RIP kleine Cootje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

RIP kleine Cootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 10:18

pff.. Voel me niet echt vrolijk.
4 dagen geleden viel het me op dat mijn cavia een beetje lusteloos was. Mijn eerste gedachte was de warmte, iedereen voelt zich wel eens wat minder als het erg warm is. Toen ik eergisteren in het hok keek, en ik mijn cavia even een aai over de bol wilde geven viel het me op dat ze wel erg dun was geworden in die korte tijd.. En vond dat ik het nog even een dagje aan moest kijken.
Gistermiddag kwam ik terug van mijn werk, geef de caafs vers water en nog wat hooi en hard voer, tot ik tot de conclusie kwam dat er een raar geluid uit het hok kwam. Mijn eerste gedachte was natuurlijk Cootje, en ik keek. Ik zag dat ze het erg zwaar had en bij het in ademen klonk het net alsof ze roggelde. Ik heb direct de dierenarts gebeld met de mededeling dat ik direct langskom met mijn cavia, ik besefte me dat het echt niet goed was. Ze was goed ziek!
De dierenarts stemde in en Cootje moest daar overnachten. Helaas heeft ze de nacht niet gehaald.
Het was mijn allereerste eigen huisdiertje, Cootje is 3 jaar geworden.

De andere cavia's worden goed in de gaten gehouden. 1 is ook aan het vermageren en daar moet ik morgen even mee langs komen.

RIP kleine Cootje..

Afbeelding

XoNo

Re: RIP kleine Cootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:22

Wat vervelend. Weet je inmiddels wat het was? Zeker als een andere cavia ook aan het vermageren is, zou ik het aanraden om misschien sectie op Cootje te laten verrichten.
Sterkte met je verlies!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 10:26

Ze had heel veel vocht in haar longen. De andere cavia die vermagerd is haar zus. Ik heb die twee tegelijk gekocht. De dierenarts zal morgen wel meer laten weten. Ze vind telefonisch dingen vertellen niet persoonlijk en doet het liever in de praktijk. Mijn moeder gaat vandaag heen om het hok op te halen. Misschien weet zij vanavond wel meer :)

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:50

Wat vervelend dat ze het niet gehaald heeft..
Het klinkt een beetje als longontsteking.
Mijn cavia had dat ook, ademde zwaar, en knorde een beetje tijdens het ademhalen.. was ook mager..
Ik kreeg toen nog antibiotica en pijnstillers mee van de dierenarts, maar de volgende dag was ze toch overleden..
Let maar goed op je andere cavia, de kans is groot dat die er nu ook last van heeft.
Sterkte!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:01

Hoe is het nu met het zusje?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:19

Goed, de dierenarts heeft haar even opgemeten en een AB meegegeven. Ze knapt helemaal op en sterkt goed aan. Daar ben ik erg blij om. Ik vertroetel ze even extra met lekkers, groenten en aandacht.
Toch heb ik het idee dat de andere caafs Coot niet echt missen.. Misschien hadden ze het door toen Coot weg ging...

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:09

heel veel sterkte !
mijn cavia had ook iets maar wat wisten ze niet ,
Die zat net steeds dat die moest overgeven echt heel raar .
Inslapen ging super snel en nog proberen me geld af te pakken terwijl het niet meer ging voor het diertje .
toch is die 7 jaar geworden .

Veel sterkte was een mooi beestje :(:) .