Nog geen 2 meter van mijn slaapkamer (benedenwoning) vandaan zitten papa en mama merel heerlijk te broeden op hun alweer tweede nestje van dit jaar.
Het nest zit op ongeveer anderhalve meter van de grond in een spar en er zaten tot vandaag vier mini-merels in waarvan de oudste zo'n anderhalve week oud.
Net ging de spar opeens verdacht veel heen en weer. Ik keek naar buiten en zit er een enorme zwart-witte kat in de spar het nest leeg te roven

Ik ben als een gek naar buiten gestormd om hem weg te jagen maar het leed is blijkbaar al geschiet. Er missen 2 kleintjes en een van de overgebleven 2 merels heeft bloed aan zijn/haar koppie en een aantal wondjes.
Papa en mama merel kwamen zojuist terug van het foerageren en zijn nu in paniek aan het rondvliegen.
Wat nu? Zullen de ouders de kleintjes gewoon blijven voeren ook al ruikt hun nest nu naar kat?
en wat te doen met het kleintje met de wondjes? Ik weet dat katten bacterien overdragen en de mini-merel dus kans heeft om aan zijn verwondingen te overlijden.
Iemand met ervaring?
Jammer dat mensen hun katten niet in eigen tuin houden

Zometeen maar even tussen het zevenblad kijken of ik nog een kleintje kan vinden..