en dan stikt je hamster bijna in haar huisje..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

en dan stikt je hamster bijna in haar huisje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 11:01

Gisteren werd ik ineens door m'n ma geroepen dat oopsy haar huisje zo raar lag, en 2 sec later dat ze met haar koppie in het raampje vast zat!
dus ik naar boven gerend, zit oopsy daar, halfdood, bekkie blauw, tong half naar buiten en blauw en ogen er half uitgeplopt.
eerst probeerde we haar "terug te duwen" maar dat lukte gewoon echt niet, toen geprobeerd haar een beetje te verleggen in de hoop dat ze er dan uit schoot maar dat hielp dus ook niet...
Toen hebben we haar zo gedraaid dat ze in haar huisje lag zodat ze wat had om op te steunen, beest was inmiddels al een keer flauwgevallen en ik was lichtelijk in paniek.
M'n ma was zo slim een zaag te pakken en toen zijn we stukje voor stukje het huisje kapot gaan zagen, oopsy raakte daar ook van in paniek en bleef dus steeds vechten.. dus ik 2 stukken plastic gepakt om haar koppie en rug te kunnen beschermen en mijn moeder verder kon zagen.
Op een gegeven moment dachten we dat we er waren dus een bijtel er tussen, breekt dat klote huisje maar voor de helft open >;) .
dus wij weer verder zagen, we moesten steeds voorzichtiger omdat ze bleef vechten en je haar zo vermoord als je met de zaag op haar nek/koppie komt :\ .
op een gegeven moment waren we er eindelijk door en oopsy was nogsteeds half blauw/paars.
m'n ma heeft toen een heel stuk van het huisje af gebroken en toen konen we haar eindelijk bevrijden.
Oopsy was helemaal de weg kwijt, kon amper lopen en viel steeds om, binnen een minuut lag ze te slapen en heb ik haar maar met rust gelaten, ze heeft iets van 3 uur de tijd nodig gehad om bij te trekken en nu loopt ze weer vrolijk in haar hokje := , maar voor mij geen hamsterhuisjes met raampjes meer O:) .

Huisje nu :=
http://www.mijnalbum.nl/Foto-A3CBDVKV.jpg

Afbeelding

en de springlevende oopsy :')
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:03

Jeetje zeg dat is schrikken!
Gelukkig is het goed afgelopen :j

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:05

Zo! Die heeft geluk gehad dat jullie haar optijd ontdekten! Je hebt ook van die laarsvormige plastic 'huisjes'. Ik ken iemand waarvan de hamster daar in is gestikt.. Dat is in de nacht gebeurt en hebben ze niet doorgehad.. Beestje heeft het dan ook niet overleefd..
Gelukkig dat Oopsy het gered heeft!

Laika

Re: en dan stikt je hamster bijna in haar huisje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:41

Jeetje wat zul je het zelf ook stikbenauwd gehad hebben! Gelukkig maar dat je het op tijd ontdekte, je zal je diertje maar op die wijze dood aantreffen brrrrr.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 11:55

ik heb het inderdaad stikbenauwd gehad zelf :\ , was zo blij dat mijn moeder thuis was en met het idee van de zaag kwam, in mijn eentje was het mij namelijk nooit gelukt om haar los te krijgen.

denk wel dat als ik een half uurtje later was geweest ze het niet had overleefd, sta er namelijk ook al van te kijken dat ze niet haar kaakje of nekje heeft gebroken van het worstelen en harde trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:02

wel een toepasselijke naam voor dat beestje.

was het een orgineel hansterhuisje ur een dierenwinkel zoja zou ik even de fabrikant bellen want de gevaren zijn...... zodat ze het vortaan anders maken

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 12:04

het was een huisje van Ferplast, heb al naar de zaak gebeld waar ik hem gekocht heb, zij gaan overleg plegen en dan hoor ik meer.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:07

ja ik zou er ook achteraan gaan, dit is toch bizar!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:16

Precies, in ieder geval met de tip dat dit soort huisjes alleen voor muisjes geschikt zouden zijn.
En tja eigenlijk met zo'n naam is het vragen om rare dingen _O-
Hoe dan ook gelukkig maar dat ik die smiley kan plaatsen, beter dan ;(

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:19

ze doet inderdaad haar naam eer aan,

ooopsy! Maar gelukkig is het toch goed afgelopen voor haar!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 15:03

@laika, ik heb ook aangegeven dat ik het inderdaad al fijn vind als ze een bordje neerzetten met daarop een "waarschuwing" .

Oopsy heeft vandaag wel een nieuw huisje gekregen, en ik geloof dat ze hem wel leuk vind :))
Afbeelding

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:06

Jemig, vind t toch griezelig om te lezen. Ook al weet ik dat ze er niks aan doen, wat dacht je van die hamster watten. Hoe veel hamster daar wel niet in gestikt zijn. Stomme ferplast.Arme hamster.

fairytill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:09

Jeetje calice dat is schrikken. Gelukkig is alles goed gekomen en maakt je hamster het goed.

Het nieuwe huisje is wel erg leuk!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:23

Dan schrik je je kapot ! Gelukkig gaat het nu weer beter en zo te zien is ze wel blij met haar nieuwe huisje :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:25

Ahhh, het arme ding!! Gelukkig vonden jullie haar op tijd!! :(:)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:26

Oef gelukkig is alles goed gekomen! Oopsy vindt d'r nieuwe huisje precies wel fijn :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:32

Oeps die arme Oopsy! Gelukkig heeft ze het gered...Er zijn idd zat artikelen die voor dwerghamstertjes verkocht worden en die dus te klein zijn voor een goudhamster. Je moet het maar net weten..Er zijn ook genoeg mensen die een goudhamster+kooitje kopen maar het kooitje is dan bedoeld voor de dwergjes en iets aan de kleine kant...Gelukkig was je op tijd erbij!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:33

Jeetje, dat is schrikken zeg! Wat een geluk dat jij en je moeder thuis waren.

Wat voor hamster heb je (ik denk een goudhamster, klopt dat?). Veel 'hamsterhuisjes' zijn namelijk alleen geschikt voor dwerghamsters, maar dat staat er niet altijd bij en veel verkopers weten het niet. Mijn hammie (een dwergje) kan bijna zijwaarts door haar raam (nou ja, dat zou passen. Ik zie het m'n bejaarde hummeltje niet meer doen :D )

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:37

Klopt Traiectum :j Ik heb zelf ook een goudhamstertje gehad, mimi. En die paste met haar goddelijke lichaampje (lees: beetje te dik) :o ook echt niet in alle huisjes.
Maar jij (of de verkoper uit de dierenwinkel) moet het idd maar net weten..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:07

Idd, niet alle kopers weten het, vaak sommigen verkopers wel...maarja, ze verdienen der aan, Dus zullen ze het niet altijd zeggen.

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:19

Tjee.... Ik hoop dat ze wat aan die huisjes gaan veranderen!!
Dat nieuwe huisje is wel geinig!!