Hoeveel geld mag je vragen voor hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Hoeveel geld mag je vragen voor hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 08:19

Sorry voor de onduidelijke titel wist even niet beters.

Ik had namelijk even een vraagje wat is rieel aan bedrag om te vragen voor een gecrastreerde reu. Hij is 7 en een Duitse Herder.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:19

Ik denk dat je al blij mag zijn als je er een goed tehuis voor vind.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:32

Dat denk ik ook...tenzij hij verschrikkelijk goede papieren heeft,lichamelijk geen enkel gebrek en goed vererft.Dan zou een fokker er wellicht nog wat voor neer willen tellen. Of hij moet een hoge graad in africhting hebben...anders moet je gewoon tevreden zijn met iemand die hem een goed tehuis wil bieden.

7 Is tenslotte al redelijk op leeftijd voor een herder ;)

Edit: zie net dat hij gecastreerd,dan valt de 1e mogelijkheid duidelijk af :+

fjordnina

Re: Hoeveel geld mag je vragen voor hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:35

Zeker niet meer dan 100 euro en dan zet je nog hoog in. Waarschijnlijk komt het er inderdaad op neer dat hij voor een bos bloemen of een flesje wijn van huis gaat veranderen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:48

Als je voor een dergelijke hond op die leeftijd een heel goed tehuis kan vinden zou ik er nog geld voor over hebben om het erbij te geven :P

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:48

Wij waren op een gegeven moment op zoek naar een nieuwe waakhond voor op stal,ik heb een advertentie gezet met wat we zochten.Was verbijsterd over het resultaat...Ik werd werkelijk overspoeld met aanbiedingen,mensen die van heinde en verre honden aanboden en zelfs langs wilde brengen.Hier zaten ook echte rashonden bij...gratis.
Dus houd er echt rekening mee dat het een bos bloemen wordt. :(:)

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:59

ik heb voor mijn ongecastreerde dalmatiër met stamboom van toen 1,5 jaar € 175,- betaald, dit was inclusief alle spullen zoals nieuwe mand, speeltjes en een nog onaangebroken zak voer.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:00

Om heel eerlijk te zijn kun je hier geen geld meer voor vragen. Beestje is al zeer op leeftijd en er is een overschot aan honden. Dus je mag blij zijn als je uberhaupt iemand vind. Voordeel is dan wel weer dat het een Duitse Herder is die zijn wel redelijk populair maar dan nog zal het lastig worden. Dit zijn honden die ook gewoon de rest van hun leven in het asiel kunnen doorbrengen omdat mensen toch liever voor jongere soortgenoten gaan.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:00

Tinky12 schreef:
Wij waren op een gegeven moment op zoek naar een nieuwe waakhond voor op stal,ik heb een advertentie gezet met wat we zochten.Was verbijsterd over het resultaat...Ik werd werkelijk overspoeld met aanbiedingen,mensen die van heinde en verre honden aanboden en zelfs langs wilde brengen.Hier zaten ook echte rashonden bij...gratis.
Dus houd er echt rekening mee dat het een bos bloemen wordt. :(:)

Eigelijk TE triest voor woorden he, hoe makkelijk mensen afstand doen.
Nou, de mijne zijn onbetaalbaar, dat kan ik je wel zeggen :j
Ik heb ze altijd mee, in mijn winkel, en zou mijn york al meermalen hebben kunnen verkopen. Ook voor belachelijke bedragen, maar :n nooit en nooit niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:02

Ik ga met de rest mee......... hier kan je niks voor vragen, je moet blij zijn als iemand dat dier mee wil nemen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:03

Wij zelf willen ook helemaal geen geld voor de hond hebben wij persoonlijk zien hem liever naar een zeer goed tehuis vertrekken. Maar de man die nu officieel de eigenaar is die wil er wel geld voor hebben. En wij zijn als de dood dat ie ergens naar toe gaat waar hij slecht behandeld wordt daar hebben we hem immers niet voor in huis genomen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:05

En je kan hem niet houden zelf?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 10:41

Willen we wel alleen het is vooral voor mijn moeder fysiek heel zwaar en daar komt bij dat mijn hond en hij niet zo goed samen gaan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 10:47

je mag inderdaad blij zijn als je al mensen voor hem vind die een goed huis bieden..

