Alleen heb ik er nog een aantal vragen over.
Ik heb vroeger toen ik klein was een russische hamster gehad en die vond ik erg leuk.
Ik weet nog niet zeker of het beestje er gaat komen maar ik wil wel vast wat info hebben.
De hamster die ik toen heb gekregen kwam uit een dierenwinkel, nu wil ik dat niet meer en wil ik hem/haar weghalen bij iemand die echt het beste voor heeft met die beestjes. Nu vind ik wel een aantal 'fokkers' maar ik weet niet welke nou echt het beste met de beestjes voor hebben. Misschien weten jullie een aantal goede fokkers rond noord brabant.
Ook weet ik nou niet precies of ik weer voor een russiche of voor een syrische wil gaan, want ik heb gehoord dat syrische wat 'gemener' zijn en snelle zullen bijten? Iemand die me goed kan inlichten, en wat de voor en nadelen zijn van deze twee?
Verder is het de bedoelling dat wanneer het beestje er echt is, dat hij/zij doordeweeks bij mij in het appartementje is en dan in het weekend (in de trein) mee gaat naar mijn ouders zodat hij/zij niet het weekend alleen zit. Zou dit mogelijk zijn? of is dit te veel stress voor het diertje? Uiteraard heeft het beestje dan twee hokken en gaat het dan in een reismandje oid mee in de trein.
Merk je verder nog veel verschil in het gedrag tussen mannetje/vrouwtje is een bijv. aanhankelijker of meer dominant? en wat is dan de beste keus. Of maakt het vrijwel niets uit.
Ook heb ik hier een kooi staan van 58x36x50 er zitten verschillende plateaus bij, is dit een goede kooi of is ie te hoog oid.
ook heb ik nog een andere kooi dacht ik, die een heel stuk kleiner is en ook veel minder hoog. Wat word me aangeraden?
Hamsters moeten echt speciaal hamster voer he? en een keer in de zoveel tijd moeten ze ook meelwormen of een beetje eiwit toch?
En een zandbakje is wel een vereiste in een kooi toch?
Verder nog dingen die ik MOET weten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen