Kitten vraagjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Kitten vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 22:21

Hallo!

Ik had een paar vraagjes.
Hoeveel eet/drink bakjes moet je hebben voor 2 kittens? kunnen ze bijvoorbeeld water drinken uit het zelfde bakje, maar moeten ze wel aparte voerbakjes hebben?

Dan vroeg ik mij af of 1 kattenbak genoeg is voor 2 kittens?

En hoeveel krabpalen zijn er nodig?

Nog andere tipjes misschien? :)

Daihyo

Re: Kitten vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:24

Aparte voerbakjes zou ik wel doen. Dat voorkomt ruzie en krijgen ze allebei genoeg te eten, ipv de ene meer dan de andere.
1 kattenbak is voldoende, mits je elke dag even leeg schept. Maar 2 heeft wel de voorkeur als je de ruimte hebt :j
Water drinken uit hetzelfde bakje is geen probleem. Dat doen ze toch niet te gelijk.
Ik heb voor het water zo'n dubbele, met 2 bakjes aan elkaar, voor 3 katten. Dat gaat prima.

Krabpaal moet je zoiezo hebben. Ligt even aan de ruimte hoe groot. Ik heb er nu 2. Een grote, van 1.80 hoog en een kleine van 80 cm. Maar ik heb voor 2 katten in het begin zo'n kleine gehad met een bakje onderin, paal en dan een plankje. Dat ging ook goed. Ik merk wel met die hoge dat ze het heerlijk vinden om op de hogere plankjes te liggen. Het stimuleert ook het klimmen en bewegen. Dus als je de ruimte heb zou ik zeker voor een grotere paal gaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:26

ik heb 1 voerbak en 1 waterbak, gaat al bijna 1 jaar goed. Krabpaal heb ik ook, een hele mooie, maar denk maar niet dat ze die ook maar 1x gebruikt hebben!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:28

Ik zou ook kiezen voor 2 voerbakjes en 2 waterbakjes. Mochten beide kittens tegelijkertijd willen gaan drinken dan is dat wel fijn.
1 kattenbak is voldoende zolang die maar redelijk groot is. Ik heb zo'n hoekkattebak en deze is iets groter dan de gemiddelde normale kattebak. Je zal het wel wat vaker schoon moeten maken dan wanneer je 1 kat hebt, hou hier wel rekening mee.
1 krabpaal is ook voldoende, ze moeten er wel even aan wennen maar dat heb je zowieso wel.
Een plekje waar ze rustig kunnen liggen (als je niet wilt hebben dat ze op de bank/stoel liggen) is ook wel handig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:30

Wij hebben niet eens een krabpaal.
We wonen op een boerderij, genoeg bomen om het huis voor de kat.
Ook hebben wij maar 1 voerbak voor 4 katten (wel een langwerpige grote)
Waterbak hebben we niet eens..
Er staat altijd wel een emmer waar ze bij kunnen.
(gaat al 10 jaar prima.)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 22:32

Bedankt voor de tips! Ben zelf net verhuist, dus moet zowiezo eerst mn eigen huisje op orde hebben voordat ik kan zeggen wat waar kan staan :P
Heb niet een heel groot appartementje. Het is een 2 kamer app. Maar kan vast wel plekjes vinden waar ik dingen kwijt kan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:32

Wij hebben 3 katten dus ook 3 voerbakje's, we hebben ook 2 waterbakken maar die moeten de 3 katten en 3 honden wel delen. We hebben tevens maar 1 kattenbak, ze lopen ook heel veel buiten dus gaat prima.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:33

ik heb hier 1 voer en 1 waterbakje voor 2 katten die elkaar echt niet mogen, maar dat gaat prima zeker als het twee kittens uit hetzelfde nest zijn zijn ze al waarschijnllijk al gewent samen een bakje te delen. Je kan natuurlijk altijd kiezen voor meer bakjes maar het hoeft niet per se. hetzelfde geld voor de krabpaal (1 van onze katten gebruikt veel liever een boom dus we hadden hem nieteens nodig tot de tweede kwam)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:34

Ik woon ook op een 2 kamerflat en dat gaat prima :j
Inderdaad handig de hoekjes enzo benutten.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:34

Mijn kittens hebben 1 kattenbak die ze samen delen. Verder hebben ze twee bakjes voor het voer maar eten ze altijd met zn twee aan 1 bakje, en gaan dan over op het volgende bakje. Zolang ze geen ruzie krijgen vind ik dat goed, en zo niet ga ik ze scheiden tijdens het eten, 1 in de gang en 1 in de keuken. Ze drinken uit hetzelfde drinkbakje. Onze derde oudere kat krijgt alles apart, die loopt buiten en heeft geen kattenbak, maar krijgt dus apart drinken en eten. Hij is een beetje jaloers en vind het fijner om afgezondert te eten en drinken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:37

Wij hebben geen krabpaal (nooit gehad en ook niet nodig)

Wij hebben 2 poezebeesten rondlopen en ze hebben altijd 1 bak met brokken staan en 1 bak met water. Elke avond krijgen ze blikvoer en dat geven we wel in 2 verschillende bakjes :j.

We hebben 1 kattebak, gaat prima :j

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 23:19

Maar gaan ze zonder krabpaal niet aan je meubels krabben?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 00:08

Jenkins schreef:
Maar gaan ze zonder krabpaal niet aan je meubels krabben?

Niet specifiek om het krabben :n

Als ze moeten krabben gaan ze vaak op de mat (is van dat kokus, dus lekker krabmateriaal en ze komen er met naar binnen en naar buiten gaan vaak genoeg langs) en ze krabben aan de bomen :j.

Ze hebben wel de gewoonte eerste even aan de bank te krabben voordat ze erop springen of in je been :P. Ach, ons interesseert het niet zo :n. Maar dat is meer een gewoonte dan echt de noodzaak om te krabben.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:54

Voor katten is het juist een noodzaak om te kunnen krabben omdat hun nagels afgesleten moeten worden.
De mat gebruiken mijn katten juist niet voor het krabben, alleen de krabpaal.
Probeer voor jezelf uit te vinden wat zij het liefst gebruiken voor hun nagels.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:00

20 jaar geleden had je nog niet echt van die krabpalen.

Toen hadden wij altijd z'n boomstammetje in de kamer staan waar de kat op krapte.

Ook hadden wij toen nog een bakje kattengras in de vensterbank staan.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:01

samen kunnen ze makkelijk1 voer ,- en water bak delen.
één krabpaal is ook meer dan genoeg hoor. :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 20:07

Ah oke bedankt!
kattengras ken ik ook nog wel.
Nu nog afwachten of t er 2 worden :P
Ik koop zowiezo een krabpaal