In dubio welk medicijn is nu het belangrijkste

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

In dubio welk medicijn is nu het belangrijkste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 09:52

[BB] hond met jeuk

Het toppic hierboven is een oude, maar is misschien iets duidelijker.
We zijn nu dik een jaar verder en het ging met de hyposensibilisatie eigenlijk goed maar nu sinds een paar dagen gaat het weer mis.
Hij heeft weer hele erge jeuk, alweer de dierenarts gebeld en nu moet ik hem dus dagelijks wassen met allermyl en allercalm van de da.
En maandag krijgt hij weer antibiotica.
De dierenarts wil hem perse van de prednison af houden omdat hij pijnmedicatie krijgt voor zijn artrose.
Hij mag deze niet gecombineerd krijgen.
Alleen we hebben vorig jaar de hele riedel al gehad met antibiotica en wassen enz. en prednison werkt gewoon het beste.
De pijnmedicatie vind ik minder belangrijk want zonder kan die ook gewoon bewegen het is alleen voor een pijnlozer leven.
Ik heb me nu bedacht om geen antibiotica te laten geven maar te stoppen met de previcox voor de pijn en morgen te starten met prednison.
Want die jeuk is zo erg dan hij slecht eet en slaapt.
Ik help hem liever van de jeuk af voordat hij weer krabplekken krijgt en daar heeft hij dan vaak weer last van door gisten.
Ik doe alles in overleg met de da, dus ik ga nu niet zomaar starten met prednison, wel ben ik al gestopt met de pijnstilling om even te kijken hoe dat gaat dan kan ik dit morgen meteen erbij vermelden.

Maar wat denken jullie: veel jeuk laten hebben en minder last van zijn pijn, met als gevolg een compleet kapot gekrabde hond die afvalt.
Of minder jeuk en misschien wat meer pijn, wandelen doet hij met of zonder pijnstilling niet meer graag.

De hypo doet wel iets zijn werk want normaal begint de jeuk al in april/mei dus we hebben het hiermee wel kunnen rekken dus daar gaan we zowiezo mee door.
Maar ben toch bang dat we vanaf af julli even bij moeten springen met prednison.

Thats_Me

Re: In dubio welk medicijn is nu het belangrijkste

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:25

Ik zou hem niet zomaar zonder overleg van de pijnmedicatie halen. Die krijgt hij niet voor niets.

Ik zou even afwachten wat de dierenarts te zeggen heeft en wat zijn opties zijn. Misschien dat er wel weer een nieuw middel is wat beter helpt.

Veel sterkte ermee.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:44

Tja jeuk is vaak erger dan pijn. Tevens sloopt het je natuurlijk qua energie.
Ik heb je vorige topic helemaal doorgelezen, en zie dat daar meermalen de tip van voeding gegeven is. Heb je daar al eens iets mee gedaan?
Het is natuurlijk mogelijk dat het een combi van allergiën kan zijn.
Ik zou toch ipv prednison erin te stoppen, de voeding omgooien naar vers vlees. Baat het niet dan schaadt het niet tenslotte. Met een week of 2 weet je dan toch ook of het resultaat heeft of niet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:44

Misschien is homeopathie een optie voor je? Zowel voor de jeuk als de artrose? Veel honden kunnen zonder pijnmedicatie als ze homeopathie krijgen. Maar kan natuurlijkniet van her zien hoe erg die artrose is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:07

Vlees krijgt hij diaree van en volgens mijn dierenarts heeft het brokken of vlees niks met zijn jeuk te maken hij is voor veel dingen heel erg allergies en dat zijn voornamelijk onkruiden en planten.
Hij heeft hier een bloedtest voor gehad.
Prednison is niet geweldig en de meest mogelijke rotzooi, maar goed mensen met kanker worden ook ram vol geduwd met dat spul.
De situatie is nou eenmaal niet ideaal.
Ik ben benieuwd wat mijn da morgen zegt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:15

