Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StillAngel schreef:neehoor het is niet besmettelijk als de ene raar doet maar misschien kun je dat 'rare' konijn een knuffelbeer geven in de kooi? dat ervaren ze toch nog een beetje als soortgenoot.
Iris82 schreef:Dan ben ik 99% zeker dat dat andere konijn een middenoorontsteking gehad heeft. Zijn jullie daar niet mee naar de dierenarts geweest? Weet je hoe pijnlijk dat is?
Thats_Me schreef:Kan, maar wat dacht je van een hersenbloeding zou ook kunnen en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.
Iris82 schreef:Thats_Me schreef:Kan, maar wat dacht je van een hersenbloeding zou ook kunnen en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden.
Een hersenbloeding komt veeeeeeeel minder voor bij konijnen.
Vriendin van me is dierenarts en die heeft zich daar erg in verdiept en oa ook secties gepleegd.
Er zijn naast een hersenbloeding niet zo veel andere mogelijkheden. En als ze er waren zijn ze nog zeldzamer dan een hersenbloeding.
Ik vind het wel sneu voor het konijn dat die buurvrouw niet naar de DA geweest is.
Een middenoorontsteking is goed te behandelen als je er op tijd bij bent.
_Zsazsa_ schreef:StillAngel schreef:neehoor het is niet besmettelijk als de ene raar doet maar misschien kun je dat 'rare' konijn een knuffelbeer geven in de kooi? dat ervaren ze toch nog een beetje als soortgenoot.
Wat is dit nu weer voor reactie, je moet een konijn NOOIT een knuffelbeer geven. Als ze daar aan gaan knagen heb je kans dat ze dat ze de vulling binnen krijgen en bovendien is een konijn nou ook weer niet zo achterlijk dat ie denkt dat een beer een maatje voor hem is.
Met een ziek konijn meteen naar de DA, wij kunnen hier niet zien wat het is, en helaas zijn de meeste konijnenziekte WEL besmettelijk.
Staan ze misschien in de zon? Daar kunnen ze namelijk niet tegen! Door de warmte kun je onhygiene taferelen krijgen. Maar de DA kan je hier alles over vertellen niet bokt.
benangelique schreef:suuzert en alle anderen, dit klinkt als e.cuniculli. dit is zeer besmettelijk.