Mijn vader is ruw met dieren, hoe zijn jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Mijn vader is ruw met dieren, hoe zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 22:30

Mijn vader is eigenlijk nooit echt leuk met dieren geweest. Het is een ouderwetse Rotterdammer en wat niet luisteren wil moet maar voelen. Nu was hij al bot tegen de hond, hond werd niet mishandeld of verwaarloosd maar als hond heeft geplast door het niet goed uitlaten door mijn broertje, kreeg hond een flinke scheldpartij over haar heen. Daardoor werd zij zenuwachtig en woont zij nu gelukkig lekker bij mijn moeder. Mijn vader was zo ook tegen ons, maar is nu een heel stuk veranderd. Onze andere kat komt regelmatig bij hem liggen terwijl hij er vroeger niets van moest hebben..

Ik ben bijna jarig en mijn moeder vroeg wat ik wilde hebben. Ik wilde een kitten, dit werden er twee. Omdat ik bij mijn vader woon is dit in overleg gegaan, en mochten ze komen. Nu zijn kittens heel druk, speels en is alles een grote speeltuin voor ze. Ze zijn zindelijk maar alsnog maken ze soms een foutje. Daarbij als ze eten krijgen klimmen ze langs je broek omhoog. Ik pak ze dan bij hun nekvel en zet ze terug. Zo ook als ze op de tafel springen en de tafel hebben ze nu goed in de gaten.

Wij hebben twee vogels. Helaas heeft mijn broertje verleden week de deur open laten staan van de gang toen we weg waren, en hebben de kittens een vogel te pakken gekregen. Net zat een van de kittens te kijken naar de vogel, alleen kijken en mijn vader loopt er naartoe en schopt hem aan de kant. Geen harde, rakende schop, meer de kat weg vegen. Valt nog mee dus. Maar hij doet het met een enge houding, waardoor ze nu al bang van hem zijn.

Net knabbelde een van de kittens aan een kabel met stroom. Je moet ze dan dus wel corrigeren zodat ze weten dat zoiets niet mag. Ik pak ze wederom bij hun nekvel, en zet ze weg. Alleen was het aan de kant van mijn vader dus hij sloeg een van de katten weg en ik hoorde haar mauwen. Een angstige mauw.. Nu wilde ik naar haar toe en ze rende van me weg, ze was duidelijk bang en deed niets verkeerds.

Ik ben bang dat ik de kittens niet had moeten nemen omdat mijn vader niet leuk met dieren om kan gaan. Je mag van mij corrigeren, maar kittens leren van hun moeder dat iets niet mag door ze in hun nekvel te pakken en weg te zetten. Dat doe ik ook. Als ze echt iets doen zoals bijten kunnen ze van mij ook wel eens een tik op de neus krijgen, niet eens hard..meer van past er op!! Maar de manier van mijn vader, die ik herken bij mijn hond..maakt me nu wel bang. Wat nu als hij zo blijft en ze echt bang blijven?

Ze liggen nu beide op mijn schoot maar ik weet niet wat ik moet doen. Kan dit kwaad en wat vinden jullie?

Edit: Ik zou dus graag willen weten wat jullie wel en niet vinden kunnen. Wat is zielig en wat is te doen? Ik vind namelijk snel alles zielig..

Suzzy_3

Re: Mijn vader is ruw met dieren, hoe zijn jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:33

Goh, mijn papa heeft ook zo iets hoor. Hij doet dat bijna op dezelfde manier. Het hangt er gewoon vanaf of ze constant zo doen, of alleen als het nodig is. (Zo corrigeren moet ook maar 1 keer ..), en of ze op andere manieren wel lief met de beestjes omgaan en er mee spelen ...
Het is waarschijnlijk niet de beste manier, maar ook niet echt dierenmishandeling (in mijn ogen, ik ben ook zo opgevoed...).

Als je je daar niet makkelijk mee voelt kan je er best over praten met je papa. Het zijn toch jou kittens, dus jij beslist hoe ze opgevoed worden...

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 22:37

Ik ben ook inderdaad zo opgegroeid met een snel boze vader. Ik vind dat niet erg maar vind alles rondom dieren snel zielig. Ik ben een penny wat betreft katten en honden haha. Sja ik weet het niet, de ene keer pakt hij ze netjes bij hun nekvel, de andere keer word hij iets zat en wordt hij goed boos.. Zoals het nu gaat valt het eigenlijk wel mee, als ik mijn bericht naleest vind ik het ook niet zo'n wereldprobleem. Maar omdat er met mijn vader niet te praten valt, is het moeilijk inschatten hoe hij later tegen ze gaat doen. Al ga ik er wel vanuit dat ze ooit eens volwassen en rustig worden haha.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:39

Ik denk dat jij en ik dezelfde papa hebben :). Nu, als hij ze regelmatig wel netjes bij hun nekvel pakt, zal hij ze wel iets strenger corrigeren als hij dat al meerdere keren gedaan hebt.
Je bent nog steeds hun mama niet, ze moeten weten hoe het zit, en soms is de maat gewoon vol. En dan zullen ze het wel onthouden...
Zolang hij dat niet constant doet zou ik er geen groot drama van maken..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:16

Mijn papa was niet zo gelukkig :D maar misschien kun je er eens met je vader over praten?