Gisteravond ging ik lekker een stukje paardrijden met een vriendin, toen we opeens een dier hoorden krijsen. (en dan bedoel ik ook echt krijsen) Na goed te luisteren hadden we het idee dat het een kat was. Toen zijn we gaan zoeken en toen vonden we een kitten van een week of 7. Ze zat helemaal tussen de struiken, maar kwam meteen op me af toen ik dichterbij kwam. Toen ik haar optilde klampte ze zich helemaal aan me vast. Ze is duidelijk heel tam dus waarschijnlijk gewoon gedumpt aangezien ze op een vrij afgelegen plek zat. Gisteren al van alles geprobeerd om het asiel ofzo te bereiken, maar dat was niet gelukt. Vanochtend heb ik ze wel kunnen bereiken,maar ze hadden geen plek. Ook bij een kittenopvang was nog geen plek, die bellen zogauw er plek is. Ze zit nu op een lege kamer bij mijn vader, maar ze kan hier niet blijven vanwege de hond. Aangezien ze voor nu wel even hier zit wil ik toch proberen om zo een huisje voor haar te vinden zodat ze niet ook nog eerst naar de opvang moet en vervolgens weer aan een nieuw tehuis moet wennen. Ik probeer straks om foto's te plaatsen. Ze zit momenteel in goirle, maar als iemand haar wil die iets verder weg woont dan wil ik haar gerust komen brengen. (max. 1 uur rijden vanuit goirle).
Ik heb haar aangemeld bij amivedi. Ik heb ook gezocht op de website, maar daar stond ze niet op. Kans lijkt me ook klein dat ze weggelopen is, er staan daar alleen een paar boerderijen in de buurt en de meeste boerderij katten zijn nogal schuw. Huizen staan er een heel eind vanaf en zover zal zo'n kleintje niet lopen.
Mist
Geplaatst: 04-07-09 20:37
dump-seizoen is begonnen he ! in de asiels raakt ook niets meer weg. Teveel pretnestjes op marktplaats, en als je dan toch op vakantie moet, dan dump je je nestoverschot toch ergens
Wacht even af of er reactie komt op bokt, anders neem ik hem wel in huis, dan plaats ik hem via het asiel.
@ginger: het zou kunnen zijn dat het een "weglopertje" is. heeft een van onze jonge kittens ook een gepresteerd, poesje is gewoon een dag of 3 a 4 weg geweest, terwijl ze normaal altijd binnen waren, en alleen onder toezicht in de tuin.
dit monstertje heeft zich later overigens ook ontwikkelt tot een gigantische bitch...
maar ga er toch maar vanuit dat, dat bij deze niet zo is
@mist bedankt voor het aanbod. @siskeh er is natuurlijk altijd een kleine kans dat ze weg gelopen is. Maar daarom heb ik haar na de reactie van nikki op amivedi gezet. Mocht ik een baasje vinden zal ik er dat ook even bij vermelden.
Ik kwam haar zojuist tegen op marktplaats en heb meteen even gebeld. Helaas is ze daar afgelopen maandag opgehaald en hebben ze verder geen gegevens over degene die haar opgehaald heeft. Maar ik ga nu toch maar proberen te achterhalen van wie ze eigelijk is. Alleen heb ik geen idee hoe.
Hang wat folders in de winkels ed op. Neem aan dat iemand niet eerst een kitten haalt en hem daarna weer dumpt?
Suuzert
Geplaatst: 06-07-09 15:22
Mijn stiefvader woont in Goirle zal even vragen of hij nog interesse heeft in een katje. Hij heeft ook een hondje opgevangen voor iemand..zal je vanavond even pmen nog. Leuk trouwens dat je in Goirle woont, daar woonde ik ook een tijdje. Gingen altijd naar de voetbal..gezellig
@nikki Als mijn kat weg zou lopen, dan zou er dezelfde dag nog een melding bij het asiel komen. Ik heb haar vrijdag gevonden en vandaag was er nog steeds geen melding dus ik denk niet dat ze haar echt missen. Ook bij amivedi is geen melding gemaakt. Ik heb daar wel een bericht achtergelaten, dus als ze haar echt terug zouden willen dan zouden ze haar kunnen vinden. @suuzert zou leuk zijn als je stiefvader haar wil hebben. Ik hoor het wel van je.
Amivedi is niet altijd even duidelijk. Ik zou het niet zo snel opgeven. Blijf het vreemd vinden dat het eerst gehaald is en daarna gedumpt.
Boktpony
Geplaatst: 06-07-09 20:15
Nikki__ schreef:
Blijf het vreemd vinden dat het eerst gehaald is en daarna gedumpt.
Sommige mensen zijn zo'n schattig katje snel zat hoor, daar verbaas je je soms echt over! Al is het maar omdat ie niet helemaal zindelijk is iets stouts doet enz enz
Ah gut wat een scheet, nee sorry, hier ook geen ruimte, zit al met 2 kittens te veel omdat ik de barmhartige samaritaan moest uithangen Dus ben zelf ook op zoek naar een huisje voor 2 kittens omgeving Vlissingen, maar voorlopig mogen ze nog even blijven hoor Oh ik heb echt een zwak voor zwart-wit
nee daar hebben ze eigelijk niks over gezegd dat ze haar terug willen. Ze zullen waarschijnlijk al lang blij zijn geweest dat ze de kittens zowiezo konden plaatsen in deze periode. Ze zit nu even beneden samen met de hond van mijn vader en de hond reageert er best goed op. Dus wie weet kan ze toch hier blijven (al ga ik er niet van uit).