Konijn klein kaal bultje op neus?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijn klein kaal bultje op neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:20

Ik zag net dat Fluffy een heel klein kaal soort bultje op haar neus heeft (middenop). Het is een heel klein kaal plekje, en als je erover heen gaat voel je een klein bultje. Het is minder dan een halve cm groot. Weet iemand wat dit is?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:24

heb het wel gezien bij konijnen die met hun neus door het gaas,tralies gaan van hun hok,dan is het haar daar weggeschuurd.
meer afleiding kan ervoor zorgen dat ze dus niet met hun neus door het gaas gaan.

Anoniem

Re: Konijn klein kaal bultje op neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:25

Dat zou kunnen.. alleen Fluffy heeft niet echt gaas, meer spijlen, maar die zijn zo dik dat het daar niet aan kan schaven ofzo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:27

heb je buiten de tralies hooi liggen in een ruif?
kan best daarvan komen hoor,zeker als ze hun neus scheefhouden om zo nog hooi te pakken.
als ze er niet doorheen kan met de neus dan zou ik zo niet weten waar het van komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:28

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:30

ik zie helemaal niks bijzonders op de foto?
ik geef mijn konijnen gewoon hun hooi los in het hok, vind ik toch net wat prettiger.
ze schuiven er mee heen en weer, eten er tussenuit wat ze lekker vinden en ze hoeven bij mij dan dus niet met hun neus door de tralies.

ik heb geen flauw idee wat het verder kan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:31

Midden op dr neus zit zo'n 'putje' zegmaar, tis ook 'n beetje onduidelijke foto. :+

In dr hok heeft ze ook hooi op de grond, maar beneden in dr ren maakt ze er altijd zo'n zootje van, en dat is niet goed schoon te houden, dus vandaar de ruif. :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:33

is maar een heelklein plekje he?zit dat plekje er al lang?
misschien gewoon een wondje van te hard krabben ofzo?
denk dat als het gewoon kaal is en er verder niks mis is er niet zoveel aan de hand is.
maar als je twijfelt kun je er altijd mee langs de dierenarts gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:34

Een week denk ik, die foto is van een week geleden ong. maar toen was het me nog niet opgevallen dat het er zat, merkte 't vandaag pas. Ja we waren gister nog bij de dierenarts, dus ik denk vraag het even op Bokt of iemand het weet. Ik ga het maar ff aankijken dan. :)