verhuis vraagje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

verhuis vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 10:46

Ik heb een heerlijke dikke zwart/witte mopperkont van een kater. Hij is redelijk op zichzelf, maar komt af en toe wel lekker knuffelen (als het meneer blieft). Verder loopt hij graag buiten, maar eigenlijk nooit langer als een paar uur, hij is toch wel erg gehecht aan zijn lekkere slaapplaats binnenshuis.
Nu willen mijn vriend en ik gaan samenwonen in mijn huis, maar we gaan dit eerst opknappen zodat het echt ons huis wordt ipv mijn huis.
Dus trek ik eerst tijdelijk bij hem in, dan kunnen we rustig gaan klussen en daarna trekken we samen in mijn huis.
Nu vraag ik me af wat het fijnste voor mijn kat is, hem tijdelijk meenemen of hem in zijn vertrouwde huis laten. Mijn vriend woont in dezelfde straat als ik, dus heen en weer lopen om eten te geven en hem binnen en buiten te laten is geen probleem.
Maar dan zit hij wel hele dagen alleen als ik moet werken (zit hij nu ook, maar dan ben ik er 's avonds nog). En het lijkt me voor hem ook niet lekker als hij in de verf lucht zit + dat hij dan ook periodes in de slaapkamer moet als we in de huiskamer bezig zijn.

Mijn vriend heeft verder geen huisdieren waar hij aan zou moeten wennen en z'n favo krabpaal gaat gewoon mee (hier slaapt hij vaak op).
Wat zouden jullie doen?

Groetjes, Martine

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:48

Ik zou gewoon zijn spulletjes meenemen. (voerbakje, krabpaal,evt speeltjes?)
Het is natuurlijk wel even wennen, maar ik denk dat de kat zich bij jullie meer op z'n gemak voelt, dan dan hij alleen in een huis rond zwerft. :)
Voor een hoelange periode is dit?

XoNo

Re: verhuis vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:49

Ik zou hem en zijn spulletjes ook meenemen :j

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 10:55

Bedankt voor de snelle reacties.
We weten niet precies voor hoelang het is, maar we hebben allebei al vakantie gehad dus het klussen moet echt op de vrije dagen.
Dus het zou best wel 6 tot 8 weken kunnen gaan duren.
Ik voel me er zelf ook het beste bij om hem mee te nemen, hij houd toch wel van gezelligheid ook al laat hij dat niet zo merken. Vooral 's avonds komt hij vaak bij je zitten, en dat stukje zou hij dan juist een tijd moeten missen.
Zouden jullie hem dan binnen houden, of na een paar dagen gewoon buiten laten?
Het is in dezelfde straat, dus verdwalen zal hij niet. Misschien loopt hij alleen wel naar mijn huis, maar als ik hem nu roep loopt hij ook met me mee. Dus ik denk dat hij dan ook wel weer mee naar binnen gaat bij mn vriend.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:02

Ik zou hem eerst een aantal dagen binnenhouden. Dan kan hij wennen aan zijn 'tijdelijke nieuwe huisje'.. Het huis staat dicht bij je nieuwe huisje, dus verdwalen doet hij niet :) En zoals je al zegt, als je hem roept loopt hij mee, dus geen probleem :)
Succes met het verhuizen!

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:02

En als hij merkt dat er eten staat in het huisje van je vriend, dan komt hij echt wel :P