Wel of niet een asielkat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Wel of niet een asielkat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 16:51

Hellow,

2 jaar geleden is mijn lieve Speedy verdwenen, sindsdien mis ik nog altijd een kat.
Ik heb dan wel een hond, maar ik ben geen hondenmens.
Nu wil ik best weer een katje. Van mijn man mag die niet binnen. Hij heeft een hekel aan kattebakken!
Nu kwam een vriendin gisteren met het verhaal dat ze nog iemand wist met een kat en die kat wordt absoluut gek binnen.
Ik wil dus best een stalkat.
Het liefst 1 die een ander tehuis zoekt.
Nu weet ik alleen niet hoe ik dat moet aanpakken. Een jong katje hou je een paar maanden binnen en dan ga je die eens buiten laten (wat ik altijd al heeeeel eng vond).
Maar hoe doe ik dat met een weesje?
Ze/hij moet in de stal slapen, maar er is 1 deur kapot, dus ik vrees dat ie zo weg is.
Heeft iemand ervaring hier mee??

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:08

Ik zou gewoon even contact opnemen met het asiel.
De meeste hebben namelijk veel katten die ze muizenvangers noemen dat zijn katten echt puur voor boerderijen of stallen.
Katten die niet echt heel tam zijn en niet goed binnen kunnen zijn.
Meestal krijgt je dan een bench te leen (of je koopt er zelf 1) en dan wordt je begeleiden in het "vrijlaten" van de kat.

Hier een stukje van het asiel in Beilen:
http://www.artsendier.nl/hst/a03b08r/ar ... 3F00394B76

Asielen in jou omgeving kunnen je er vast wel meer over vertellen.

Edit: Kittens zijn leuk maar dat moet je echt niet doen de kans dat ze zwanger worden of lang wegblijven omdat ze achter poezen aanzitten is vrij groot daarbij plaatsen de meeste asielen kittens liever niet voor deze doeleinde.

siskeh

Re: Wel of niet een asielkat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:11

ben je echt op zoek naar een stalkat?
want meestal hebben de asiel(iig het asiel in beilen) wel stal/buitenkatten.
deze kan je dan gratis krijgen...

oke, misschien heb je er geen knuffelkat aan, maar ze kunnen best gezellig zijn!

(moet wel zeggen dat we ze zelf nog niet hebben, aangezien de katten hier gewoon aan komen lopen...)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:20

Ah ja, een bench had ik nog niet aan gedacht.
Wij hebben een bench voor de hond, die zat daar als puppy in, die is 1.20 m lang. De grootste dus.
Ik wil wel een kat die niet vals is en wel van een aai houdt!
Ik heb hele slechte ervaringen met het asiel. We hebben voor onze hond een hond uit het asiel gehaald. Beest sloopte alles binnen en buiten moesten we er een fort van maken omdat hij telkens ontsnapte! Na een half jaar proberen hebben we hem terug gebracht. Jammer, het was op zich een leuk hondje, maar elke keer gaan ophalen omdat hij ontsnapt was, was niet te doen!

siskeh

Re: Wel of niet een asielkat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:37

tja katten kan je sowieso niet dwingen om te blijven, maar nu er over de bench gesproken wordt herinner ik me plots weer dat wij ook een kat hadden uit de opvang!
die heeft ook in de bench gezeten om te wennen aan zn nieuwe omgeving, en aan de rest van de katten!
(was ook een buitenkat)
maar dat was echt een ontzettend lief beest!
liep wel af een toe eens een rondje door het huis, maar verder altijd buiten.
was prima te aaien, bracht op een gegeven moment ook muisjes voor onze nieuwe kitten(was trouwens een jeweetwelkater, wist niet dat die ook moedergevoelens konden hebben)

maar van al onze katten, dat zijn er uhhh 8, is er 1 die niet aangeraakt kan worden, de rest zijn allemaal ontzettend gezellige knuffels.
maar persoonlijk denk ik dat 4 vd katten wel als buitenkat zouden moeten worden herplaatst mocht dit het geval zijn.
en de 1 die niet aangeraakt kan worden kan ook simpelweg niet herplaatst worden...

zelf zou ik zeggen, ga eens kijken bij het asiel, misschien kunnen ze je helpen met je vragen..
voordeel van de buitenkatten uit het asiel is dat ze al geholpen zijn, en jij daar de kosten niet van hoeft te betalen.