen eindelijk weer wat op. Ik was haar net weer aan het wennen om binnen afzienbare tijd bij de anderen in de buitenren te zetten. Ze liep los in de schuur. Waarschijnlijk heeft ze een longabces gehad die na buiten is opengeknapt. Ik heb haar voorzichtig schoongemaakt en de da gebeld, ik moest het even aankijken (het was 23:00) tot de volgende ochtend. Ik heb haar in de bench gelegd in het dikke hooi en opeens schoot ze zo 30cm omhoog en dat ging drie keer en toen was ze dood. Nou ik kan je vertellen dat ik de ogen uit mijn hoofd heb gejankt, dat geeft niets. Floor ligt achter inde tuin. Intensieve zorg bij dieren, maakt het net allemaal weer iets anders en maakt een dier toch even specialer.

Pollewoppy

Re: Wat kan je verdriet hebben om een konijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:30

Ik vind het niet raar dat je verdriet hebt om een konijn.
Neem je tijd om het een plekje te geven. Ze was ook nog zo jong, dat maakt het extra verdrietig. Sterkte!