Welk hondenras voor ons?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xanti

Welk hondenras voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:30

Wij zijn al een tijd aan het kijken wat voor een hondenras we willen.
Ik werk 3 dagen per week, mijn vriend 4 dagen. Hij zal dus 2 dagen in de week alleen moeten zijn.
We zoeken een hond die waaks is, maar niet hysterisch blijft blaffen. Verder zou het leuk zijn als hij speels is.

We zullen elke dag flink met hem wandelen, daarentegen moet hij wel alleen kunnen zijn. Qua grote: Niet formaat Deense dog, maar ook geen chiwawa.

Ook zou het mooi zijn als we hem buiten kunnen houden,

Weten jullie wat voor ras bij deze beschrijving past?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:31

golden retriever?

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:31

Hmm, een Labrador misschien?

Mel1987

Re: Welk hondenras voor ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:33

Duitse staander, zijn super lieve, speelse en tevens rustige honden. Hebben een geweldig karakter. Ze zijn wel waaks, maar geen echte waakhonden.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:34

maar die zijn toch niet echt waaks?
dat vind ik wel belangrijk.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:35

duitse staander, ga even googlelen, een echte waakhond hoeft het niet te zijn. Als hij zich maar meld als er wat aan de hand is.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:36

iets meer specificaties zijn wel handig denk ik.

kortharig of langharig
makkelijk met kinderen en bezoek of is dat minder belangrijk
wil je er ook echt mee "werken"?

de dingen die je nu omschrijft zoals buiten kunnen, waaks e.d. hangt voor een groot gedeelte af van de opvoeding, al zijn wel hondenrassen die er minder voor geschikt zijn

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:37

okee gegoogled, deze hond hebben onze buren ook. Blaft heel veel, wel waaks, maar blaft naar de paarden. de kippen, de kat maar mij.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:38

In principe kun je alle honden met een ondervacht buiten houden.
Maar een labrador zat ik ook aan te denken...

Speelse en waakse honden, al zullen ze niet gauw bijten bij ongewenst bezoek, maar aanslaan als er iemand langs loopt doen ze wel, maar ligt er natuurlijk ook aan hoe je ze opvoedt.

Ze zijn lekker levendig, dus spelen, wandelen, hardlopen, fietsen...alles kan!
Ook als je een dag geen zin hebt, passen ze zich aan je aan en zullen niet veeleisend zijn op zo'n dag!

De twee dagen dat ie alleen moet blijven als ie buiten loopt is (meestal) ook geen probleem, mijn hond blijft ook lekker in de tuin als ik een dag weg ben en kan lekker in het zonnetje liggen en plassen en poepen in het land wanneer ie wil.
Ook kun je voor die dagen een hondenuitlaatservice in de hand nemen, heel erg leuk voor je hond en word ie lekker sociaal van ten opzichte van andere honden!!

Succes met de keuze van een ras!

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:40

kortharig langharig maakt niet uit. Misschien handig als hij goed met kinderen is, maar we hebben zelf geen kinderen, maar kan alsnog handig zijn. Echt mee werken niet, lekker mee lopen

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:41

labrador klinkt goed. We wonen hier afgelegen, dus ik zou het wel fijn vinden als hij aanslaat als er iemand bij ons huis loop of zoiets

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:46

Als je het met een GOEDE fokker overlegt wat voor hond je wilt kunnen ze meestal aan het karakter van de pup in het nest ook goed opmaken welke het meest geschikt voor jullie is.
Dat je niet straks een pup zelf uitkiest en het een doetje is, je moet er wel 1 met wat pit hebben aangezien je wilt dat ie aanslaat bij ongewenste bezoekers!

Moderatoropmerking:
Spam link naar foto topic is uit het bericht verwijderd.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:52

Geen hond nemen die 2 dagen alleen moet zijn.
Honden zijn gezelschapsdieren. Of je moet een uitlaatservice voor tussen de midag nemen.
Geen herder, terrier of jachthond.

Engelse of Franse bulldog? Rottweiler misschien? Hond buiten en dan hele dagen alleen blijf ik moeilijk vinden.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 07:33

We kunnen het ook zo maken dat hij naar buiten kan, maar ook in de gang in huis. En inderdadaad voor die 2 dagen dat hij alleen is, een uitlaatservice vragen.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:41

Ik raad je aan eens een hondenshow te bezoeken. Daar kun je meerdere rassen tegelijk bekijken en praten met de fokkers en eigenaren. Je weet dan ook gelijk hoe de honden er echt uit horen te zien en je kunt je oriënteren op een goede fokker.
Verder kun je natuurlijk altijd bij de asiels terecht. Zeker een pup kun je echt niet twee dagen alleen laten dus een volwassen hond is dan misschien een betere optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:17

