Wat moet ik nu......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Wat moet ik nu......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 18:59

Sorry voor dit verhaal, maaar.....

Ik heb een 2 jarige grote hond , een superhond natuurlijk!
Ze heeft een tijdje mank gelopen en daarvoor zijn we natuurlijk naar de dierenarts geweest, niks aan de hand, verstapt.
Nou dat was daarna weer een tijd goed, alleen een half jaar later, liep ze weer mank......
Weer naar de dierenarts geweest en ze kreeg lijnrust + pijnstillers.
Ze loopt er nu aardig goed op, af en toe een pasje, maar het is dus zo goed als weg!

Nu komt het hele verhaal.
Als we terug zijn van vakantie moet ze (mn hond) dus op de foto, om te kijken of ze niet toevallig HD heeft.
Ik maak me er echt zorgen over, ze heeft af en toe namelijk dat ze zo blij is dat ze ZO hard rent dat ze gewoon onderuit zeilt.
Zo ook net, ze ging letterlijk in spagaat, split en weet ik veel allemaal wat (moet je nagaan dat we een vloer hebben helemaal geschikt voor grote honden met groeven erin, ze moet dus echt HEEL hard rennen wil ze onderuit kunnen gaan..), echt zo zielig en ja daar stond ze weer met haar pootje omhoog.
Ik heb er dus echt een slecht gevoel over...

Zijn er meer mensen die dit kennen van grote honden, wat doen jullie er aan?
Hebben jullie of kennen jullie een hond met HD..
Betekend dit einde verhaal of niet.......?

Ik wil echt het beste voor haar dus alles is welkom en wordt met de dierenarts besproken!

Laika

Re: Wat moet ik nu......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:35

Als het HD is kun je het best zorgen voor voldoende beweging. Laat je hond rustig aan wennen naast de fiets om zo voldoende spiermassa op te bouwen. De spieren zullen op termijn zorgen dat de HD binnen de perken blijft. Tevens zijn er ook homeopatische middeltjes te koop die je haar kunt geven om de pijn wat te onderdrukken. In het alleraller uiterste geval als niets anders helpt kun je goudacupunctuur (ik dacht dat het zo heet) overwegen. Dan worden kleine goudstaafjes bij het pijnlijke gewricht geplaatst waardoor de pijn onderdrukt wordt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:37

Een vriend van mij heeft 2 amerikaanse bulldogs 1 daarvan heeft HD aan beide heupen.
Ze hadden hem kunnen laten opereren maar per heup zou hij 6 maanden benchrust moeten hebben en dat kan je een hond van 1 jaar niet aandoen.
Hij krijgt nu al 4 jaar elke dag glucobest bij het voer en dat helpt duidelijk.
Als hij het een keer vergeet merk je het meteen de hond komt moeilijk omhoog na het slapen en is veel voorzichtiger.
Zwemmen en veel rennen in rechte lijnen is goed (naast de fiets bijvoorbeeld).
Pijnstillers kan je het beste zo lang mogelijk proberen te vermijden.

Hij is nu 5 en half en erg fanatiek, ze hebben een grote tuin om in de rennen en dat doet hij dan ook erg graag.
Af en toe moeten ze hem een beetje intomen maar over het algemeen weet hij heel goed wat hij aan kan.
Hij zal misschien niet probleemloos 10 worden maar dat was met een operatie waarschijnlijk ook niet zo geweest.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:25

Ik ken ook mensen uit de buurt, die hond had ook HD, en die hebben ze laten opereren. Ze heeft een lange tijd moeten rusten, maar nu is ze wel superfit en kan ze rennen en gek doen!
Dus ik zou voor een operatie kiezen, ook al is haar jeugd daardoor iets minder leuk. Ze kan daarna weer volop spelen, racen en gek doen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:25

Een van de Leo's die ik uitliet heeft HD gehad, arme beestje heeft een jaar lang in het gips gezeten. Maar oh wat was ze blij daarna^^

Het is geen einde verhaal, maar je moet er wel rekening mee blijven houden.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 22:47

Oke bedankt allemaal voor de reacties, heb het topic ff niet meer zo gevolgd door de vakantie.
We hebben haar nu mee genomen op vakantie en lopen veel in het bos, en het gaat al een stuk beter (ook zijn hier ruwe tegels, waar ze zo hard op kan rennen als ze wilt).

Oke dus een operatie baat dus wel?

Na deze week even de fotos afwachten en dan maar gaan kijken hoe het verder gaat!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:49

veel zwemmen kan ik je aanraden :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 22:52

Oke bedankt, daar is ze gek op dus dat komt wel goed.
Ze is vanmiddag nog een meertje in gedoken uit het niets!
Bedankt! :)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:14

Ik zou eerst maar eens rustig de uitslag van de foto's afwachten. HD hoeft niet direct het einde te betekenen, maar daarnaast zijn er ook nog zat andere oorzaken te bedenken die deze klachten kunnen veroorzaken. Dit soort klachten kun je ook zien bij bijvoorbeeld kniebandbeschadigingen. Mijn bouvier liep de laatste tijd ook iedere keer mank aan één achterpoot en schoof ook onderuit op de vloer. Foto's laten maken, blijkt hij een teenblessure te hebben.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:24

O oke, nou mijn buurman is ook onze dierenarts en die houd het ook goed in de gaten en die zei ook dat ze echt haar heupen aan het ontlasten was, dat ze echt met haar achterpoten bij mekaar ging lopen enzo.
Ik ga idd even afwachten, maar een beetje informatie inwinnen kan geen kwaad.
Mooi dat het bij je bouvier zo goed is afgelopen!!!!!