hier iets raars mee gemaakt vanmorgen. ga de paarden eruit doen en hoor ineens een raar gepiep wat op geluid van kuiken lijkt. Aangezien we 9 kuikens hebben dacht ik dat er 1 vast zat. Ik kijk dus in het kippen hok. Zie ik tot mijn grote verbazing 5 kuikens zitten. Zonder moeder. Wij hebben zelf 9 kuikens op het moment en wel een kip wat vermoedelijk zit te broeden. Heb ze maar gevoerd en nu lijkt het erop dat 1tje het niet haalt heb ik ze maar appart in een cavia kooi gezet. Maar weet dus niet wie die kuikens in het kippenhok heeft gezet
Nouja zeg... De brutaliteit. Heb je een idee hoe oud ze zijn?
Mitchall
Geplaatst: 04-07-09 12:49
Hoe oud zijn ze, ik denk dat het haantjes zijn. Mensen met kippen willen natuurlijk kuikentjes, maar e kunnen niks met hanen, ze kunnen ze niet zelfs slachten, dus dan maar ergens dumpen Ik hoop dat die ene het red !
Ik schat de kuikens als het grote kippen zijn nog jonger dan een week. Als het kleine kippen zijn 2 a 3 weken. Ik kan teminste niet zien of het kippen of hanen zijn. Ze zijn wel heel mooi van kleur. Het lijken net paas kuikens maar dan 2 met iets wit en 3 met zwart. Ik hoop ook dat die ene het red. Heb heb net water laten drinken maar hij is heel moe. Moet straks werken maar de buurvrouw gaat straks kijken hoe het met het kuiken is.
Goed warm houden en wat druivensuiker over het eten of in het water helpt! Succes en idd wat een brutaliteit.. vraag het op zijn minst ofzo, doe er iig. iets moeite voor.
De kuikens heeft mijn oom gebracht. Hij had ze in een schoenen doos mee genomen van mensen die hun anders de nek om hadden willen draaien. 3 van de 5 leven nog.
duim maar voor de andere 2. ze zijn echt nog te klein om bij hun moeder weg te zijn. Het leek erop dat nummer 3 het wel haalde ma helaas lag ie vanmiddag dood bij de andere 2.
Kuikens kunnen zonder moederkip(=kloek), er komen regelmatig kuikens uit in een broedmachinedie op groeien zonder kloek. Kuikens kunnen nl. direct zelf eten en drinken. Wel hebben (jonge) kuikens een warmtelamp nodig omdat ze zichzelf niet warm kunnen houden.