Weer gezinsuitbreiding gekregen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Weer gezinsuitbreiding gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 18:10

Ondanks het feit dat we nog 2 opvangkittens hebben lopen van 11 weken oud, kregen we afgelopen donderdag een verzoekje van het DierenOpvangCentrum of we nog een moederpoes wilden opnemen in ons huis. Ze zat op het DOC en daar was eigenlijk geen plek voor haar en haar 6 kittens van 5 dagen oud. Ik wilde eigenlijk even geen kittens erbij, maar vooruit, deze poes moest naar een huisje en als dat dan ons huis moet zijn, oke. Daar een bench geregeld en een verhuiswagen ;) en het hele spul opgehaald samen met een voorraad voer en kattenbakkorrels. En nu hebben we dus weer gezinsuitbreiding. Die hebben we maar in de logeerkamer ge-installeerd. Mama is een superlieve poes, erg schattig, zorgt super voor de kittens en is ook erg lief naar ons toe. Ik moet elke dag de kittens wegen en dat vindt ze geen probleem. Ze heeft dus 6 kittens, netjes verdeeld in 3 katers en 3 poesjes. De katers zijn zwart en 2 x cypers gestreept. De poesjes zijn 2 x schildpad en een cypers driekleur. Nee, ik hou er geen eentje van. Wij zijn nl. pleeggezin voor kittens en we doen dit al 9 jaar en 15 nestjes hebben we al gehad. Als ik uit elk nest een kitten zou houden, hadden we nu een huis vol. Dus we genieten met volle teugen van dit nieuwe kroost. We spelen en knuffelen nog volop met de 2 grote, maar zodra die weg zijn, hebben we onze handen weer vol met deze 6. Aangezien jullie vast benieuwd zijn naar de foto's bij deze dus.

Afbeelding
mama kijkt naar buiten naar de regen (vast blij dat ze binnen zit)
Afbeelding
alle prutjes bij elkaar
Afbeelding
heel tevreden ligt ze daar.
Afbeelding
Afbeelding
Het cypers driekleur poesje
Afbeelding
nog een schattig koppie
Afbeelding
nogmaals alles op een kluitje
Afbeelding
nog een keer het cypers 3 kleur poesje.

Ik zou het leuk vinden als je even een berichtje achterlaat :o

Eejj

Re: Weer gezinsuitbreiding gekregen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:23

Knap hoor dat je telkens dieren opvangt en ze dan weer weg kunt doen. Ik zou dat echt niet kunnen.. Hoe kwam je eigenlijk in aanraking met het DOC?

Succes met dit nest. En ook nog met je volgende opvang dieren :)
Echt respect dat je dit doet !

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:05

Mams heeft een mooie tekening!
EnN die laatste foto! Geweldig die kuif!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 19:41

Eejj: Mijn zus werkt daar en jaren geleden had zij al opvangnestjes in huis. onze oude poes was net overleden en ik wilde wat afleiding. Dus heb bij het DOC naam en adres achter gelaten en 2 dagen later had ik de eerste moederpoes met 3 babies. Dat was ergens in 2000. Blijkbaar doen we het wel goed, want elk jaar krijg ik weer nieuwe nestjes. En het afscheid nemen is nooit leuk. Tenminste meestal niet. Maar vorige week zijn hier 3 grote babies opgehaald door hun nieuwe baasjes. Dat is best leuk en ook niet zo verdrietig. ik weet waar de katjes terecht komen en ik hoop dat ze daar een goed huisje krijgen. En ik weet van te voren dat ik ze weer weg moet doen. Op het moment dat ze over de drempel komen, weet ik dat ik over een tijdje ze allemaal weer weg moet doen. Ik heb ooit die afspraak met mijn man gemaakt: ik mag de opvang doen, maar er mag hier niets blijven. Alles gaat weer weg. alleen in december 2007 is hier een katje gebleven. Omdat onze eigen oude poes nogal ziek was en we niet wisten of ze nog lang zou blijven leven, is Saartje hier gebleven. Saartje mocht ook blijven omdat ze goed kon opschieten met oude poes en met de hond. Dat laatste is niet zo moeilijk want de hond vindt alle kittens lief. Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder en oude poes leeft nog steeds :D . Ze speelt met de kittens en ze wordt wel een dagje ouder, maar is naar omstandigheden redelijk gezond. En verder het is het natuurlijk heel dankbaar werk het verzorgen van de kittens. Ze worden sociaal en we proberen er altijd knuffelkatjes van te maken. Ik moet toegeven dat ze ook heerlijk worden verwend.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 22:14

Sinds gisteren woont mama met haar kids in een bench in de woonkamer. Ze voelde zich nogal alleen, zo boven in de logeerkamer. Ze had wel een radio , maar dat is toch niet zo gezellig. Nu loopt ze los terwijl onze honden in de tuin zijn. Tegen onze poezen doet ze niks, tegen de andere twee kittens ook niet, maar de honden vindt ze nogal eng. Dan kijkt ze met van die mooie groene ogen. Aan de honden moet ze nog even wennen. De beebjes groeien aardig, maar niet gelijkmatig; de ene dag 15 gram, de volgende dag maar 5. Maar over het algemeen gaat het wel aardig. De oogjes gaan open. Bij een paar zijn de kijkertjes al helemaal open, maar die gene met die oranje kuif (ondank dat het een poesje is, heb ik haar Elvis gedoopt :D , juist vanwege de kuif)heeft kleine spleetoogjes.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:32

wat ontzetend goed dat je dit doet!

leuke foto,s!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 22:02

Mijn ukjes zijn inmiddels 3,5 weken oud . Sinds vandaag klimmen ze opeens uit de mand en lopen door de bench en vervolgens door de huiskamer. We zijn wel begonnen met bijvoeren omdat ze naar mijn idee niet genoeg groeien omdat die arme mams het niet kan trekken, 6 stuks aan haar tepels. Alleen kleine Elvis wil ABSOLUUT geen kittenmelk. Zij groeit net zo hard als de anderen dus zij zal wel de beste plek aan de melkbar hebben. Elvis begon vandaag aan de harde brokjes van mamapoes. dus ik heb maar wat blikvlees fijngemaakt tussen mijn vingers en eerst dacht ze van Bleeh! daarna was het JAMMIE! en toen at ze bijna mijn vingers er bij op. Later kwamen er ook nog een paar anderen meesnoepen van het blikvlees. ik vind ze erg knap dat ze nu al zelf willen eten. Ik had zo na het weekend eens willen proberen met pap of blikvlees. Hoeft dus niet meer: ze gaan al zelf eten.