Hallo bokkers, Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij misschien kunnen vertellen wat het is of wat ik er aan kan doen. Mijn hondje heeft de laatste tijd last met poepen. Soms lukt het gewoon normaal maar vaak kan ze niet alles uitpersen zeg maar en blijft dus de helft aan het kont hangen. We zijn hier al mee naar de DA geweest maar die weet niet wat het zou kunnen zijn. Haar organen en dergelijke zijn allemaal in orde. Ook hebben ze zalmolie en schapenvet (speciaal voor honden) door het eten gedaan. (op aanraden van de DA) Maar ook dit werkt niet. Wie kan mij tips geven.
Billy
Geplaatst: 05-07-09 12:57
Wat krijgt hij te eten. En wat blijft er precies hangen?
CM_
Geplaatst: 05-07-09 12:58
Oei lastig probleem.
Wat voer je , of ben je onlangs van voer veranderd? Als ze plakpoep heeft werkt zalmolie of vet niet zo, want dan moeten de drollen juist wat harder worden.
Zorg voor goede kwaliteit droge brokken en voer niet of weinig natvoer bij en kijk eens wat ze daarom doet.
geerke
Geplaatst: 05-07-09 12:59
beetje olijfolie misschien? geen halve liter maar een scheutje... Eet ze veel gras?daardoor blijft het soms ook aan hun kont bungelen...wat is het voor ras? met veel haar?dan kun je het best het even kort knippen onder haar staart,dan word het niet z'on vieze boel.
Olijfolie hebben we ook geprobeert. Ze krijgt royal canin te eten. En we zijn niet overgestapt. Ze krijgt ook helemaal geen natvoer. Je merkt gewoon aan haar dat er nog ontlasting in haar zit wat ze er uit wil hebben. Maar het lukt haar niet. Er hangt dan regelmatig een halve drol uit haar kont en de andere helft krijgt ze dus niet verder naar buiten zeg maar. Ze eet helemaal geen gras en drink ook voldoende. Het is een oliebol zu. Ze word altijd kort getrimt. Heeft nooit lang haar.
Ze drinkt eigelijk best veel. Op een raden van de DA hebben we ook een beetje zout door het eten gedaan waardoor ze nog meer gaat drinken. Maar ook dit werk niet. Ben ten einde raad
Misschien last van de anaal kleiren waardoor het poepen zeer doet? Misschien van royal canin overstappen op royal canin am en rijst. Is beter te verteren en sinds wij zijn overgestapt op lam en rijst brokken kan onze hond ook beter de ontlasting kwijt en heeft hij minder last van zijn anaalklieren.
marleen_usar
Geplaatst: 05-07-09 13:49
Geen abces of zo in de darmen? Ik ken een hond die een keer een gezwel had en daar door ook niet goed kon poepen.