Graag wil ik jullie de foto's laten zien die ik gisteren van mijn twee honden in het natuurgebied heb gemaakt.
Even voorstellen:
De blonde heet Joey en is een gecastreerde reu, retriever kruising. Hij is vermoedelijk rond de drie/ vier jaar oud en komt uit een hondenopvangcentrum. Joey is zwaar mishandeld geweest en had totaal geen vertouwen in mensen en ook geen zelfvertrouwen. Met heel veel liefde, geduld en consequentie en training zijn we in 1 jaar tijd al een heel eind. Momenteel doe ik gehoorzaamheidstraining en behendigheid met hem. Als mensen hem zien kunnen ze niet geloven dat Joey helaas een heel moeilijke tijd achter de rug heeft.
De zwarte is Vienna, een stamboom labrador teefje van 1 jaar oud. Ze is extreem leergierig en wil graag voor je werken. Met haar doe ik jachttraining. Volgende maand gaat ze op de foto voor hd, ed en worden haar ogen getest. Indien de uitslag goed is zal ze op 2-jarige leeftijd gedekt worden door de (jacht) labrador reu met stamboom van mijn vriendin.
Genoeg gekletst, hierbij de foto's en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Als je het precieze verleden van Joey weet is het bijna niet voor te stellen dat hij binnen korte tijd zo op mijn bank lag (en uiteraard nog steeds graag zo ligt!)

Mijn lieve kleine jachthond, op een leeftijd van 7 maanden oud

Deze foto en die hieronder is ze 1 jaar oud