kat eet verschillende insecten, wel goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

kat eet verschillende insecten, wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 09:16

hallo,

ik had een vraagje.

Mijn kat eet verschillende insecten die hij buiten tegenkomt zoals libelles, vliegen etc.
Nou vroeg ik me af of dit wel goed voor hem is.

Hij is namelijk vorige week nog goed ziek geweest, waardoor ik met hem naar de da moest en ik pillen kreeg tegen het braken.

Zijn er meer katten die dit eten?

Ik weet dat ik hem niet tegen kan houden om dit te eten, maar zou graag willen weten of het misschien hierdoor komt dat hij ziek wordt.

CM_

Re: kat eet verschillende insecten, wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:18

Oei goede vraag.

Hier vangen ze de insecten wel, maar eten ze ze niet op.
Vind zo vaak dode vliegen, spinnen, torren etc in huis.

Zie ook wel eens dat ze ze vangen maar ze vreten ze niet op.

In de natuur doen ze het natuurlijk ook . Maar onze gedomesticeerde huiskatten zijn natuurlijk niet meer zo bestand tegen gifstoffen.

Als je kat er ziek van blijkt te worden zou ik toch eens overwegen hem binnen te houden en alleen onder toezicht buiten.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:19

Ja, die van ons vangen vliegen enzo.. De hond trouwens ook.. ze zijn er nog nooit ziek van geworden. Maar ik heb er eigenlijk weinig verstand van :D

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 09:20

tja hij vangt ze dus echt en eet ze dus ook echt op, wat hij maar kan vangen aan insecten.

Misschien dat ik de da anders even ga bellen om het te vragen, misschien kunnen die wel antwoord geven.

@merlinde: eten jullie huisdieren het ook op dan?

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:14

Onze huisdieren (kat en hond) eten voornamelijk vliegen of muggen. Ook heb ik onze hond ook wel eens hommels zien vangen en opeten.. xD ze zijn nog nooit ziek geweest dus ik weet niet of het kwaad kan als dieren insecten eten... Weet je zeker dat het door de insecten komt? Misschien heeft je kat eens een keer wat verkeerds gegeten buiten ofzo..

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:16

Ik heb een allergische kat en die mag niets anders eten dan haar brokjes. Ze komt nu met het mooie weer graag in de tuin en we merken aan haar dat daar dus beestjes snoept. (Diarree, meer uitslag dan anders.) We proberen d'r wel in de gaten te houden, maar helemaal voorkomen lukt niet..
Denk dat het aan de gevoeligheid van een dier ligt of ie er wel of niet op reageert.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:21

Volgens mij kunnen ze daar wormen van krijgen (maar daar worden ze niet direct ziek van; op de lange termijn lijkt me dat niet goed).

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:23

Als hier een vlieg voorbij zoemt zijn ze er met zijn 2en achteraan hoor, en gevangen is opeten := Geen lekker gezicht maar ik zou het echt niet weten of het goed of slecht is!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:24

Die van mij vangen en eten alles wat in huis komt. Eerst alles ontleden en dan lekker opeten :+
Moet eerlijk zeggen dat ik nooit meer dat ze er last van hebben.