ik heb onze rat doodgeslagen..:(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elisa_

ik heb onze rat doodgeslagen..:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:33

het is echt waar.. ik heb het gedaan... Onze rat, ondertussen al 3.5 jaar oud! had een gezwel al heel lang, ontzettend groot. Hij leek er geen last van te hebben en huppelde vrolijk door! Onvoorstelbaar. En toen gebeurde het... hij kwam niet meer naar buiten hoi zeggen. hij viel niet meer aan op zijn lekkere hapjes en haar zusje leek ook een btje verdrietig... Ze was aan het sterven... Aangezien ze zoon hoge leeftijd had was het ook wel te verwachten een keer ze was al zo oud geworden..( zusje is even oud) Toen lag ze alleen nog maar.. aan het sterven heel zielig... Ze deed niets meer. Ik heb haar bij haar zusje weggehaald.. en in een apart hok gedaan..Het haar zo comfortabel mogelijk gemaakt... om rustig te kunnen sterven ( heb haar weggehaald omdat ze in een buitenverlijf zitten i.v.m andere dieren..) 2 dagen later.. Ze stierf maar niet, ze lag er maar.. Vliegjes gingen steeds op hara en haar gezwel zitten, het gezwel barste open. en de vliegen zaten op haar ogen. ik kon het niet aanzien. Joeg ze steeds weg. Maar ze bleef maar vechten.. Ik kon er niet meer tegen. Al dagen was ze aan het vechten.. Heel sneu... ik heb uiteindelijk de beslissing gemaakt haar uit haar lijden te verlossen. Zo was het genoeg geweest.... ik heb haar in een handoekje gewikkeld, een paar lieve woordjes gezegt, afscheid van haar genomen... nog een lieve aai en een traantje.. En toen heb ik een houten plankje gepakt en haar heel hard op het hoofdje geslagen...Dat was het einde.. Ze is heen gegaan... Ik had nooooiiittt verwacht dat ooit eens te moeten doen... Ik vind het zo erg.. ik voel me zo naar en opgelucht tegelijk!!! Ik heb een beestje doodgemaakt... maar ze leed echt.. Toch een beetje opluchting dat ze niet meer hoeft te lijden en te vechten... Ik hoop dat ze het me niet kwalijk zal nemen ;(

Rust zacht witje!! R.I.P!! Y;( Y;(

Paintlinger

Re: ik heb onze rat doodgeslagen..:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:34

Goed gedaan meid, en sterkte met het verlies.....

Dapper van je :(:)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:35

goh zeker nog nooit gehoord van een dierenarts?
daar kunnen ze dit soort dieren op een nette manier laten inslapen tja het kost je wel wat geld maar goed dat moet je er maar voor over hebben he!

SecretLIN

Re: ik heb onze rat doodgeslagen..:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:36

en dat noemen mensen dapper? een dier 2 dagen laten liggen en de vliegen die er al op komen?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:36

Je had ook al wat eerder naar de DA kunnen gaan voor een spuitje......

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:37

Ben blij dat het in een x is gelukt, je hoort ook wel dat zoiets fout gaat. Imo hadje wél beter naar de DA kunnen gaan.

Maar goed sterkte met het verwerken, het verlies van een beestje is altijd naar :(:)

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:37

ik kreeg de DA niet te pakken.. en heb haar zelf uit haar lijden verlost. wel goed over nahgedacht! dat ik het in een keer goed moest doen. dus niet dat ze onnodig pijn zou hebben.. het was echt verschrikkelijk ppff... ;(

Sentido

SecretLIN schreef:
daar kunnen ze dit soort dieren op een nette manier laten inslapen tja het kost je wel wat geld maar goed dat moet je er maar voor over hebben he!

Sorry hoor, heb je wel eens een dier zien vechten tegen het spuitje. Genoeg dieren die niet zomaar zich overgeven en inslapen.
Ik vind dat TS het heel netjes heeft opgelost. Het lijkt mij erg moeilijk om het te doen maar hij was wel in 1 klap weg. :)

Vayo

Hmmm wat is voor zo'n beestje fijner? In 1 klap dood of eerst een spuit krijgen en dan pas langzaam doodgaan? Het is alleen belangrijk dat je het in één keer goed doet!

050206051012

Ik heb er ook een beetje mijn twijfels bij... prima dat je een dier op een snelle en pijnloze manier uit z'n lijden verlost, maar waarom pas na een paar dagen? Dan had je ook makkelijk het diertje naar de DA kunnen brengen, maar goed... wie ben ik he.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:38

Te beroerd om te betalen voor een waardig afscheid? Je ziet het toch aankomen... heb hier geen woorden voor hoor!

Nazarma

SecretLIN schreef:

Beetje bot gezegd, maar ik ben het er wel mee eens, dan moet je nu niet met zo`n zielig verhaal aankomen, als je niet gewoon even naar de dierenarts bent gegaan.

