Ik zal hier even het verhaal neer zetten.
Wij hebben een aantal boerderij katten, Sommige zijn wild. Sommige vertrouwen alleen mij, en sommige zijn allemansvrienden en houden van iedereen.
Over casteratie, en sterreliseren heb ik al 1000 x gehoord. Dus daar graag geen commentaar over.
Vorig jaar kreeg onze kat Sik( Helaas nu al ter overlijden ) 3 Jonkie's,Waaronder Kees.
Kees is naar een ander baasje gegaan, we dachten dat het een kater was. Maar later bleek het toch een poes te zijn

Sinds 3 dagen geleden, was kees weg. Niet gezocht, want onze katten komen altijd bij ons terug. Ze gaan soms een blokje om, of jagen etc. Je kent het, SOms blijven ze een uur weg, soms een dag. Soms langer, we hadden eerst een kater die een paar x in het jaar kwam, en voor de rest bij andere mensen woonde of leefde opzich zelf. Aantal keren geprobeerd hem hier te houden, maar zonder succes.
Gister kwam Kees terug, en er was niks raars aan de had.
Maar sinds gister, lijkt het wel alsof hij uit de groep is gestoten!

Hij mag niet meer mee eten, en hij hoeft maar te dicht bij zijn eigen zoontje, of medekatten te komen, En FLATS! krijgt die een stoot etc.
Kees licht nou al sinds 12 uur vanmiddag bij mij op schoot, écht zo sneu!
Volgens mij is hij harstikke verdrietig dat die verstoten word..

Anyway; Iemand enig idee waarom de groep zo reageerd?
En wat kan ik er aan/mee doen?
Als dat zo door blijft gaan, en de anderekatten hem niet meer accepteren, dan Moet kees weg van mama. Omdat kees niet eeuwig alleen bij mij op schoot kan blijven natuurlijk..