Daar zag ik een relatief kleine (jonge?) kat liggen. Ik twijfelde enorm of ik 'm mee zou nemen. Mijn moeder vond het eerst geen heel goed plan.
Toen we verder liepen, zagen we dat 'ie ons achtervolgde. Toen zagen we pas goed dat hij er niet gezond/goed uitzag.
Hij is ontzettend aanhankelijk en lief, dus we hebben hem meegenomen. Thuis hebben we even goed gekeken, hij is echt ontzettend mager en had een hele vieze kont (allemaal dikke klonten poep in zijn vacht). Hij is de nacht goed doorgekomen, dus we hebben hem vanochtend in bad gedaan en zijn kont wat schoongemaakt. Vanavond gaan we ermee naar de dierenarts.
Ik heb wat informatie opgezocht, maar kan er niet helemaal uitkomen wat voor kat het precies is. Mijn eerste gedachte was een Noorse boskat, maar ik weet het niet zeker. Misschien dat de kenners onder ons dit kunnen zien?

http://i31.tinypic.com/334lvrd.jpg
Als hij helemaal opknapt, willen we graag kijken of we hem kunnen houden. We hebben nog een andere kat, een pers. Die is erg eenkennig en graag op zichzelf. Wat is dan het beste om ze aan elkaar te laten wennen? Hoeveel tijd moet je zoiets geven?
Oh ja, ik zeg al telkens hem en hij, maar we weten nog niet wat het eigenlijk is.