Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Isabonny schreef:De vissen vonden het wel lekker. Die schoten nl. onder de koude straal door.
Isabonny schreef:Hij heeft de waterwaardes gemeten: PH was goed, waterhardheid zat net onder het gemiddelde, dus dat mocht ik nog wat harder maken met GH Plus.
Isabonny schreef:Nee, niets anders getest.
Linda_Fleur schreef:Heeft de vijvercentrum ook een uitstrijkje gemaakt van de vis?
Hoeveel water heb je tijdens de warme periode ververst? Ik lees dat je een koude straal water erin hebt gedaan, dat kan afhankelijk voor de hoeveelheid verversing grote temperatuurschommelingen teweeg brengen. Als de vissen sloom worden, veel stilliggen, dan denk ik eerder aan stip (ivm de temperatuurschommelingen).
Zelf werk ik in een vijverspeciaalzaak en doe ook microscopisch onderzoek, in deze tijd krijg ik veel vissen met stip, vanwege het warme weer en de constante temperatuurschommelingen. Een schimmel komt meestal niet vanzelf, vaak is de oorzaak daarvan een parasiet. Is het middel wat je mee hebt gekregen blauw? Dan werkt deze waarschijnlijk ook tegen stip en costia.