zieke hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nicoleboogie

zieke hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 10:36

Sinds donderdag is onze berner senner hond Pako ziek.
Hij loopt heel moeilijk, ligt het liefst heeft bij bij het opstaan en een onverwachte beweging en kan alleen eten als je zn voerbak voor zn neus houdt omdat zakken met zn hoofdje pijn doet.

Nu ben ik donderdag al bij de dierenarts geweest en die dacht dat het iets met zn nekwervels te maken heeft en heeft hij nu pijnstillers, antibiotica en koortsremmers.

Vandaag gaan we weer naar de dierenarts omdat ik echt geen verbetering zie

Het is zo zielig en hartverscheurend als hij j emet zn trouwe honden aankijkt "van baasje help me nou"

Hij is pas zeven maanden!!! gelukkig is Hristov, zn vriendje heel lief en rustig met hem en slaapt heel trouw naast hem

hoop dat we vanmiddag meer weten en dat t goed komt!!!

Geeft echt zo'n mega machteloos gevoel

moest het even kwijt.

_janet_

Re: zieke hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:48

Ik zou naar een goede kliniek gaan met een orthopeet in dienst. En goede röntgenfoto's laten maken.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 11:03

Ik ga vanmiddag ook een foto laten maken en als ze daar niets op zien wil ik een verwijzing naar wagenrenk zodat ze kunnen vinden wat hij heeft.
Ik wil het nu gewoon echt weten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:18

Jeetje! Veel beterschap met hem, ik hoop dat alles goed komt.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:08

Ik weet natuurlijk niet wat je voert, maar het zouden ook heel goed groeipijnen kunnen zijn. Zeker met een dergelijk formaat hond en gezien zijn leeftijd. Maar zou daar pas gerust op zijn als je die diagnose dan ook van een goede dierenarts zou krijgen hoor! Indien je puppybrok voert zou ik daar zowiezo snel van af stappen.

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:16

Ik heb zelf ook berners,en dit zou ook een hersenvliesontsteking kunnen zijn.
Komt helaas veel voor bij jonge berners.
Ik duim dat het wat anders is,maar vraag er wel even naar bij je DA.
Groeipijnen komen bij de berner weinig voor,als ze al jong gaan manken blijkt er meestal iets anders aan de hand te zijn.
Mijn eerste berner heeft 2 keer een nekhernia gehad,dat gaf ook dezelfde symptomen als de ts beschrijft maar dan geven pijnstillers direct verbetering.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 12:19

Ik zal vanmiddag bij de dierenarts ook hersenvliesontsteking aan kaarten, is dit te genezen?
Groeipijn hebben ze naar gekeken maar het zit echt op nek hoogte, hij heeft nu ook een loop neus.

Ik laat t horen als ik terug ben van de dierenarts

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:19

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:22

Ja hersenvliesontsteking is te genezen,maar de behandeling moet direct starten want ze zijn er verschrikkelijk ziek van.
Niet iedere DA denkt eraan,maar het komt echt vaak voor bij jonge berners.
Misschien interesant voor jou,er zijn 3 bernerforums, berner4life is de leukste :D en daar kan je heel veel info vinden.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 12:30

@ harvestroos, bedankt ik laat hem er straks op zeker optesten!! en het berner sennen forum ga ik ook eens bezoeken

ik hoop echt dat t goed komt

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:53

hij heeft een hersenvliesontsteking en heeft nu medicijnen
hopelijk knapt hij snel op

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:56

prednison werkt goed bij hersenvliesonsteking...je hebt geluk dat je een 'wakkere' dierenarts hebt....sterkte verder!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:21

Sterkte ermee, hopenlijk knapt hij snel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:36

nicoleboogie schreef:

Wat ik niet begrijp, waarom hebben ze medicijnen gegeven in eerste instantie niet wetende waarvoor, hebben ze geen bloed getrokken oid?
Lijkt op een verkeerde diagnose, dankzij een oplettende bokkers ben je dus nu wel er op het nippertje bij!

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:57

nicoleboogie schreef:

Dus toch,ik was er al bang voor.
Ik hoop dat hij nu snel opknapt hoor,ze zijn er zo ziek van.
Als je je aanmeldt op berner4life kijk dan in de gezondheidshoek,daar vind je veel info hierover.
Kwam je DA nu zelf met de diagnose?
Of heb je een hint gegeven ;)

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 22:05

de dierenarts dacht eerst aan een ontsteking tussen de nek wervels
Daar heeft hij medicijnen voor gekregen en als hij niet binnen 4 dagen op knapte moest ik terug komen.
Nou dat deed hij dus niet

vanmiddag dus weer en had een collega want ze wilde een soort van second opinion.
Ik heb mn dierenarts er zelf op geattendeerd, en bij hem stond het ook op nr 1
nu morgen terug voor controle en dan moet hij donderdag avond een stuk beter zijn dan nu

Hij ligt nog wel veel te slapen maar als hij omhoog komt heeft hij minder pijn. Hij piept bijna niet meer drinkt goed en vind zn snoepjes nog steeds erg lekker. als hij staat is hij ook al iets vrolijker dus hopelijk knapt hij op

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 09:41

even een update, het gaat heel goed met pako,

hij is weer vrolijk, eet en drinkt weer en loopt ook weer lekker achter me aan te wakkelen.

bedankt voor de tip voor hersenvliesontsteking!!!!

