kitten mak proberen te maken, tips gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

kitten mak proberen te maken, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 22:52

heey

ik heb een probleempje

namelijk :

bij mijn 'oud'buurvrouw lopen 3 jonge kittens rond heel lief

maar nu laten ze zich niet maken.

ik heb al geprobeerd met brood te lokken wil niet

want dan schieten ze weer onder een dieseltank weg :( en als ze dan weer komen en ik
kom rustig dichterbij dan weer

wat moet ik doen om ze te pakken

want we mogen er namelijk 1 !!! :):).

maar dat gaat moeilijk als wij hem niet kunnen pakken.

tips.trucs !!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 07-07-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typ fouten uit titel en bericht verwijderd.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:00

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 23:07

xXLianneXx schreef:
nou punt 1. als ze jong zijn kunnen ze geen brood eten :+
punt 2. brood ruikt echt niet lekker voor vleeseters dus het zal ze ook niet lokken.
punt 3. geef ze in ieder geval GEEN melk voor het geval je dat wilde proberen, gaan ze aan de diaree van.
Punt 4. als je kan vang ze alle 3! zo te horen zijn het wilde kittens en als ze nog jong zijn kan je ze tam maken, eenmaal wild niet meer!

Wat je kan proberen is vlees neer te zetten, blikvoer wat sterk ruikt.
Als je ze eenmaal gevangen hebt knuffel ze dan zo veel als je kan, neem ze in je armen aai ze met je kin over het bolletje(dit lijkt op mamma dus zullen ze eerder rustig worden) negeer het blazen en blijf aaien en ze veel pakken.
Als je ze gevangen hebt, neem dan 1 kamer waar ze in mogen, geef je ze het hele huis ben je ze kwijt en kan je weer gaan vangen :+
Vraag de dierenambulance te helpen, die hebben netten waar ze gevangen in kunnen worden, en ze kunnen(eventueel) de andere 2 kittens naar het asiel brengen. Maar probeer ze te vangen voor ze wild worden, als ze een half jaar oud zijn kunnen ze gecastreerd worden en als ze echt wild zijn ook meteen weer uitgezet worden, dan komen er tenminste geen nieuwe katjes meer.
ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

bedankt voor de tips !!
ik ga er wat mee doen maar dat is heel raar want mijn moeder kan hem wel krijgen. maar toen liepen ze buiten ik durf niet onder die
dieseltank te kijken :+. omdat we laatst een dooie vogel vonden vind ik nu best eng om daar te kijken
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 07-07-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: me = mijn en vindt ik is zonder -t

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:08

Ga gewoon lang en rustig zitten in deruimte waar ze zijn, regelmatig dan wennen ze aan je bijzijn. Worden ze vanzelf nieuwschierig en komen ze op je af.

Geen schrikachtige/snelle bewegingen maken, alles rustig en voorzichtig doen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:10

.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:13

xXLianneXx schreef:
x_Sannee schreef:
Ga gewoon lang en rustig zitten in deruimte waar ze zijn, regelmatig dan wennen ze aan je bijzijn. Worden ze vanzelf nieuwschierig en komen ze op je af.

Als kittens wild zijn helpt dit ook niet, wel als ze nog maar een paar weken zijn maar dan rennen en vliegen ze ook niet rond.

TS hoe oud denk je dat de kittens zijn?

Als ze weg kunnen schieten zoals de TS zegt zijn ze oud genoeg om bij je te komen.
Kittens van 2,5/3 week komen al wel naar je toewaggelen uit nieuwschierig heid. Ik heb ook al meerdere keren wilde katten tam gemaakt, en het worden de liefste beesten :+: Gewoon voorzichtig en rustig doen, ze moeten vertrouwen in je krijgen.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 23:14

xXLianneXx schreef:
x_Sannee schreef:

Als kittens wild zijn helpt dit ook niet, wel als ze nog maar een paar weken zijn maar dan rennen en vliegen ze ook niet rond.

ongeveer 5 weken

Limoen

Re: kitten mak proberen te makem HELP !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:15

Ohhh prima leeftijd om vertrouwen te kweken! :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:17

Gewoon regelmatig een schoteltje vlees neerzetten en dan op een afstandje gaan zitten kijken. probeer steeds dichterbij te komen zodat ze wennen aan jouw aanwezigheid. Na een tijdje zijn ze aan je gewend en hopelijk kan je ze dan pakken. Bedenk wel dat als het een wild kitten is het niet gemakkelijk zal zijn om ze tam te krijgen.
Vorig jaar kreeg ik een opvang nestje via het asiel, 3 kittens van 6 weken oud zonder moeder. Ze aten al zelf. Zaten hier in de huiskamer in een grote bench en ik kon er niets mee! Ik heb steeds geprobeerd te aan te halen, maar ze bleven bang en blazen en agressief. Ze zijn uiteindelijk ook niet tam geworden. we konden ze ook hier in huis niet te pakken krijgen. Als ik ze eten gaf, schoten ze weg en pas als ik weer weg was, gingen ze eten. na 2 weken mochten ze in een afgezet deel van onze huiskamer rondlopen. Als je maar naar ze keek, waren ze al foetsie. Zo moesten ze in een vervoerskooitje naar de dierenarts voor hun prikken. Dat werd een groot drama, voor we ze te pakken hadden. Bij de DA waren ze niet te hanteren. Normaal hou ik ze zelf vast, maar nu dus echt niet. Uiteindelijk zijn ze toen ze ruim 3 maanden waren gesteriliseerd/gecastreerd en op een boerderij uitgezet. Huiskatten zouden het nooit worden.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:18

