Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:PeelSlowly schreef:Kan je hem voor de paar uurtjes tot je afspraak opsluiten op de badkamer? Daar valt niet zo heel veel af te breken als je even losse potjes weghaalt.
Lijkt mij ook de oplossing, dat moet toch wel te regelen zijn?
Sjolvir schreef:Blijft het probleem van het baasje vrees ik, dat kan niet op gezette tijden binnen komt wandelen.
Zou het heel simpel doen.
Als je vrij hebt en hij loopt binnen, op dat moment opsluiten, dierenarts bellen en proberen afspraak te krijgen,
geen plek die dag, kat weer los laten.
Wel plek die dag, kat lekker opgesloten laten zitten.
Is de kat door anderen (lees dierenarts en assistenten) te behandelen? vast te pakken en te onderzoeken?
Of is het dan een soort tijger? In geval van tijger zorg dan dat je de kat nuchter (dus niet gegeten) mee neemt naar de dierenarts.
Anders loop je kans nog een keer te moeten gaan.
(zou hem zowiezo nuchter meenemen, in het geval dat men besluit bv. foto's te willen maken met een kat die niet mee
wil werken, bespaard je ook nog een keer het vangen van je kat)
Bevat corthaphen forte. phenylbutazon, mg dexamethason en mg ascorbinezuur.
NIET aan je kat geven.
(Even of topic betreffende kat, maar voor de hond. Zitten corticosteroiden in, kunnen nogal wat bijwerkingen veroorzaken,
dus neem aan dat de hond die heeft vanwege bijzonder probleem en niet omdat ze vooral goedkoop zijn, dan zou ik kiezen
voor andere groep van medicijnen, vaak wel duurdere medicatie maar zonder die groep van stoffen erin. )
Hoe weet je dat je kat gewrichtsontsteking en arthorse heeft? Is dat al een keer gecontateerd bij de dierenarts?
Dan neem ik aan dat ze niet zoveel problemen hebben met het voorschrijven van medicijnen.
Andere optie zou zijn in overleg met de dierarts de kat op bv metacam (of ander merk met zelfde werkzame stof) te zetten.
Zonder dat hij de kat zien, maar ik lees dat dierenarts dat niet wil, kan ik ook goed begrijpen.
Blijft wel dat alle medicatie bijwerkingen kan geven. (en soms niet geschikt is voor een bepaald dier,
bv kat met nierproblemen (is niet hetzelfde als blaasgruis) etc., dus vraag je dierenarts.)