Poes plast...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Poes plast...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 13:23

op de stoel!!

In maart zijn mijn vriend en ik gaan samen wonen. Natuurlijk zijn mijn 2 katten ook mee! Mijn poes van 8 jaar is altijd perfect zindelijk geweest. Maar sinds de verhuizing plast ze steeds in een zetel. Eerst dacht ik dat ze gewoon een beetje van streek was van de verhuizing, dus heb ik contact opgenomen met de dierenarts om te vragen hoe ik haar het best op haar gemak kon stellen. Ik kreeg hier een spray mee, Feli Way. Dit moest ik iedere dag op de plaats waar ze plast spuiten. Ik ben inmiddels aan mn 3e flesje bezig en ik merk geen enkele verbetering.

De zetel is afkomstig van de tante van mijn vriend, die ook een kat had. Zou het kunnen zijn dat ze dit ruikt en er daarom op plast? Ze doet het alleen s nachts of als ze alleen thuis is, dus lik-op-stuk-straffen zit er niet in. Ik bedek de zetel nu met een vuilniszak, dan plast ze daarop. Als ze namelijk op de zetel plast, loopt dit door de zetel heen op de houten vloer, wat verschrikkelijk lelijke vlekken maakt. Ik heb er over gedacht om de zetel weg te halen, maar vraag me af of ze het dan niet op een andere plek gaat doen?

Wie heeft een oplossing/theorie?

Pikeur

Re: Poes plast...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:24

Kun je die stoel niet een weekje weghalen, om het gewoon eens te proberen? Misschien gaat ze dan weer terug naar de kattebak, en wanneer ze hier weer goed aan gewend is blijft ze er misschien op..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:25

Ik had een oplossing maar heb een keer een aantal mensen hiermee op m'n nek gehad hier op bokt dus dat zeg ik niet meer in het openbaar.

Misschien beetje peper strooien op de stoel?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 13:27

Ze plast alleen s nachts op de zetel, overdag op de bak en haar grote boodschap doet ze ook op de bak. Peper ga ik in ieder geval eens proberen.

Leanee: als je oplossing niet iets is in de trant van: nek omdraaien, mag je me pb-en!

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:39

's Nachts aluminiumfolie op de stoel leggen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:44

Dat mag je mij dan ook pb' en :+

Wij hebben sinds een maand of 3 een jonge kat erbij. De eerste kat was perfect zindelijk, maar sinds de kleine er is, niet elke dag, maar af en toe, plast hij.
Bijvoorbeeld op de plek op de bank waar hij graag ligt, in twee hoeken specifiek. En bij m'n vriend in bed.. Alleen zij helft, alleen bij hem. En natuurlijk alleen als er niemand oplet of thuis is...

We hebben op advies van DA al een 2e kattenbak genomen, maar het helpt errug weinig...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:53

misschien heeft de kat van die tante er ook al eens op geplast en plast jouw poes er nu overheen omdat het haar huis is, dominantie dus. Katten ruiken nl beter dan mensen, je zou het die tante eens kunnen vragen?
Kun je het kussen wassen of vervangen? dan in de biotex laten weken en na opdrogen eens met Ecodor bespuiten, misschien dat dan de lucht van de andere kat er uit is. Anders toch maar die stoel naar de vuilnis brengen of ergens neerzetten waar poes niet bij kan of snachts afdekken met iets waar ze dan niet op kan gaan plassen.
Vergeet ook niet de vloer mee te nemen in je schoonmaakactie ;)

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 06:11

Tante-lief heeft inderdaad wel een kat gehad bedenk ik me nu....en mijn Moos is best een dominante tante. Dus dat zou het dan natuurlijk ook kunnen zijn. Het is een leren stoel, denk dat hij, als we een oplossing hebben voor het probleem, of zeker weten dat ze het niet ergens anders gaat doen, het ding gewoon richting stort brengen. En die houten vloer....dat is gewoon verschrikkelijk balen....