.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:21

Je kunt ze goed tam krijgen hoor, geduld. Ook katten die aardig wat meegemaakt hebben op een 1jarige leeftijd o.i.d. is nog tam te krijgen.
Je moet gewoon geduld hebben.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 23:24

.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:16

Ik heb mijn katjes gekregen met 6 weken, behoorlijk wild. Ze zijn nu een jaar en de liefste katten dier er zijn, heerlijke kroeldozen zijn het. Dus ook ouder kun je ze best tam krijgen hoor.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:16

ik heb vandaag een bakkje vlees gekocht en morgen kijken of ik ze kan krijgen samen met me moeder en dan goed mak maken dus dat wordt elke week naar nijeberkoop crossen :P. maar over een week of 3 neemt me moeder hem mee naar huis als is mak genoeg is :j

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:23

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:24

.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:39

Mijn kat had met 12 weken alleen nog maar mensen gezien van afstand, moest er niks van hebben, we hebben hem toen kunnen vangen (met heel veel moeite) doordat de honger het overwon van de angst, drie maal raden waar hij nou ligt :Y)

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:44

xXLianneXx schreef:
nou punt 1. als ze jong zijn kunnen ze geen brood eten :+
punt 2. brood ruikt echt niet lekker voor vleeseters dus het zal ze ook niet lokken.
punt 3. geef ze in ieder geval GEEN melk voor het geval je dat wilde proberen, gaan ze aan de diaree van.
Punt 4. als je kan vang ze alle 3! zo te horen zijn het wilde kittens en als ze nog jong zijn kan je ze tam maken, eenmaal wild niet meer!

Wat je kan proberen is vlees neer te zetten, blikvoer wat sterk ruikt.
Als je ze eenmaal gevangen hebt knuffel ze dan zo veel als je kan, neem ze in je armen aai ze met je kin over het bolletje(dit lijkt op mamma dus zullen ze eerder rustig worden) negeer het blazen en blijf aaien en ze veel pakken.
Als je ze gevangen hebt, neem dan 1 kamer waar ze in mogen, geef je ze het hele huis ben je ze kwijt en kan je weer gaan vangen :+
Vraag de dierenambulance te helpen, die hebben netten waar ze gevangen in kunnen worden, en ze kunnen(eventueel) de andere 2 kittens naar het asiel brengen. Maar probeer ze te vangen voor ze wild worden, als ze een half jaar oud zijn kunnen ze gecastreerd worden en als ze echt wild zijn ook meteen weer uitgezet worden, dan komen er tenminste geen nieuwe katjes meer.
ik hoop dat je er wat aan hebt ;)

Nog een aanvulling op dit advies: kijk de katjes aan voor een kort momentje, doe je ogen dicht en draai je hoofd van de katjes weg. Dit is natuurlijke kattentaal en betekent dat je geen kwaad in de zin hebt. Succes.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 21:47

.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:07

Juist :Y)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:52

xXLianneXx schreef:
x_Sannee schreef:

Het wil wel hoor, maar je moet veel geduld en tijd hebben.

Ik zou lekker ruikend voer mee nemen. Ze moeten door krijgen dat jij ze geen kwaad doet, maar met lekker eten komt.

Heb zelf wilde kittens in de schuur zitten. Moeder is dood gereden. Sinds 3 weken voer ik ze nu. Ze beginnen nu te beseffen dat ik niets kwaads wil doen.
Gisteren kwam er voor het eerst 1 op mij af lopen. Ze gaan nu ook eten als ik erbij zit. Heb geduld.

Colaaa

Re: kitten mak proberen te maken, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 14:39

oke zielig dat de moeder is dood gerderden maar ik ga er 1 deze dagen heen en dan probeer ik het even gaat vast wel lukken.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 14:40

xXLianneXx schreef:
kathe_blanco schreef:
ik heb vandaag een bakkje vlees gekocht en morgen kijken of ik ze kan krijgen samen met me moeder en dan goed mak maken dus dat wordt elke week naar nijeberkoop crossen :P. maar over een week of 3 neemt me moeder hem mee naar huis als is mak genoeg is :j

en de andere 2?

gaan naar een kennis van ons die heeft last van muizen dus dat komt goed uit :P

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:31

.