Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vanavond had ik ook zo'n moment van...heerlijk aan de lange lijn, ging even zitten op een heel rustig plekje en besefte dat ik al een week niet meer boos ben geweest op mijn puber.
doen niets verkeerd, slapen op plekken die ik wil en slopen niets. 
.
. Onze twee honden (hoewel de oudste wat doof wordt en je er wel héél luid tegen moet roepen voordat ie omkijkt) luisteren perfect, komen direct als je roept, luisteren direct als je bevel geeft, zijn alletwee geweldig met kinderen, de oudste is ook al regelmatig op 'ouderenbezoek' in rusthuizen geweest, slopen niets, bijten niet, blaffen niet als het niet moet......
. Ze komen allesinds altijd direct als je ze roept, één van hen apporteert zelfs (jaja
, met een kindersurprise-eitje... komt hij braaf voor je voeten leggen, wacht totdat je het weggooit, en komt het dan mooi terugbrengen). Ze zijn ongelofelijk aanhankelijk, hebben nergens bang van, bijten niet, krabben niet, komen braaf zeggen als ze buiten moeten om te plassen (jaja, dan komen ze naast je staan en zeggen ze 'MIAAUW' om vervolgens naar het raam of de deur te lopen).

Heel sociaal met andere honden en mensen, werkt graag, niet angstig
HBVisser schreef:Fijn is dat he, je krijgt dus toch terug wat je erin stopt.
Ik ben ook een heel duidelijk leider naar mijn dieren toe. Maar geen tiran. Ik bescherm ze als het nodig is. Mijn hondjes mogen ook niet met honden spelen die ik niet vertrouw. Als andere honden al vreemd doen in het spel, denk aan een borstel of extreem domineren van mijn meiden. Dan kap ik het af en neem ik ze mee. Ik ga dus niet afwachten of ze het zelf uit laten zoeken. Ik als leider vind dat ik een gevecht moet voorkomen.