Konijn dodelijke aanval van kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

Konijn dodelijke aanval van kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:57

hallo allemaal,
Bedankt dat jullie even de moeite nemen om mijn verhaal te lezen.
ik moet het echt even kwijt.

Vandaag is er namelijk echt iets vreselijks gebeurt wat ik niet snel zal vergeten.
Mijn konijntje Beauty van 3 maanden oud is namelijk aangevallen door onze kat en daar aan dood gegaan.
Op dit moment zit ik al in de tranen, je zal wel denken: 'waarom zou huilen om een konijntje'
Nou ik zou even bij het begin beginnen.

Om precies te zijn zondag 12 april kwam ik thuis van een weekend weg.
Mijn konijn verwachte voor het eerst jongen dus ik ging er natuurlijk direct heen om te kijken.
Maar wat ik aantrof was niet zo fijn. Ik vond een open hok met een leeg nestje.
Ik natuurlijk direct zoeken naar de jongen. eentje vond ik met 2 bijtgaten in zijn hoofd maar gelukkig wel lekker warm in een andere hokje. De andere (Beauty) vond ik steenkoud in een waterbak waarscheinlijk zo ingeslingerd door een ander konijn.
ze waren helemaal uitgedroogd en super mager.
Ik had direct de moeder gepakt en de jongen weer in het nest gelegd.
Maar toen ik de volgende dag bij ze kwam
waren ze ijskoud en nog meer uitdroogd (een wonder dat ze nog leefden)
ze kruipten naar hun moeder toe om te drinken maar die sprong in de lucht van angst en rende weg.
net alsof het monsters waren.
Ik heb ze toen direct gepakt en boven bij mijn borst gelegd(klinkt raar maar dat is het warmste plekje van je hele lichaam.)
daarna heb ik ze direct onder de warmte lamp gelegt. Toen heb ik een ander vrouwtjes konijn van mij gepakt omdat daarvan de jongen ook dood waren gegaan. en heb haar bij de kleintjes gezet.
Het konijntje met de gaten in het hoofd was al snel aan de verwondingen dood gegaan.
maar het andere konijntje beauty bleef leven. 3x per dag liet ik het konijntje gedwongen drinken bij de pleegmoeder. omdat het pleegmoeder konijn dat eerst nog niet wilde. Ook weegde ik het konijntje elke dag zodat ik kon bijhouden dat het goed ging. naar 3 weken deed de moeder het eindelijk zelfs, Beauty was echt van een mager hoopje naar een dik levendig konijntje gegroeit.
Ik was echt heel blij dat ze het had overleefd ze was ook zo lief. ze kwam altijd direct naar me toe huppelen en vond het heerlijk bij je op schoot te liggen.
Ik dacht vandaag nog goh wat heb ik toch ook een geluk dat ze nog leefd naar alles wat ze had mee gemaakt.

En toen gebeurde het vandaag.
Ik liet haar zoals als gewoonlijk lekker buiten in het gras huppelen.
wij hebben ook een nestje katjes en die huppelen en vrolijk achteraan.
Beauty was vandaag ook in een bijzondere blij buie
ze rende de hele tijd heen en weer en maakte de hele tijd vrolijke sprongetjes in de lucht.
zo leuk vond ze het en ze kwam af en toe even naar mij toe om te snuffelen.
toen ik even de flesje met water ging bij vullen hoorde ik op 1x een keihard gegil van een beest.
ik dacht direct aan Beauty en begon direct al rende boos te schreeuwen omdat ik weet dat katten daarvan schrikken toen ik buiten kwam had onze poes haar gelukkig al los gelaten en keek geschrokken naar mij. en ja hoor daar zag ik die mooi Beauty spartelend op de grond ze kon niet meer overeind komen.
haar hoofdje zat onder het bloed. Ik pakte haar direct op en begon van paniek te huilen en ik wou niet dat ze dood ging Ik was zou in paniek dat de buurman kwam kijken wat er aan de hand was.
Beauty was in shock geraak en haar oogjes stonden wijt open maar er was geen reactie maar ze ademde nog wel steeds. de buurman hielp met het wondje wat schoon te maken. hij zei dat het nog wel mee viel de wond en dat ze waarscheinlijk alleen maar geschrokken was. en dat gaf me nog wat de hoop dat ze het zou overleven. ik belde direct de dierenarts die me vertelde dat ik beter een uurtje kon wachten omdat het konijn in shock is en dan is het heel gevaarlijk om ze te vervoeren want dan kunnen ze daardoor dood gaan. dus ik legde haar rustig in een bak met een kleed er overheen zodat het donker was. toen ik naar een half uurtje polshoogte op kwam nemen lag ze daar dood.... Nou ik had het echt niet meer ik dacht echt dat ze het nog wel zou overleven want ze had toch nog wel drie kwartier geleefd. maarja stiekum wist ik wel dat het heel goed mis was. Nou ik moet steeds weer huilen als ik er aan denk dat ik mijn lieve knuffel maatje kwijt ben. ze betekende echt heel veel voor mij wat ik haast niet kan uitleggen. Mischien is het wel een konijn maar wel een heel special konijntje met een gouden karakter!

