Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Xanti schreef:okee gegoogled, deze hond hebben onze buren ook. Blaft heel veel, wel waaks, maar blaft naar de paarden. de kippen, de kat maar mij.
Xanti schreef:Hij zal dus 2 dagen in de week alleen moeten zijn.
We zoeken een hond die waaks is, maar niet hysterisch blijft blaffen. Verder zou het leuk zijn als hij speels is.
We zullen elke dag flink met hem wandelen, daarentegen moet hij wel alleen kunnen zijn. Qua grote: Niet formaat Deense dog, maar ook geen chiwawa.
Ook zou het mooi zijn als we hem buiten kunnen houden,
Weten jullie wat voor ras bij deze beschrijving past?
Mindim schreef:Een boxer voldoet aan al je wensen, alleen is het geen hond die je buiten kunt houden. Niet 24/7 het hele jaar rond.
Dat de duitse staander van je buren naar de kippen/katten blaft en naar jou is een kwestie van opvoeding. Niet alle duitste staanders doen dat vanzelf. En de hond van de buren mag toch naar jou blaffen? Hij is waaks over zijn terrein, das de bedoeling toch?
Hetzelfde verhaal is met kinderen, dat ligt ook helemaal aan de opvoeding en in hoeverre je de hond bij een eventuele baby in de toekomst betrekt.
Ik zou me toch gaan inlezen in het wezen hond en de opvoeding er van, misschien kan je dan ook beter bepalen wat je wel en niet wilt. Haal eens boeken van de bibliotheek over rassen, ga een hondenshow bezoeken. Kijk niet alleen welke hond bij jouw past, maar kijk ook of jij ook de dingen kunt bieden die een hond nodig heeft. Sommige rassen zijn enorm energiek en moeten veel bewegen, hebben moeite met een dag thuis. Wij hebben een boxer, kindvriendelijk, waaks, lief en enorm energiek, die flipt na een dag alleen thuis zitten, komt gelukkig niet vaak voor.