Leuke truukjes gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

me_myself_i

Leuke truukjes gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 13:01

Hee allemaal,
mijn hond (vuilnisbakje teefje, nu anderhalf jaar oud) vind het geweldig om nieuwe dingen te leren (ze is erg slim en leergierig), dus ik zoek nog leuke truukjes die ik haar kan aanleren.
Ze kan al: zit, af, hier, blijf, op de plaats, voor , aan de voet, alee hop (op de trampoline springen), hop (over takjes springen etc) en omrollen. Ook doe ik wel eens denkspelletjes met haar waarbij ze snoepjes moet zoeken die ik verstopt heb die bijvoorbeeld onder een paar doosjes liggen. :D
Dus als iemand nog een leuk truukje weet, roep maar (svp wel erbij vertellen hoe je het een hond aanleert :D)

Frances

Re: Leuke truukjes gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:53

high five, doodliggen, samen springen, opzitten

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:31

op commando blaffen is ook heel leuk.
Moet je de hond uitdagen zodat ze gaat blaffen en dan commando eraan toevoegen en dan belonen.
Onze labrador snapte dat al in 3 keer :P

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 18:23

Hoe leer je je hond die dingen aan Frances? :D
Leandrotje: bedankt ik ga het eens met haar proberen :D (ze blaft alleen als er vreemden over de vloer komen of als ze wat hoort dat ze niet vertrouwt (waakt dus:P))

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:21

Werk je met een klikker?
high five:
koekje in je gesloten hand houden en voor je hond houden totdat hij met zijn poot probeert het koekje eruit te halen. Zodra hij dan met zijn poot jou hand raakt klik je en beloon je. Dat aantal keer herhalen tot hij doorheeft dat hij je hand aan moet raken met zijn poot. Als die het doorheeft geef je er een commando aan (high five). Dat oefen je dan nog een aantal keer en dan probeer je het zonder koekje met een open hand. (de beloning moet je trouwens niet uit de hand geven waarin het koekje zit, maar uit je broekzak halen of iets dergelijks).
Doodliggen: Als je hond al af kent, laat je hem af liggen en neem je een koekje en laat de hond eraan snuffelendan beweeg je het koekje een beetje naar achter over de schouder heen zegmaar. De hond moet dan op zijn rug gaan liggen om het koekje te volgen zegmaar. Dit kan je ook in stukjes opbouwen, dus het koekje steets verder achter de schouder. Als je hem dan een aantal keer op zijn rug laat rollen kun je uitbreiden door te wachten met het koekje te geven tot hij een paar seconden stil ligt en dan steeds langer.
samen springen: heeft een vriendin haar hond geleerd.. volgens mij heeft ze het gedaan door een koekje in haar vuist te houden, de hond de laten snuffelen en dan het koekje omhoog te bwegen zodat de hond moet springen voor het koekje zegmaar. dat beloon je dan steeds. alleen hier hoef je er geen commando aan te koppelen omdat je wilt dat de hond springt als jij springt. jou sprong is dus eigenlijk het commando. Later ga je dan niet alleen je hand omhoog bewegen, maar tegelijk springen. Dat blijven oefenen tot de hodn het trucje zegmaar doorheeft en dan kun je zonder koekje oefenen.
Opzitten: De hond laten zitten, koekje voor zijn neus en dan langzaam je hand omhoog bewegen zodat de hond op de achterpoten gaat zitten en de voorpoten in de lucht houd. dat gewoon herhalen en later een commando erbij :)

weave is ook leuk en best makkelijk. je hond moet dan tussen jou benen door weven terwijl je loopt. je begint gewoon door de ene voet voor de andere te zetten en je hond met een koekje tussen je benen door te lokken. Als je hond dat eng vind met kleine stukjes steeds verder door je benen heen lokken. dat kun je dan weer uitbouwen door weer je ene voet voor de andere te zetten en hem er weer door te lokken. als hij een paar maal achter mekaar achter je hand aanloopt door je benen heen, weer een commando eraan koppelen. en dan dus zonder lokkertje. wat hierbij belangrijk is is dat je oplet aan welke kant je hond staat en welk been je dan voorzet. als je het verkeerde been voor zet en je wil je achterste been naar voren doen gaat het niet werken :P

hoop dat het een beetje duidelijk is?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:42

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:05

Blaffen, grommen, 2 kanten op rollen, de bench open en dicht doen, deuren open maken (aan een touwtje trekken dus), opzitten, in een mand springen, dingen combineren (mijne kan opzitten, blaffen en dan grommen allemaal tegelijk). Er zijn nog een boel dingen!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:12

@ pluttersprut: Hoe heb je het grommen aangeleerd? De ene van mij kan wel blaffen op commando maar grommen niet... zou wel handig zijn als je een engerd 's avonds laat tegenkomt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:02

Mijn hondje kan o.a.

been (slalommen tussen je benen door)
om(ik hou m'n benen bij elkaar en zij draait er een rondje om)
dood (spreekt voor zich :)) )
buig (door de voorpoten zakken)

Misschien zit hier iets bij wat je leuk vind? :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:21

Tja, ik vind deuren/kastjes/laatjes open en dicht geweldig om te leren, de honden vinden het prachtig en het is superhandig! Aanleren is vrij gemakkelijk met Clicker :).

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 22:05

Ok bedankt voor alle reacties! :D ik ga eens aan de slag met haar :D als je nog wat te binnen schiet roep maar, en als de oefeningen me niet lukken roep ik jullie :P

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:33

Het grommen was bij die van mij heel makkelijk aangeleerd :o Die deed voordat hij ging blaffen altijd een grommeltje, en dat heb ik dus misbruikt :Y) Eerst laten blaffen, toen een brokje voor gehouden en niets gedaan, wat voor hem vaak (als hij dan toch mag kiezen) resulteerd in blaffen, en dan op het moment dat hij gromde beloond. En dat verder uitgebouwd. Hij vergist zich nog wel eens als ik blaffen en grommen na elkaar doe, maar verder doet hij het super!
Ik denk trouwens niet dat je het voor engerds kan gebruiken, die van mij kwispelt heel hard als hij gromt en blaft :Y)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:39

haha, nja wie weet, ziet mijn hond er opeens supergevaarlijk uit :P.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:50

marlinH schreef:
Misschien kun je hier wat dingetjes uithalen?
Als je wilt weten hoe ik het geleerd heb PB je me maar.. :D

http://www.youtube.com/watch?v=xCflQXvB ... re=related

Geweldig :D

heerlijk van die werkende honden!

Ik heb zelfs onze greyhound het e.e.a aan kunnen leren: Poot, dood, omrollen enz. En dat voor een greyhound uit spanje :D
Voor voer doen ze bijna alles haha.

Onze labrador gaat mee boodschappen doen, op de heenweg draagt ze de portemonnee en op de terug weg iets van de boodschapjes.
Ook de paraplu is favoriet :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:31