Poes is aan het bevallen ?!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Poes is aan het bevallen ?!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 00:00

Hallo!
Zo'n 7 á 8 weken geleden is onze Main Coon poes vreselijk krols geworden.
Ze is toen naar buiten ontsnapt(door mijn schattige broertje van 2 jaar die heel lief de deur stiekem open deed). De hele nacht niet terug gekomen en wij hebben haar overal gezocht. Uiteindelijk kwam ze de volgende dag thuis en de krolsheid was snel over. Daarna is ze niet meer krols geworden en kreeg opgezwollen tepels. Wij zijn 3 weken terug met haar naar de dierenarts geweest en ja, ze is zwanger!

Vandaag was ze heel down en ze at sinds gister niet meer. We zijn vandaag meteen langs de dierenarts gegaan. Die heeft haar tempratuur ook gemeten en dat was in orde(38.0 gr) dus geen teken van ontstekingen o.i.d. Toen toch maar een echo gemaakt aangezien er wat wittig/gelig slijm uit haar dingetje kwam. Er zitten minimaal 3(warschijnlijk 4) levende kittens in dus zeer warschijnlijk het begin van de bevalling. Ook was er niet veel vruchtwater meer te zien op de echo. Hééééél spannend dus. :D Ze is een stuk opgevrolijkt en heeft ook weer gegeten. Ze is ook wat onrustig en gaf net overal kopjes aan.

Ga straks nog even bij haar kijken voordat ik naar bed ga.. en vannacht gaat de wekker ook vaak. :Z *D

_00_0

Re: Poes is aan het bevallen ?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:05

de echte tekenen zijn dat ze een plekje gaat zoeken en gaat liggen en soms klagelijk miauwen tenminste dat was bij onze poes. Hopen dat de kater ook een raskat was. Enig idee wie de dader is?

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:07

spannend....

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 00:09

Pelryo schreef:
de echte tekenen zijn dat ze een plekje gaat zoeken en gaat liggen en soms klagelijk miauwen tenminste dat was bij onze poes. Hopen dat de kater ook een raskat was. Enig idee wie de dader is?

Nee helemaal geen idee wie het was! Ik heb hier in de buurt ook nog NOOIT een kat zien lopen en geen van de buren hebben een kater dus het blijft een raadsel. We hebben een lekker plekje voor haar gemaakt(een kartonnen doos) met handdoeken erin maar ze ligt liever op de grond? Normaal houdt ze altijd van zacht!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 00:12

als ze echt gaat bevallen zal ze je wel waarschuwen, heb zelf ook verschillende nestjes mogen meemaken en allebei de poezen kwamen bij me mekkeren... en vooral heeeel sjaggie doen... maar leuk hoor! geniet ervan, t is echt heerlijk om zon nestje te hebben...

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 00:19

De weeen zijn zojuist begonnen. Kat lag op de bank(!!) in een aparte ligging en ze had hele waterige oogjes en liep onwijs te mauwen en hééél kwaad naar haar buik te kijken. Nu heb ik haar in haar doos gelegd en ze loopt voor zich uit te staren.

Zo lief.. toen ik net aan kwam lopen en ze zag me mauwde ze heel zielig!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:14

Hoe is het nu??

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:50

38 graden is wat aan de lage kant...Vaak een teken van een naderende bevalling...Ook
het niet eten is een teken...Het gelige/witte slijm is ws de slijmprop geweest die ze is
verloren...Ook dit is een teken...al kan het dan soms nog echt wel een paar dagen duren...

In de doos zou ik een fleece dekentje over de handdoekjes heen leggen. Dit doen ze
omdat de kittens kunnen blijven hangen met hun nageltjes aan de handdoeken. Met
mogelijk nare gevolgen van dien...

Nu er toch maar bij blijven...Zo te horen wil poes dat ook graag...
Veel succes met de bevalling...

