Vroeger hadden we thuis altijd een zwarte poes, was erg op zichzelf maar hield van mn moeder.
Beestje is overleden toen ik 12 was en sindsdien geen huisdier meer gehad.
Nu woon ik samen met mn vriend sinds een jaar ongeveer; Hij werkt veel, ik zit nog op school, dus af en toe is 't thuis best stil.
Dus kwam het plan van mij om een kat te nemen. Vriendlief was eerst tegen, maar nu kijkt ie er positiever tegen aan.
Toevallig hadden de buren datzelfde plan en zijn we samen naar het asiel geweest (buren & ik, vriend was werken).
Nouja k was natuurlijk meteen verkocht, al die lieve kleine kittens

Mja de dingen waar k dus nu over twijfel zijn:
- Moeten we uberhaupt wel een kat nemen?
Beestje gaat toch zo'n 15 jaar of langer mee als t goed is. Voorlopig wonen we hier nog wel 5 jaar ivm mijn studie, maar daar weet ik het gewoon nog niet wat er gaat gebeuren.
- Moeten we wel nu een kat nemen?
Gaan over 3 weken 3 weken op vakantie, niet ver, maar dan zou t beestje toch mee moeten. Dat levert misschien wel stress op en weer wennen aan een nieuwe omgeving. Vooral met een kitten die nog niet helemaal zindelijk is, is dat misschien ook niet helemaal handig.
- Kitten of ouder dier nemen?
Kittens vind ik onweerstaanbaar schattig, tuurlijk worden ze groot maargoed. Oudere kat weet je t karakter wat meer van, maar kan je misschie bepaalde gewoontes niet meer afleren. Kittens kan je helemaal zelf opvoeden en leren wat ze wel en niet mogen.
Mocht er wel een beestje komen, we hebben een redelijk groot rijtjeshuis met tuintje. Beestje zou dan alleen onder begeleiding van 1 van ons buiten komen ivm drukke weg hier dichtbij. Buren hebben sinds gister een kitten, dus daar zou die van ons dan mee kunnen spelen. Is dit voldoende?
Kortom ik weet het echt even niet meer, wie helpt me met een heldere kijk op de zaak?