Niet naar mij toe, niet naar mensen toe en ook niet naar honden toe

Maar ik zal even uitleggen wat het probleem is.
Rottweiler zijn van nature waaks en dit hoef je dus ook niet te stimuleren. Dit hebben we dus ook niet gedaan.
Toch is ze in huis erg waaks, vooral in de tuin. Als er iemand achter de schutting langsloopt veranderd ze opeens in een heel alerte hond en rent ze er als een idioot naartoe en begint dan te blaffen. Hard!
Daarbij begint ze ook te springen tegen de schutting aan.
Dit hebben we vanaf het begin gestraft door haar naar haar plaats terug te sturen en te zeggen dat het goed is.
Toch wordt het steeds moeilijk om haar uit deze "modus" te krijgen. Ze doet wel wat ik zeg, maar gaat klagend naar haar plaats en zodra ze het geluid weer hoort rent ze weer terug. Dan zet ik haar weer terug, etc.
Vooral het blaffen is vervelend, want daar hebben mensen natuurlijk echt last van.
Ik ben ervan overtuigd dat als er iemand over de schutting heen zou klimmen ze opeens overgaat op kwispelen en enthousiasme, want mensen, vooral die ze niet kent, zijn helemaal te gek!
Ik wil dus graag weten of er een manier is om het blaffen minder te maken. Van mij mag ze best alles in de gaten houden en een beetje grommen, maar blaffen is gewoon vervelend.
Dan is er nog een probleempje wat de kop opsteekt sinds deze week en dit vind ik echt heel erg irritant en wil ik z.s.m. afleren.
Ze begint nu dominant gedrag te vertonen als ze aan de riem zit.
Als ze een hond tegenkomt en zij zit aan de riem, dan gaat ze altijd eerst liggen. Want ze wil spelen.
Maar als de andere hond ook aan de riem zit en die blaft of gromt naar haar, dan opeens veranderd ze en begint ze ook te blaffen, grommen en springen. Voordat dat laatste is vervelend want ze vliegt echt alle kanten op.
Gisteravond liet ik haar uit en er liepen 2 jongeren op straat. De ene jongen was donkergekleurd. Ze deden helemaal niks, maar ook dit vond ze blijkbaar verdacht en ook tegen hem begon ze te blaffen en ze wilde erheen. Vond het echt niet leuk!
Haar karakter is dus heel erg open voor alles en iedereen, maar haar instinct begint steeds meer op te spelen. Ik wil niet dat dit uiteindelijk de overhand krijgt.
Iemand tips hiervoor? Vooral ook over hoe je de aandacht weer op jou krijgt gevestigd zodra ze zo "boos" wordt.