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 18:40

Het was vals alarm.. ze is niet nog niet bevallen en hartstikke vrolijk. Mijn moeder stuurde smsje dat ze niet at. Ik kwam net thuis en mijn moeder had een stuk hartige taart laten staan in folie op de aanrecht. Mevrouw zat op de aanrecht en had kapot gebeten en was begonnen aan mijn avondeten. Toen ik aankwam zat ze op de aanracht haar mond nog af te likken.. dus ze voelt zich helemaal goed geloof ik. :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:43

weet je zeker dat ze de jongen niet ergens anders heen heeft gebracht? :P

meestal gaat een bevalling wel goed hoor bij een kat, ik heb nog nooit meegemaakt dat een kat hulp nodig had.
ze slepen de jongen zelf wel naar een plek die ze gunstig vinden als nest.
hopelijk blijft die van jou straks met haar jonkies in het doosje ;)

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 19:10

Haha ja ze is de hele nacht rustig geweest en heeft geen verdere kenmerken gehad. Het was alleen even toen ik beneden kwam.... maar ik kan het me in me vreugde en paniek ook wel iets verbeeld hebben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:07

ik zou haar wel in de gaten en binnen houden (als ze al buiten kwam) en verder heel goed kijken hoe ze reageert en bij twijfel naar de DA, als er onverhoopt een kitten in stuitligging ligt moet er toch hulp bij komen. (als je wel een staartje ziet maar geen pootjes is het stuitligging) Als je het idee hebt dat ze wel perst maar er komt niks dan mag dat niet te lang gaan duren dan moet je ingrijpen, afwachten kan je je kittens en je poes kosten.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:11

wat leuk zeg!!
ik zou zeggen,, hou haar wel in de gaten waar ze allemaal is, bijeen kennis vonden ze de volgende dag in de kleren kast een nestje. op de gekste plekjes dus! veel succes!!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:12

En, zijn er al babies? :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:34

ja ben ook beniewd :D

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 23:53

Nope nog steeds niet! :p

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:56

ben benieuwd ik denk vanacht :Y)

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 00:00

Nou ik hoop het niet! Moet vannacht 05:30 me bed uit want morgen heel groot concour met me paard. Dus ze mag een nachtje wachten.. :D

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:06

UpToDance schreef:
Nou ik hoop het niet! Moet vannacht 05:30 me bed uit want morgen heel groot concour met me paard. Dus ze mag een nachtje wachten.. :D

haha oke suc6 morgen draai je stiften er maar in hier giet het

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:32

begin nou toch wel nieuwsgierig te worden of poes nog bevallen is ondertussen...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:38

ja en hoe ging je wedstrijd?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 01:01

en? ik ben reuze benieuwd, ook een stille lezen
:+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:54

Als ze zo'n 7 a 8 weken geleden (datum niet opgeschreven ergens?) is ontsnapt hoop ik dat ze nog een weekje wacht voor ze gaat bevallen.

Inderdaad in de doos even een fleecedekentje leggen over de handdoeken en de poes goed in de gaten houden.
Succes alvast met de bevalling ;)

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:03

Hier een update:
De poes heeft een ontstoken oog gekregen, het derde oogvlies ziet voor de helft over haar oog heen. Ze ziet er erg slecht uit, haar vacht is heel lelijk en dof, ze wast zichzelf niet meer, ze is dun.. behalve haar dikke buik dan. Gister kwam er weer soort van pus uit haar vagina. Ik tempratuur haar een paar keer per dag en ze heeft geen koorts of verhoging gelukkig. Gister meteen met haar naar de dierenarts gegaan en die heeft mij weer naar huis gestuurd met oogzalf mee. Inderdaad een ontsteking aan haar oog(wat ik zelf ook kan zien) en haar lymfeklieren zijn opgezet aan de kant van de oog. Antibiotica was geen optie ivm. de kittens. Mijn ouders zijn in Spanje en ook zij vinden het belachelijk dat ze ons steeds naar huis sturen terwijl mijn meisje echt hartstikke ziek is. Dit is nou al de 3e keer dat we langs zijn geweest en elke keer spreekt de dierenarts zichzelf weer tegen.

Ze eet wel redelijk, ze krijgt altijd blikjes Sheba en lekkere brokjes maar daar eet ze niet veel van. Ik heb vannochtend een blikje tonijn open gemaakt en dat vond ze heerlijk. Ze eet moeilijk want af en toe komt het eten er weer uit..niet echt overgeven maar net alsof het vast zit in haar keel o.i.d.
De hele dag trappen de kittens zich rot in haar buik en je ziet haar buik telkens omhoog gaan.

Pff ik weet het niet meer.. ze is zo zielig. ;(
Even kijken hoe het met haar gaat en anders ga ik vandaag nog naar een andere dierenarts.

Wat denken jullie ???

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:06

Pus uit haar vagina? Wellicht is het met de "schijn" bevalling toch verkeerd gegaan en is er een kitten overleden? En is ze zichzelf nu aan het vergiftigen doordat het lichaam hierop reageerd?