er worden zoveel honden gratis aangeboden,en zoveel jongere honden,dat ze echt niet gaan betalen voor een "oude" hond als er elders een gratis jongere hond zit.

en ja,ik zocht ook eens een hond voor de boerderij,ben overstelpt met gratis honden,ook jonge honden met stamboom...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:21

Kim, lees mijn ena laatste post is.

en bedankt voor jullie idee hierover. Wij denken zelf namelijk dat je geen goed tehuis treft als je er VEEL geld voor gaat vragen.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:33

misschien 50 euro ofzo als die man er echt geld voor wil hebben? Maar het zal inderdaad moeilijk worden om een oudere hond te herplaatsen en ook nog voor geld.. als je gratis een hond van 1 of 2 jaar oud kunt krijgen waarom zou je dan een oude hond van 7jaar wel 50 euro voor betalen.. Of hij zou super afgericht moeten zijn, mooie stamboom en super gezond moeten zijn maar dan nog zal het moeilijk worden.. Ik hoop voor je dat je een lief baasje voor hem vind :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:48

Ach je moet gewoon iemand vinden die er een "klik" mee heeft hoor. Dan speelt een redelijk bedrag geen rol lijkt mij. Laats zag ik ergens een herplaatser zitten waar ik helemaal weg van was, alleen op de foto al...... Ik had daar zelfs wel 400 euro voor over gehad. Ook al 7 jaar oud, maar helemaal mijn ding.....
Helaas heb ik momenteel al 2 hondjes en daar laat ik het bij. Zeker omdat ik mijn oudje van 14 geen extra drukte in haar laatste hopelijk nog vele jaren wil aandoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:46

Waarom wil die man er geld vor hebben en wat is de reden waarom hij niet meer voor de herder kan of wil zorgen?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:58

Iets knapt er altijd in mij als ik zie dat de hond 7 is en dat ie nu opeens weg moet..waarom vraag ik me dan af? Wij hebben inmiddels onze 2e hond en wij nemen een hond voor het leven..er moet wel zo'n verdomd goede reden zijn wil mijn hond weggaan!

Maargoed er zal vast een goede reden zijn (hoop ik) honden die niet zo goed met elkaar overweg kunnen daar kun je wel op trainen..(tenzij ze elkaar echt afmaken natuurlijk) Als ie echt weg moet zou ik gaan voor een symbolisch bedrag.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 14:24

ik zou even in het kort wat uitleggen. De eigenarese van deze hond heeft een hersenbloeding gehad. Vandaar dat wij de hond in huis hebben genomen. Omdat haar zoon die nu de eigenaar van de hond is niet voor hem wil zorgen i.v.m kinderen. Opzich willen we hem natuurlijk houden omdat we er inmiddels aangehect zijn. Maar hij past gewoon niet in ons leef wereldje. Hij verdient veel meer kwa uitlaten en spelen dan dat wij hem kunnen geven. Maar die zoon die wil geld voor hem hebben terwijl wij zoiets hebben hij blijft net zo lang bij ons tot dat er iemand is die echt blij met hem is. Daarom vroeg ik het meer van is het wel rieel om voor die hond geld te gaan vragen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:42

Super toch even die uitleg, anders krijg je gegarandeerd vreemde reacties. Maar in dit geval toch best begrijpelijk en waarschijnlijk het beste voor de hond zelf ;)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:45

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:58

Ik denk dat hij hem het beste op de SHH site kan zetten. Waarschijnlijk krijgt hij er niks voor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:16

Ik heb voor mijn -toen- 7 jarige kruising (zie profiel) 175 euro betaald.

Vind het niet meer dan normaal om voor een dier te betalen, vind het toch een blijk van interesse, iets voor het dier over hebben. Hoewel het er wel aan ligt uit wat voor situatie een dier komt, mensen hoeven geen geld te verdienen over de rug van dieren (in elk geval niet aan mij).

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:24

Voor een asielhond vind ik het niet erg om te betalen.
Maar een particulier die zijn (oudere) hond kwijt wil moet blij zijn dat er een goed tehuis gevonden wordt.
Ik wil nl zeker weten dat mijn geld goed gebruikt wordt.
(en idd zoals Quellian zegt niet over de rug van een dier).