Ik heb een tip voor je,en die werkt echt! Mijn hond een kruising friese stabij had altijd jeuk,beet en krabte zich helemaal kaal tot bloedens toe.Veel bij D.A geweest maar na een aantal medicijnen en prikken wisten die het ook niet meer.Zijn dikke volle staart was net een varkensstaartje,zo dun en kaal.Toen hoorde ik dat ik er paarden hoefteer op moest smeren.En echt ik zweer het,het heeft geholpen.Het duurde effe en het is wel een vies zootje,maar mijn hond is er helemaal van genezen.Hij heb nu een hele dikke volle vacht en nooit geen jeuk meer.Als ik de teer op zijn rug smeerde met een kwast,deed ik hem een honden t-shirt aan,want anders komt in je huis alles onder de zwarte teer.Als je dat meteen schoon maakt is het schoon te krijgen.Ik kan je foto's sturen van me hond hoe die eerst was met jeuk en hoe die later is.Ook hij werd mager door al die jeuk.
Ik heb in een reformwinkel nagevraagd of die teer kankerverwekkend is,dat werd n.l. gezegd.Maar die man zei,vroeger werd iedereen ermee behandeld die jeuk of exceem had.het is nooit bewezen dat het dus slecht of gevaarlijk zou zijn.Je moet wél de zuivere teer hebben,die van rademakers,Stockholm hoefteer uit de metalen blikken.Als je vragen hebt,mail me maar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:21

gohya schreef:
Ik heb een tip voor je,en die werkt echt! Mijn hond een kruising friese stabij had altijd jeuk,beet en krabte zich helemaal kaal tot bloedens toe.Veel bij D.A geweest maar na een aantal medicijnen en prikken wisten die het ook niet meer.Zijn dikke volle staart was net een varkensstaartje,zo dun en kaal.Toen hoorde ik dat ik er paarden hoefteer op moest smeren.En echt ik zweer het,het heeft geholpen.Het duurde effe en het is wel een vies zootje,maar mijn hond is er helemaal van genezen.Hij heb nu een hele dikke volle vacht en nooit geen jeuk meer.Als ik de teer op zijn rug smeerde met een kwast,deed ik hem een honden t-shirt aan,want anders komt in je huis alles onder de zwarte teer.Als je dat meteen schoon maakt is het schoon te krijgen.Ik kan je foto's sturen van me hond hoe die eerst was met jeuk en hoe die later is.Ook hij werd mager door al die jeuk.
Ik heb in een reformwinkel nagevraagd of die teer kankerverwekkend is,dat werd n.l. gezegd.Maar die man zei,vroeger werd iedereen ermee behandeld die jeuk of exceem had.het is nooit bewezen dat het dus slecht of gevaarlijk zou zijn.Je moet wél de zuivere teer hebben,die van rademakers,Stockholm hoefteer uit de metalen blikken.Als je vragen hebt,mail me maar.

MMm, Dit is intresant.
Mijn vriendin heeft ook veel last van jeuk en die krijgt ook wel eens een teerbehandeling op het ziekenhuis.
Ik ga dit zeker overwegen, bedankt voor je tip.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:24

Graag gedaan,ik weet hoe het is om een dier jeuk te zien hebben.Je staat machteloos.Maar dit gaat werken bij je hond,ik weet het zeker.Ik heb er mijn pony's ook mee behandeld die zomer exceem hebben.De ene werd gek v.d. jeuk en kon geen seconde stil staan,bleef alleen maar rennen.Na 1mnd. was het al stukken minder,ze kon rustig gaan grazen!Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:50

Ik kan nergens uit je verhaal opmaken waarvoor de hond allergisch is, mij zou dat persoonlijk wel interesseren, je kan namelijk pas iets 'repareren' als je weet wat er stuk is.

Dan zou ik aan het voer denken, (Wat voor brokken geef je neem aan wel een hypoallergeen)
en dan het alternatieve cirquit op gaan zoeken.
Heb zelf erg goede ervaringen met deze medicijnen (Poes met vlooien en voedsel allegrie)
Zou zeker af gaan stappen van deze behandelwijze, je schiet zo te zien niets op met die manier en het dier heeft er ondertussen erg veel last van

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 18:20

hypoallergeen voer van hills hebben we al gehad en maakte geen verschil.
Hij is voornamelijk het ergste allergies voor:meelmijt, copramijt, farinaemijt, melganzevoet.
De laatste uit de rij staat nu erg veel overal dus ik denk dat het daar iets mee te maken heeft.
Op een twee van dit rijtje had hij een extreem hoge uitslag.

Ik ben niet zo thuis in het alternatieve circuit en waar moet ik dan aan denken.
Ik ben een beetje bang bij een of andere kwakzalver terrecht te komen.