zwerfkat met blauw/dik tandvlees aan hoektand HELLUP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

zwerfkat met blauw/dik tandvlees aan hoektand HELLUP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:13

hi ik heb even ene SPOED vraag.....ik voer sinds ikm in mn niuewe huis woon een zwerfkat, vorige bewoonster deed dit ook en hij is inmiddels redelijk tam (kan em aaien maar meer ook niet) maar hij kan kan bv niet in huis omdat hij niet zindelijk is, spoeit alles onder pffff.......(helaas zelf ondervonden in mn huis) maar goed, net gaf ik em net te eten en wat zie ik; zn tandvlees is bij zijn hoektand (onderkant) helemaal dik en blauw?????
Maar even met hem naar de DA gaan is dus geen optie, wie weet wat het kan zijn? En wie heeft een goed idee wat lijdt tot een oplossing??
hoor graag van jullie

cissy

Re: zwerfkat met blauw/dik tandvlees aan hoektand HELLUP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:22

kan heel goed een aantasting van zijn bot onder het tandvlees zijn, paradontitis dus. Zwerfkat naar de DA wordt wat moeilijk inderdaad, maar je zou de dierenambulance kunnen bellen?
Het kan ook gewoon een zwarte pigmentvlek in zijn tandvlees zijn maar dan zou het niet dik mogen zijn.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:25

nee dit is nieuw, hij mauwt regelmatig uitgebreid voor mijn keukenraam als ik aan het koken ben en heb dit nog nooit gezien, zelfs vanochtend niet! Ik heb net weer poging gedaan om te kijken en zn tand is denk ik onstoken, tis bruin/bluaw en dik............dus das niet goed! maar wat nu, wie weet iets.............dierenambulance mss.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:00

ik zei toch al dierenambulance bellen...
of bel het asiel of je DA voor raad?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:03

Ik zou idd ook de dierenambulance bellen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 22:05

nou heb net gebeld en kan een vangkooi lenen vh asiel en ja dan naar de DA...maar dat wordt een toestand;-(
hij kijkt me nooit meer aan dan, Poeki. Morgen maar even DA bellen, beste zou zijn om hem hier te verdoven ofzo. Nou ja even afwachten...................

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:12

Als je hem met een vangkooi kan vangen, kan je hem ook gelijk laten castreren. Dan zou hij misschien ook binnen kunnen omdat hij dan wellicht niet meer sproeit ;)
Dit is echter niet altijd zo, maar meestal wel.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 08:43

ZO heb net gebeld met de DA en ik wacht het even af zolang hij eet en er kwiek uitziet...denk dat em vangen echt een drama wordt en em heel veel stress gaat opleveren. Ik heb wel eens vd buren gehoord dat hij gecastreerd is??? Of dit waar is , geen idee....kan het ook niet controleren.....hij is iig niet geinteresseerd in de vrouwtjes (en daar lopen hier heel veel van)..... maar sproeien kan hij als de beste!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:36

Als het een niet gecastreerde kater is zie je meestal de knikkers wel duidelijk zitten :j Het sproeien heeft hij zich dan blijkbaar eigen gemaakt om zijn territorium af te bakenen. Jammer wel dat hij dat dan binnen ook doet :r

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:09

katers zijn pas geinteresseerd in de vrouwtjes als de vrouwtjes dat ook in hem zijn (oftewel die moeten dan wel krols zijn en dus niet geholpen), anders kunnen ze hem flink verwonden dus hij kijkt wel linker uit!
En nog niet geholpen kater heeft duidelijk ballen zitten dus dat zou je moeten kunnen zien.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 08:37

nou dit is echt vreemd, er heeft zeker iets vastgezeten aan zn tand............tis namelijk weg???? heel vreemd dit..maar goed, het is iig opgelost.