Hier nog een paar foto's van Beauty
Hier was ze al 5 dagen oud maar nog heel erg klein en mager
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=43HWRQPH

hier begon ze al wat te groeien
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=TFYBZFS3

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=VSU4JJPC

wat een sgatje niet! al weer heel wat opgeknapt
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=XAGU8HYE

lekker op mama slapen
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=SARXDUHS

of er gewoon naast *D
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=JPTYJZ8J

zal je missen Beauty
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=FDP3LJ3B

Bedankt voor het lezen.
Groetjes Grace

Mitchall

Re: Konijn dodelijke aanval van kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:01

Jéé, wat erg :(:)
Veel sterkte met het verlies, je hebt iig. erg je best gedaan !

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:01

Ach wat sneu voor je! Moet vast vreselijk zijn. Ookal is het 'maar' een konijn, je kan er toch ontiegelijk veel van houden en het doet je dan natuurlijk veel verdriet als je hem zo toegetakeld ziet en uiteindelijk dood vind. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:09

wat sneu.. heel veel sterkte meid..

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:13

Wat rot voor je dat je op deze manier je konijntje moet gaan missen..

Sterkte!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:13

och wat erg voor je!
wat een schatje was het!
mijn kat komt ook weleens met een klein (wild)konijntje thuis,vreselijk vind ik dat....als ze zo klein zijn pakken katten ze...Heel veel sterkte!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:17

-> BB

Achut wat sneu :\ Ik snap best dat je daar even flink van geschrokken bent en emotioneel over. Je hebt immers al heel wat meegemaakt met Beauty en dan zoiets sufs :\ . Het is dan ook zo maar gebeurd.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:22

Wat erg ;(
Heel veel sterkte!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:41

"Maar een konijntje" klopt natuurlijk niet, het was namelijk JOUW lieve konijntje. Al die maanden met zoveel zorg omringd. Wat ontzettend verdrietig dat nu dit is gebeurd. Heel veel sterkte!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:46

Agossie wat zielig ;(
Je hebt inderdaad zo goed voor haar gezorgd en dan gebeurd er zoiets! Je hoeft je echt niet te schamen hoor, als je zo'n klein ding helemaal zelf groot brengt dan heb je daar een hele speciale band mee en mag je zeker verdrietig zijn! Heel veel sterkte :(:)

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:55

Jeempie, heel veel sterkte.
Het is heel normaal dat je om het verlies van een konijntje zo verdrietig bent.
Je hebt je best gedaan voor haar, meer kon je niet doen.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:57

ik heb precies hetzelfde gehad!! :oo

mijn allerleukste konijn allertijden, was snachts uit zijn hokje gegaan en een kat greep hem, toen ik hem vond was ie helemaal in shock, en overleed daaraan!

veel sterkte meis! :(:) het was een schitterend dier! :(:)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:05

Tja, konijnen kunnen zich letterlijk doodschrikken. Ook al zijn ze bijna niet gewond.

Ik heb het helaas ook meegemaakt met mijn lieve snuffie. Zo´n lief en leuk konijn. Liep altijd los.

In mijn oude dorp lopen amper honden los. Buiten het dorp gaan de honden pas los. Maar er is een familie die met kermisatracties rondrijdt en in de winterperiode bij ons in het dorp "overwinter"met hun spul. Zij hebben/hadden 2 honden die totaal niet luister(d)en en die lieten ze altijd los lopen. Die honden hadden mijn konijn gezien, waren of het hek gesprongen. En daar was mijn konijn zo van geschrokken dat hij zo dood neer veel.

God wat heb ik gejankt. Stond ik daar als 18 jarige met mijn konijntje in de armen... wordt er nog verdrietig van snik

Hele veel sterkte met het verlies!

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:32

Jeetje..
Heel veel sterkte!
Ik moet er niet aan denken dat mijn lieve pluisje dood gaat |(

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:34

Sterkte, en dat na al je goed zorgen voor je konijntje.

Neem het de kat echter niet kwalijk, het is en blijft een roofdier. Hij deed alleen wat hij hoort te doen, hoe vervelend ook nu.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:19

Sjolvir schreef:
Sterkte, en dat na al je goed zorgen voor je konijntje.

Neem het de kat echter niet kwalijk, het is en blijft een roofdier. Hij deed alleen wat hij hoort te doen, hoe vervelend ook nu.

dankje :)
Nee, de kat neem ik het zeker niet kwalijk het is echt een super lief beestje doet geen mens kwaad.
Ondanks dat ze al 2 hamster en in totaal 8 konijn heeft vermoord (een keer een heel nestje uitgemoord ;( )
blijf ik toch nog steeds van haar houden *D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:27

Hey Grace vindt het echt heel sneu ben blij dat ik haar laatst nog vast heb gehouden ze was zo mooi..
Je weet het Dumpy vindt het altijd wel leuk dat je een vrouwtje brengt..
Ook al is dat dan heel anders..

Smokey is de enige die nog leeft van Dumpy's kindjes (Je mag haar altijd komen ophalen mn moeder heeft een hekel aan dat beest :oo terwijl zij heel lief is eigenlijk)