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:53

Wat fijn dat het beter gaat.
Nu duimen dat het wegblijft als hij genezen is,hij kan tot hij anderhalf is af en toe een terugval krijgen maar als hij zo goed op de medicijnen reageert moet dat te overzien zijn.
Ennuh,graag gedaan hoor,ik weet helaas aardig wat van de gezondheidsproblemen in dit geweldige ras.
Ben nu mijn 5e berner op aan het voeden,hij is 12 weken,en ik hou mijn hart vast of hij gezond blijft tot hij de anderhalf gepasseert is,dan kan hij nog van alles krijgen maar weet ik in ieder geval of deze wel ED vrij is.
Maar ja,eenmaal een berner....

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 11:14

ik hoop ook dat pako gezond blijft en als hij een eventuele terugval krijgt dat hij weer goedop de medicijnen reageert.
Want ze weten precies hoe ze je hart moeten stelen!!

Ik hoop ook dat het met je pup helemaal goed gaat!!!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:44

Tja,..Dierenartsen zijn ook maar mensen die fouten kunnen maken. Tevens is het een heel moeilijk vak omdat ze het moeten doen met wat wij (baasjes) ze aangeven wat het probleem is. Als je in je verhaal iets vergeet te vermelden wat niet belangrijk lijkt kunnen ze er met de diagnose zomaar ernstig naast zitten. Daarom ga ik na een diagnose van de DA ook altijd zoeken naar ervaringen van anderen, om zo toch een extra bevestiging van de diagnose te krijgen. Dit dus ook bij voorkeur op verschillende fora. Een geweldige aanvulling altijd toch weer :j Want zonder de bijdrage in dit topic van harvestroos had het misschien toch nog langer zoeken zijn geweest. Met alle nare gevolgen van dien.

Super dus dat het toch nog snel genoeg was en je hond al aan de beterende hand is!

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 14:42

Inderdaad dierartsen zijn ook mensen en ik kom bijna altijd bij haar en ook tevreden, nu voor de secondopinion bij hem zelf door haar aangegeven.

Het is voor een baasje al heel lastig als je hond /beest pijn heeft en je weet niet waarvan en voor een dierenarts ook

maar ik ben wel heel blij dat ik met dank aan harvestroos toch snel de juiste medicijnen heb gekregen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:45

_janet_ schreef:
Ik zou naar een goede kliniek gaan met een orthopeet in dienst. En goede röntgenfoto's laten maken.

Waarom bij een orthopeet. Bij jonge berners kan hersenvlies/ruggemergvliesontsteking voorkomen. vaak zijn ze ziek, koorts, suf, pijn bij bewegen en zeker bij bewegen van hun hoofd. Gewoon goede dierenarts die alle symptomen bekijkt en logisch denkt.

edit: moet eens vaker eerst de rest van het topic lezen, zie idd dat het dus idd hersenvliesontsteking is. Is idd het eerste waar ik aan denk bij een jonge berner :). Hopelijk knapt hij snel weer op.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:50

Was het eerste waar ik aan dacht.

Heel veel succes en sterkte voor je hond :j

Janet heeft wel een beetje gelijk....je wordt bij (sommige) 1e lijns DA's veel te snel afgescheept met een AB en een pijnstiller......en het advies: 'kijk het even een paar dagen aan'...

Als het nou een bv. halshernia was (zou wel heel ongewoon voor een BS zijn) dan is het maken van een goede contrastfoto wel heel belangrijk.....en dat kan echt niet iedereen.

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 23:11

Ik heb in ieder geval een goedeles geleerd met wat zelf onderzoek:) op en via internet
dit is mn eerste berner sennen dus heb nog niet veel ervaring met het ras, gelukkig kan je hier en daar ook info krijgen dan alleen van een dierenarts

gelukkig gaat het met pako nu heel erg goed hij is voor 90% de oude!!!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:58

Je hebt er zowiezo goed aan gedaan om NA de dierenarts toch ook even op bokt te vragen. Ook hier zitten blijkbaar genoeg ervarings-deskundigen. :j
Fijn dat Pako al weer bijna de oude is +:)+