Ervaringen kattenhotel/kattenpension

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Ervaringen kattenhotel/kattenpension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 14:26

Ik vind het verschrikkelijk om mijn kat achter te laten wanneer ik op vakantie ben.
Afgelopen keren is ze steeds naar familie/vrienden gegaan, maar dit jaar vallen de vakanties samen of hebben die mensen eigen katten gekregen (en ze kan niet goed met andere katten)
Nu dacht ik dat een kattenhotel misschien wel een optie is, maar wie heeft daar ervaring mee? Zitten ze dan de hele dag in een bench of kunnen ze ook individueel naar buiten? (in afgesloten ruimte)

Ashkerlon

Re: Ervaringen kattenhotel/kattenpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:29

Als je een goed kattenhotel kan vinden hebben de katten vaak een individueel verblijf, waar ze zowel binnen en buiten kunnen via een kattenluik. Dus een binnendeel met mandje, kattenbak en eten. En buiten een ren waar ze van de zon kunnen genieten en wat kunnen klimmen.

In een slecht kattenhotel kan het inderdaad voorkomen dat ze de volledige tijd in een bench doorbrengen.

Dus ik zou zeggen: zoek een paar adressen, en ga op voorhand eens een kijkje nemen :j

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:30

Moet je even op de sites van de verschillende kattenpensions kijken. Daar staat het vaak op. Meestal zitten ze in groepsverblijven die vaak ook verbinding hebben met een afgesloten buitengedeelte. Maar weet niet hoe ze dat dan doen als je kat niet zo sociaal is met andere katten.
En anders gewoon even vrijblijvend bellen naar diverse pensions, die kunnen ook antwoord op je vragen geven.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:45

In mijn ogen is een pension alleen goed als ze per groep een eigen deel hebben met een deel buiten en een deel binnen.
Nadeel van de meeste pensions is dat ze alle katten bij elkaar op een kamer laten en tijdens gevechten is de kans vrij groot dat je kat een ziekte op kan lopen.

Ik zou in elk geval van te voren echt gaan kijken goeie afspraken maken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 14:47

Ik heb op een aantal sites gekeken, en sommigen zien er wel ok uit (voor een weekje dan). Maar ik ben meer benieuwd naar ervaringen zegmaar, want een mooie website in elkaar bouwen en een mooi praatje houden kan opzich iedereen :) Ik was sowieso van plan er een aantal te bezoeken, al hoop ik dat ik nog een andere oplossing vind want echt prettig vind ik zo'n kattenhotel niet.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:04

Ik heb wel eens stagegelopen bij een pension en daar hadden ze een groepsruimte met buitenverblijf voor katten die samen gingen en een andere groepsruimte met buitenverblijf waar de katten om beurten los mochten (als ik het me goed herriner) maar heb ook pensions gezien waar de katten alleen groepsverlijven hadden waar alles losliep. Verder heb ik een pension gezien waar de katten ieder een eigen ruimte hadden (binnen) dit was dan wel niet zo groot, maar groter als een bench zegmaar en op zich ruimte genoeg. Ook werden ze dan dagelijks losgelaten, maar ik weet niet of ze dan tegelijk gingen of om beurten. Het verschilt dus echt per pension...