Paintlinger

SecretLIN:

Dit is hetzelfde als met paarden...'slachten of inslapen'.....

Tuurlijk had ze er eerder mee naar een DA kunnen gaan (of eerder dood kunnen slaan).....maar het is gebeurd en het beestje heeft nu geen pijn meer.

RoosIris

Sterke met het verlies!

Je hebt het goed gedaan hoor! Misschien de volgende keer ietsje eerder!

Beter thuis in zijn vertrouwde omgeving dan hem meezeulen naar de dierenarts.

En daarbij. Met een goede klap is hij direct dood! Tegen inslapen kunnen ze nog vechten! En dat is naar!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:39

Dat je het kunt, brrrr.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:39

Delphi schreef:
Hmmm wat is voor zo'n beestje fijner? In 1 klap dood of eerst een spuit krijgen en dan pas langzaam doodgaan? Het is alleen belangrijk dat je het in één keer goed doet!

Precies! dat vond ik dus ook het belangrijkst! ze had genoeg geleden en wou haar niet nog meer pijn doen! DA kreeg ik zo snel niet te pakken en vond het genoeg geweest. ik kon haar niet nog een middag laten liggen, het is in een keer goed gegaan gelukkig! Had haar ook echt niet tien keer zacht"" geslagen hoor! wil het beestje zeker niet onnodig meer pijn laten lijden! Dit leek mij op dat moment de beste en meest moeilijke oplossing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:40

Ik had persoonlijk ook gekozen voor de DA.. ik had het niet gekunt, het is toch je beestje en wilt een vredig en waardig afscheid. Dus dan maar naar de DA, ook al is het maar een ratje.

roxiie

Paintlinger schreef:
SecretLIN:

Dit is hetzelfde als met paarden...'slachten of inslapen'.....

Tuurlijk had ze er eerder mee naar een DA kunnen gaan (of eerder dood kunnen slaan).....maar het is gebeurd en het beestje heeft nu geen pijn meer.

Eeuh, ik mag hopen dat het slachten van een paard wel iets vakkundiger gebeurt dan heb doodmeppen van een rat met een houtenplankje :=
Sorry, ik heb er geen goed woord voor over. Maar vind het in en in triest dat je niet eerder naar de dierenarts bent gegaan.

amanda2

Ik lees je bericht met verbijstering... Snap niet dat je dat beestje niet hebt laten inslapen, ongelofelijk! :(

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:41

zo gaat het net zo snel. 1 van onze vorige ratten had ook een gezwel wat uiteindelijk ook helemaal kapot was door het gesleep :(:) deze hebben we wel in laten slapen, mijn moeder mocht het niet zelf doen van mij :o
veel sterkte.
en mensen wat maakt het uit? het is gebeurd beestje heeft nu geen pijn meer.
Laatst bijgewerkt door beestenfreak op 12-07-09 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitxa

Iedereen zijn eigen mening. Ik vind het knap dat je het zo hebt gedaan! Lijkt me moeilijk als het je eigen lieve/trouwe huisdiertje is. Ik denk niet dat hij het je kwalijk heeft genomen dat je hem uit zijn lijden hebt verlost. Misschien had je het wel iets eerder kunnen doen, maar zoiets is al niet makkelijk ook niet in te schatten hoe sterk zo'n diertje is. En het is ook niet meer terug te draaien.
Sterkte met het verlies.
Laatst bijgewerkt door Mitxa op 12-07-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

TS:
Goed gedaan, alleen jij was erbij en kon dus ook als enige beoordelen wat het beste was.

Ik heb dit ook een paar keer moeten doen toen ik nog een muizen en ratten kwekerij had......niet leuk, wel beter :j

Bramasole

Dit is het onnodig laten lijden van een huisdier. Of je maak er zelf meteen een einde aan of ga naar een dierenarts (welke da dan ook). Als het nodig is, sta ik binnen een half uur met 1 van mijn dieren bij een arts en daar hoef ik niet veel moeite voor te doen.

Jammer dat je dit dier geen waardig einde heb gegeven.

BeeMed

goed dat je haar uit haar lijden hebt verlost.persoonlijk denk ik dat je het beter al 2 dagen eerder had kunnen doen, en door een dierenarts, maar goed dat is nu niet meer te veranderen. Goed dat je uiteindelijk haar op een snelle manier uit haar lijden hebt verlost.
Laatst bijgewerkt door BeeMed op 12-07-09 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

PlukenKrul

Mensen denken snel dat een spuitje humaner is, maar vaak is dit niet zo. Als je maar in één keer een beste klap geeft, zodat het beestje direct weg is..... dan heeft ze geen pijn. In tegenstelling tot een spuitje, wat vaak langer duurt.
Lijkt me echt verschrikkelijk om te doen, zou het zelf ook niet kunnen..
Sterkte TS!