Verwaarlozingsdrama honden Apeldoorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Verwaarlozingsdrama honden Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:57

Bron: Landelijke inspectiedienst Dierenbescherming.

Citaat:
Verwaarlozingsdrama honden ApeldoornDe Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft in samenwerking met de politie Apeldoorn vier Spaanse waterhonden en een komondor bij hun eigenaresse weggehaald wegens zeer ernstige verwaarlozing.

Afgelopen zondag werd in een bosperceel te Ugchelen een blinde en verwaarloosde hond gevonden. Het dier had een sterk vervilte en vervuilde vacht. Uit onderzoek van de LID bleek dat in de omgeving van de vindplaats een adres was waar men Spaanse waterhonden hield. Op genoemd adres werden na onderzoek nog drie zwaar verwaarloosde waterhonden en een Hongaarse komondor aangetroffen. De 50-jarige eigenaresse werd aangehouden en de honden werden afgevoerd.

Afbeelding

Citaat:
Een ingeschakelde dierenarts achtte de toestand van de dieren zo ernstig, dat in overleg met betrokken instanties tot euthanasie werd besloten. De eigenaresse van de honden bleek ook nog dertien alpaca’s (lama-achtige dieren) te hebben, waarvan er vijf gebitsproblemen hadden. Voor zeven van deze dieren zal naar een nieuwe eigenaar worden gezocht. Een dierenarts zal de dieren met gebitsproblemen behandelen.

De eigenaresse werd na verhoor in vrijheid gesteld. Uiteraard krijgt zij proces-verbaal wegens dierenverwaarlozing.

Ik kan hier zo kwaad en verdrietig van worden! Doe je dieren weg als je er niet meer goed voor kan of wil zorgen, maar ga ze niet verwaarlozen! Hoop dat ze naast een dikke boete ook een levenslang verbod op het houden van (huis)dieren krijgt!

Anoniem

Re: Verwaarlozingsdrama honden Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:00

Ik kan er met mijn hoofd ook niet bij.
Als je een keer vergeet de kattenbak te verschonen, ok. Maar hoe kan je het zó ver laten komen dat je dieren moet laten inslapen omdat het zo erg is?
Hoe? Hoe? Ik kan er niet over uit, echt niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:05

... Dit is wel heel heftig. Dan weet je toch echt niet hoe je voor een beest moet zorgen, als je het zo erg laat worden. Maar waarom neem je ze dan?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:05

Triest dat mensen zo met een levend wezen om kunnen gaan.
Er moet gewoon strenger gecontroleerd worden en eerder ingegrepen en veel hogere straffen zoals ook het levenslang verbieden om nog huisdieren te hebben.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:17

In de stentor staat dit er nog bij,

Voor zeven alpaca's wordt een nieuwe eigenaar gezocht; de eigenaar houdt er zes.

Dus ze mag er nog 6 houden. :\

Nou zijn die gebitsproblemen wel iets wat bij Alpacas regelmatig voorkomt, je moet er alleen wel voor zorgen door regelmatig slijpen van de ondertanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:40

Ook al komt het vaak voor, die vrouw heeft toch wel bewezen absoluut niet met dieren om te kunnen gaan?
Nou krijg je over een jaar weer een bericht dat er zes Alpaca's zwaar verwaarloosd zijn, en maar roepen om het hardst dat het zo zielig is dan. :n

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:01

Ooh maar mijn berichtje over het feit dat het vaak voorkomt staat los van het feit dat ze er nog 6 mag houden, ik vind dat ook niet te begrijpen.

Was mijn berichtje zo onduidelijk Guernica ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:51

Nee nee was ook niet naar jou gericht! Verbaasde me er heel erg over dat ze er nog 6 mocht houden.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:07

oohw okee, sorry,.. :o

Ik vind het namenlijk raar dat zoiets kan, dat ze zwaar verwaarloosde dieren ophalen en zelfs af moeten maken omdat ze er zo slecht aan toe zijn en ze mag er wel 6 houden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:37

:n

Wat vreselijk weer zeg :n Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij :n

En dat ze er 6 mag houden is in mijn ogen helemal bespottelijk, zo iemand moet het verboden worden nog dieren te houden. Volgens mij heeft ze namelijk op een treurige wijze laten zien dat ze daar niet toe in staat is :n

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:40

[LZP] > [BB]

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:32

ohhh tjonge hoe kan een mens het zover laten komen...
Een komondor, hoe gaaf, vind ze erg grappig om te zien met al die dreads... als ik het zo zie is op de foto die geplaatst is eentje... die vacht heeft maar weinig onderhoud nodig, evt alleen helpen met vormen van dreads... tjonge...

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:34

jah, ik woon in Ugchelen en ben erg benieuwd waar die vrouw dan woont. Kheb nog nooit zulke honden in de buurt gezien