poes draagt kittens weg.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

poes draagt kittens weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:56

de poes heeft 2 van de 3 kittens weggedragen vanacht. De kittens zijn zaterdag 2 weken oud.

Zullen de kittens dood gaan, of verstopt de moeder ze?

Bestaat de kans dat ze de 3de ook nog weg sleept? Ze zitten in een stal, met een halve vrij hoge deur die dicht is van onder.

Er loopt ook nog een kater rond, niet de vader maar de broer van de poes. Kan hij hier een aandeel in hebben?

Het laatste poesje hebben we uitgekozen. Deze had de eerste keer al onze voorkeur.

Moet ik er nu rekening mee houden dat de andere poesjes dood zijn en dat de laatste ook nog kan verdwijnen? Of zullen de andere straks weer terugkomen als de moeder ervoor blijft zorgen?

_00_0

Re: poes draagt kittens weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:00

ze verstopt ze zodat ze rust heeft. Ga je misschien te vaak kijken?

zonnebloem18

Waarschijnlijk vind ze het geen fijne plek meer om de kittens te hebben of de kittens zijn niet in orde.
Groeien de kittens goed en klinken ze goed geen rocheltjes o.i.d.?
Probeer de kittens toch weer bij elkaar te leggen en het te blijven proberen.
Zorgt ze niet voor 1 of meer van de kittens zal je ze moeten (laten) flessen.

cissy

je moet er rekening mee houden dat ze ergens anders zitten en dat ze nu gaan verwilderen, ik zou ze gaan zoeken als ik jou was.
de 3e zou ze ook moeten wegdragen anders is er wat mee aan de hand, hou het wel even in de gaten, een kitten van die leeftijd kan nog niet voor zichzelf zorgen en ook de lichaamswarmte nog niet goed regulieren en dan wordt ie te koud en dan gaat ie wel dood.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:03

Pelryo schreef:

klopt
kan je ze niet ergens anders neerleggen, misschien in huis?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:06

duChambre schreef:
Pelryo schreef:

klopt

Dat zou ik niet doen. Vele moeders willen de kittens niet meer aanemen als mensen er met hun handen aan hebben gezeten. Dan zit er een ander luchtje aan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:08

Kan heel goed dat moederpoes een veiliger plekje heeft gevonden, maar ook een kater kan jonge kittens vermoorden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:11

Sundancer schreef:
duChambre schreef:
klopt

Dat zou ik niet doen. Vele moeders willen de kittens niet meer aanemen als mensen er met hun handen aan hebben gezeten. Dan zit er een ander luchtje aan.

Dit is onzin, kittens kan je vanaf dag 1 prima oppakken desnoods een beetje met je handen door het nest zodat ze ook een nestgeur krigjen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:12

ze zijn niet van mij maar van de buren. De poes was gedekt door mijn verongelukte kater en ik wil er graag een jong van.

De kinderen hebben van het begin af aan de kittens in de hand gehad. Kinderen zijn jaar of 16 overigens.

De poes is een super lief en fijn dier. Toen we binnenkwamen en we naar de kitten gingen kijken kwam zij meteen om geaaid te worden.

De kitten die er nu nog is is mooi dik, loopt al wat rond en heeft mooie schone oogjes. De moeder was erbij toen we aankwamen.

Het is overigens haar 1e nestje.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:12

zonnebloem18 schreef:
Dit is onzin, kittens kan je vanaf dag 1 prima oppakken desnoods een beetje met je handen door het nest zodat ze ook een nestgeur krigjen.

Onzin? Ik doe het iig niet, sommige moeders hebben er een hekel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:16

maar als de moeder er een hekel aan gehad zou hebben zou ze ze toch eerder al weg gedaan hebben? En alle 3?

Hoop zo dat deze over blijft! Maar kan pas over dik 2 weken weer een keer langs, ga op vakantie.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:20

Het kan zijn dat ze een veiliger plekje voor ze gezocht heeft. Dat ze het eigen plekje om de een of andere reden niet meer geschikt vond.
Wel raar dat ze niet al haar kittens versleept heeft. Misschien doet ze dat alsnog wel. :=

Het komt idd voor dat katers de kittens doodbijten. Dat is bij ons ook gebeurt.
Ook wij hadden een nestje van de buurpoes (ook gedekt door onze verongelukte kater (!)) bij ons in de stal liggen. Toen de kittens 5 weken waren heeft een wilde kater uit de buurt de 2 katertjes uit het nest doodgebeten. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:26

hebben jullie de dode katertjes gevonden? Deze zijn helemaal weg, dus doodgebeten lijkt me sterk.

De mensen hebben overal gezocht.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:40

Ja, mijn zusje heeft ze gevonden met de keeltjes doorgebeten... ;(
Ik bedoelde ermee te zeggen dat het een reden kan zijn waarom de moeder het plekje niet meer veilig vond. Omdat er een kater rondloopt.

Maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit met dieren. Je kunt ze helaas niet vragen waarom ze de dingen doen die ze doen (al zal dat wel handig zijn...). :P
Het blijft gokken.