Onze kat heeft zatermorgen nog hier bij ons thuis gegeten en is op pad gegaan. Dan komt ie regelmatig weer na een uurtje ofzo terug om te gaan slapen.
Die avond was hij nog niet thuis. Gebeurde wel vaker maar is de laatste jaren eigenlijk niet meer voorgekomen.
Vanmorgen was hij er nog niet en dan denk je nog steeds niet het ergste.
Ik gedoucht en met mijn dochter aan het eind van de ochtend op de fiets geklommen en de polder in. Ons huis grenst zo`n beetje aan de polder en een paar jaar terug was hij een kleine 2 weken weggeweest en na iedere dag zoeken, roepen , amivedi ingeschakelt maar zelf gelukkig had ik hem toen gespot in de polder en weer mee naar huis genomen.
Dus nu denk je al gauw, ach over een paar dagen is ie er wel weer.
Maar goed, wij de polder in en maar roepen en kijken. Niets.
`sMiddags weer hetzelfde rondje, nu met mijn man, en het rondje uitgebreidt en weer niks. Ondertussen was mijn dochter met vriendinnetje ook het eerste stukje weer gaan zoeken waar we eerst al waren.
Mijn man en ik hebben onderweg nog wilde bloemen met wortel en al uit het land hier vlakbij getrokken

Komen we thuis hoorde we onze dochter al hard huilen.
Je kunt het wel raden: poes gevonden maar wel dood.
Wat er gebeurd was:
Een man was vanmorgen om 9.00 uur zijn hond hier vlakbij aan het uitlaten en hoorde wat gemauw. Hij kijken en zoeken en toen was het weer stil. Hij heeft gezocht hier tussen het riet aan de slootkant maar kon niets vinden. Hij dacht dus dat die kat alweer weg was .Is toen verder gegaan met hond uitlaten en niets meer gehoord.
`sMiddags toen mijn dochter en vriendin dus weer gingen zoeken en roepen liep dezelfde man daar weer met zijn hond en vroeg toen of ze een kat kwijt waren. Ja dus. Toen vertelde hij dus wat hij vanmorgen had gehoord en besloot toen weer op diezelfde te gaan kijken. Is gereedschap gaan halen bij het huis aan de overkant van de straat en is aan de achterkant van sloot begonnen met riet wegsnijden.
En vond dus inderdaad onze kat!!!! Helaas was hij ondertussen wel dood

Ja dus. Ze was uiteraard helemaal overstuur

Even later kwamen mijn man en ik ook terug van de zoektocht!!!
De man had zijn naam en nummer achtergelaten voor als ik nog wat wilde vragen enzo.
Ik heb onze kat uit de doos gehaald en hem bekeken. Zijn ene achterpoot hing helemaal los en het bot lag open. Zijn voorpootje was bij het voetje ook helemaal geknakt. Neusje kapot.
Ja daar zit je dan in de garage met een doodgereden kat en wij allemaal overstuur. Ondertussen kwam mijn zoon ook uit zijn werk, die had mijn dochter al gebeld, en toen hebben we echt met z`n allen zo zitten huilen. Hij was nog maar 8 jaar en kwam uit Hongarije. mijn andere kat ( 15) heb ik er even bijgelaten maar die rukte zich gelijk weer los. Ik denk dat ze de dood echt al rook!!
Ik heb toch de man nog gebeld die hem gevonden had om zijn verhaal te horen en hem te bedanken.
Hij dacht ook dat de kat is aangereden en is neergegooid of neergelegd ( terwijl die dus nog leefde!!!!!

Hij had ook flink gebloed zei de man. Remsporen en/of bloedvlekken zijn op de weg niet te zien!!
Waar ik het nu vooral erg moeilijk mee heb is dat die dus nog leefde en verschrikkelijk veel pijn moet hebben gehad. En dus gedumpt word uit het zicht. Wie weet hoe lang hij daar gelegen heeft met zoveel pijn voordat hij is overleden.
En een geluk bij een ongeluk dat mijn dochter al roepend op hetzelfde moment als de man met hond daar was en wij zo de kat nog hebben gevonden.
We hebben hem op een mooi plekje in onze tuin begraven en de planten die ik met mijn man, stom toevalllig uit de grond heb getrokken in de polder op het land van de boer,( dit doen we dus normaal echt nooit) hebben we op de plek waar de kat ligt geplant.
Ben nu wel blij dat we hem terug hebben anders hadden we maar blijven zoeken.!!!
Sorry voor het ietwat rommelige verhaal maar ik moest het van me af schrijven.
Ik hoop voor ons maar dat dit voorlopig echt het laatste is wat we meemaken want een maand of 2 geleden was onze verzorgfjord al gedood door de bliksem.