Kat word verstoten uit de groep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Kat word verstoten uit de groep.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:10

Hallo mensen!
Ik zal hier even het verhaal neer zetten.
Wij hebben een aantal boerderij katten, Sommige zijn wild. Sommige vertrouwen alleen mij, en sommige zijn allemansvrienden en houden van iedereen.
Over casteratie, en sterreliseren heb ik al 1000 x gehoord. Dus daar graag geen commentaar over.
Vorig jaar kreeg onze kat Sik( Helaas nu al ter overlijden ) 3 Jonkie's,Waaronder Kees.
Kees is naar een ander baasje gegaan, we dachten dat het een kater was. Maar later bleek het toch een poes te zijn :o Kees is weer terug naar huis gekomen. En kan het die 3 a4 maanden hier weer prima met de groep vinden!
Sinds 3 dagen geleden, was kees weg. Niet gezocht, want onze katten komen altijd bij ons terug. Ze gaan soms een blokje om, of jagen etc. Je kent het, SOms blijven ze een uur weg, soms een dag. Soms langer, we hadden eerst een kater die een paar x in het jaar kwam, en voor de rest bij andere mensen woonde of leefde opzich zelf. Aantal keren geprobeerd hem hier te houden, maar zonder succes.

Gister kwam Kees terug, en er was niks raars aan de had.
Maar sinds gister, lijkt het wel alsof hij uit de groep is gestoten! :oo
Hij mag niet meer mee eten, en hij hoeft maar te dicht bij zijn eigen zoontje, of medekatten te komen, En FLATS! krijgt die een stoot etc.
Kees licht nou al sinds 12 uur vanmiddag bij mij op schoot, écht zo sneu!
Volgens mij is hij harstikke verdrietig dat die verstoten word.. :(:)

Anyway; Iemand enig idee waarom de groep zo reageerd?
En wat kan ik er aan/mee doen?
Als dat zo door blijft gaan, en de anderekatten hem niet meer accepteren, dan Moet kees weg van mama. Omdat kees niet eeuwig alleen bij mij op schoot kan blijven natuurlijk..

Laika

Re: Kat word verstoten uit de groep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:22

Ik denk dat Kees niet meer naar Kees ruikt, ergens geweest is waar hij een vreemde voor de andere katten, onaceptabele geur heeft opgepakt. Wat je hieraan kan doen is met een handdoek de andere katten even wat schrobben, en daarna Kees ermee doen. Dan ruikt Kees weer wat meer naar de groep en gaat het misschien!! wel beter.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:23

Harstikke bedankt! Doe ik metteen!
Kees licht nog steeds bij mij op schoot ;) Moet ik over alle katten heen gaan over over 1?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:35

Dit snap ik niet helemaal:
Citaat:
en hij hoeft maar te dicht bij zijn eigen zoontje

Kees was een poes vertelde je iets daarvoor.
Mijn mening is dat als ze een poes is waarschijnlijk gedekt is en dus ruikt naar een andere kater.

Ook al heb je het sterilisatie/castratie verhaal al 1000 keer gehoord, zou ik je toch aanraden op zijn minst alle poezen te laten helpen dat voorkomt veel problemen ook voor de poes zelf zoals baarmoederontstekingen door de vele dekkingen van katers.
Verder verkleint het de kans op tumoren enorm en als ze nog geen FIV hebben de kans om dat alsnog te krijgen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:37

zonnebloem18 schreef:
Mijn mening is dat als ze een poes is waarschijnlijk gedekt is en dus ruikt naar een andere kater.

Dat is een slim idee zeg. :)*

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:39

zonnebloem18 schreef:
Dit snap ik niet helemaal:
Citaat:
en hij hoeft maar te dicht bij zijn eigen zoontje

Ook al heb je het sterilisatie/castratie verhaal al 1000 keer gehoord, zou ik je toch aanraden op zijn minst alle poezen te laten helpen dat voorkomt veel problemen ook voor de poes zelf zoals baarmoederontstekingen door de vele dekkingen van katers.
Verder verkleint het de kans op tumoren enorm en als ze nog geen FIV hebben de kans om dat alsnog te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 06-07-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:40

Ja sorry, ik vertel zie ik oppeens dan weer zij en dan weer hij.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:41

Hier evne het plechtige woord :') Kees is een poes!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:07

Het handdoeken techniekje pas je op zoveel mogelijk katten toe. En ja het kan zijn dat Kees gewoon naar een vreemde kater ruikt. Ik zou ook sterk in overweging nemen de poezen in ieder geval te laten helpen. Scheelt wat Zonnebloem zegt, een hoop narigheid, en een toevoeging aan het toch al overschot van katten. ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:09

Ik heb dat net gedaan met die handoek,. En keer er bij gezet, Na wat ruiken met zijn alle om kees heen, kreeg hij van iedereen stuk voor stuk een pak slaag, dus meteen maar weer onder de arm mee naar binnen genomen.
Nou heb ik even iemand ingeschakelt of zij toevallig kees niet wou hebben. Zij niet maa ze wist wel wat mensen. Dus ik hou kees vanacht bij mij, en misschien dat ze kees morgen mee neemt ...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:14

Vergeet er dan niet bij te zeggen dat Kees mogelijk zwanger is zodat ze niet ineens verbaasd zijn als er over 9 weken 4 kleintjes uit komen zetten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 20:23

Hihi :=
Dat vergeet ik niet te zeggen!