Frontline Combo werkt niet meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte

Frontline Combo werkt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 15:13

Mijn poes DeeDee heeft 2 weken geleden voor het laatst een pipetje Frontline Combo gehad, maar nog heeft ze heel veel vlooien.
Ik heb er net een stuk of 20 uit gekamt.

Weet iemand hoe dit komt, of een ander goed middel tegen vlooien?

Nikki__

Re: Frontline Combo werkt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:43

op sommige plaatsen beginnen vlooien recistentie op te bouwen tegen Frontline.
Ik weet niet of je zo snel na Frontline een ander vlooien middel kan gebruiken, dat zou je even op moeten zoeken.
Wij gebruiken BolfoGold

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:50

Ja dat heb ik dus ook net geconstateerd.
Mijn Jack had ook vlooien, dus even wat frontline gebruikt en normaal zie je de vlooien echt sloom worden binnen 24 uur.
Maar nu zijn er wel heel wat weggegaan, maar er zitten er toch nog wat en die zijn nog erg spring levend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:05

Zoek eens alleen al op bokt op "frontline en resistent" dan krijg je allemaal antwoorden op je vragen, vlooien zijn drie jaar geleden al resistent geworden maar verschilt per streek.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:09

Klopt, de vlooien beginnen, na zo lang alleen maar frontline, resistent te worden. Helaas.
Een goed middel is inderdaad Bolfogold, advantage of stronghold. Als je het bij de DA weghaalt is het sowieso wel goed (al zijn er ook nog steeds DAen die frontline verkopen ;) )

Edit: zie chiqa :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:12

Ik ben van Frontline overgestapt naar Stronghold (op advies van de DA), poes had vlooienallergie en ondanks rigoreus antivlooibeleid met Frontline bleven de vlooien langskomen. Bij mijn vorige twee katten werkte 't nog perfect, nu dus niet meer (ondanks dat de medewerker in de dierenspeciaalzaak resistentie als onzin bestempelde).
Stronghold stinkt wel erg en Cailtin reageerd er best wel op (ze vind het gevoel niet prettig, geloof ik, of de geur, op Frontline reageerde ze minder heftig), maar heb sindsdien geen vlo meer gezien...

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:16

Okee, ik ga even zoeken.

De DA heeft ons Frontline meegegeven, dus zijn er vanuit gegaan dat het wel goed spul was.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:17

Zit eigenlijk met het zelfde probleem.
Tijdje geleden kreeg ik te horen dat onze kat een vlooienallergie heeft. Op advies van de DA moest ik Frontline combo gebruiken om de 2 weken.
Alleen ondekte ik dus laatst dat ze nog steeds vlooien heeft. Heb het hele huis ontsmet, kat gewassen met vlooienshampoo, heeft nu weer een bandje om en heb haar onvlooit.
Nu lijkt het beter te gaan.
Heb nu stronghold besteld....