Een boxer voldoet aan al je wensen, alleen is het geen hond die je buiten kunt houden. Niet 24/7 het hele jaar rond.
Dat de duitse staander van je buren naar de kippen/katten blaft en naar jou is een kwestie van opvoeding. Niet alle duitste staanders doen dat vanzelf. En de hond van de buren mag toch naar jou blaffen? Hij is waaks over zijn terrein, das de bedoeling toch?
Hetzelfde verhaal is met kinderen, dat ligt ook helemaal aan de opvoeding en in hoeverre je de hond bij een eventuele baby in de toekomst betrekt.
Ik zou me toch gaan inlezen in het wezen hond en de opvoeding er van, misschien kan je dan ook beter bepalen wat je wel en niet wilt. Haal eens boeken van de bibliotheek over rassen, ga een hondenshow bezoeken. Kijk niet alleen welke hond bij jouw past, maar kijk ook of jij ook de dingen kunt bieden die een hond nodig heeft. Sommige rassen zijn enorm energiek en moeten veel bewegen, hebben moeite met een dag thuis. Wij hebben een boxer, kindvriendelijk, waaks, lief en enorm energiek, die flipt na een dag alleen thuis zitten, komt gelukkig niet vaak voor.

Mel1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:48

Xanti schreef:
okee gegoogled, deze hond hebben onze buren ook. Blaft heel veel, wel waaks, maar blaft naar de paarden. de kippen, de kat maar mij.

Ik heb deze zelf gehad en die van ons blafte alleen als de bel ging, er mensen naar onze deur/langs ons hek liepen of net binnenkwamen. Is deels ook opvoeding denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:46

Xanti schreef:
Hij zal dus 2 dagen in de week alleen moeten zijn.
We zoeken een hond die waaks is, maar niet hysterisch blijft blaffen. Verder zou het leuk zijn als hij speels is.

We zullen elke dag flink met hem wandelen, daarentegen moet hij wel alleen kunnen zijn. Qua grote: Niet formaat Deense dog, maar ook geen chiwawa.

Ook zou het mooi zijn als we hem buiten kunnen houden,

Weten jullie wat voor ras bij deze beschrijving past?

Wat je hier roept is vooral een kwestie van opvoeding, daar zijn allerlei rassen bij te bedenken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:14

Dat van de Duitse Staander is echt gewoon een kwestie van opvoeden. Zo heeft een kennis een duitse staander die niet blaft, de jachtsport beoefend, geweldig onder apel staat en nooit ergens achteraan zal jagen als de baas het comando niet geeft.

Net als wat Yamcha zegt, jouw eigen is een kwestie van opvoeden.

Misschien eens in het asiel kijken ?

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:31

Mindim schreef:
Een boxer voldoet aan al je wensen, alleen is het geen hond die je buiten kunt houden. Niet 24/7 het hele jaar rond.
Dat de duitse staander van je buren naar de kippen/katten blaft en naar jou is een kwestie van opvoeding. Niet alle duitste staanders doen dat vanzelf. En de hond van de buren mag toch naar jou blaffen? Hij is waaks over zijn terrein, das de bedoeling toch?
Hetzelfde verhaal is met kinderen, dat ligt ook helemaal aan de opvoeding en in hoeverre je de hond bij een eventuele baby in de toekomst betrekt.
Ik zou me toch gaan inlezen in het wezen hond en de opvoeding er van, misschien kan je dan ook beter bepalen wat je wel en niet wilt. Haal eens boeken van de bibliotheek over rassen, ga een hondenshow bezoeken. Kijk niet alleen welke hond bij jouw past, maar kijk ook of jij ook de dingen kunt bieden die een hond nodig heeft. Sommige rassen zijn enorm energiek en moeten veel bewegen, hebben moeite met een dag thuis. Wij hebben een boxer, kindvriendelijk, waaks, lief en enorm energiek, die flipt na een dag alleen thuis zitten, komt gelukkig niet vaak voor.

Goed idee om eens te kijken bij hondeshows, boek komt er ook. (evt ook cursus)
Hond mag best naar mij blaffen, maar niet 2 uur lang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:37

Wederom is dat gewoon een stuk opvoeding.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:45

Ja snap ik. Maar het was eigenlijk een reactie op: En de hond van de buren mag toch naar jou blaffen? Hij is waaks over zijn terrein, das de bedoeling toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:48

Ik sta als eigenaar neit toe dat mijn hond 2 uur lang snaar iemand staat te blaffen, dat is belachelijk :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:50

Golden Retriever... zeker weten!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:55

Wat dacht je van de American staffordshire bull terieer? Waaks, Trouw, kan goed alleen, goed met kids, indrukwekkend, totaal niet lui en vind het heelijk flinke stukken te lopen.