4 dagen geleden viel het me op dat mijn cavia een beetje lusteloos was. Mijn eerste gedachte was de warmte, iedereen voelt zich wel eens wat minder als het erg warm is. Toen ik eergisteren in het hok keek, en ik mijn cavia even een aai over de bol wilde geven viel het me op dat ze wel erg dun was geworden in die korte tijd.. En vond dat ik het nog even een dagje aan moest kijken.
Gistermiddag kwam ik terug van mijn werk, geef de caafs vers water en nog wat hooi en hard voer, tot ik tot de conclusie kwam dat er een raar geluid uit het hok kwam. Mijn eerste gedachte was natuurlijk Cootje, en ik keek. Ik zag dat ze het erg zwaar had en bij het in ademen klonk het net alsof ze roggelde. Ik heb direct de dierenarts gebeld met de mededeling dat ik direct langskom met mijn cavia, ik besefte me dat het echt niet goed was. Ze was goed ziek!
De dierenarts stemde in en Cootje moest daar overnachten. Helaas heeft ze de nacht niet gehaald.
Het was mijn allereerste eigen huisdiertje, Cootje is 3 jaar geworden.
De andere cavia's worden goed in de gaten gehouden. 1 is ook aan het vermageren en daar moet ik morgen even mee langs komen.
RIP kleine Cootje..