Hond nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gina2003

Hond nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:08

Ik ben altijd opgegroeit met dieren, vooral met honden.
Ik heb inmiddels al een aantal jaren ook mijn eigen paardje.

Ik ben aan het kijken voor een eigen hond, maar ik werk overdag.
Ik ben daarnaast ook op zoek naar iemand die haar of hem overdag een keer kan uitlaten.
Verder komt hij/zij met 2 katten en 2 cavia's in huis.
Ik ben niet iemand die mijn hond de hele dag in de bench laat zitten, maar gewoon lekker in huis rond laat lopen.
Verder heb ik ook een redelijke tuin en het is de bedoeling om de hond in de toekomst mee te nemen naar mijn paard en lekker mee het bos in te nemen, dus moet wel goed luisteren.

Verder ben ik iemand die het heerlijk vind om lekker te wandelen.

Ik heb op het moment nog 1 hond bij mijn ouders in huis, zij is 12 en heeft artrose, dus helaas heb ik daar niet meer de mogelijkheid mee om haar lekker mee te nemen om te wandelen, helaas.

Heeft iemand een idee of weet je iemand die het leuk vind om een hond uit te laten?
Ik kijk liever naar iemand die het leuk vind en niet specefiek naar een uitlaatservice of zo, aangezien dat veel geld kost, aangezien ik fulltime werk..

me_myself_i

Re: Hond nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:40

als je fulltime werk vind ik het zelf persoonlijk niet aan te raden om een hond te nemen. Maar dat is mijn mening. Zou je toch een hond willen nemen is er misschien geen aardige buurvrouw of buurman of een tiener in de buurt die het leuk vind om tussen de middag de hond uit te laten? (ik zelf laat de hond van de buren iedere vrijdag uit omdat de mensen dan allebei werken)
Als je een hond wilt zou ik zelf eerst in het asiel kijken naar een volwassen hond(www.dierenasiels.com is een hele goede site waarin je kunt aangeven of de hond met bijv kinderen/katten overweg moet kunnen etc) een pup vind ik niet echt bij jou passen (een pup kan niet de hele ochtend alleen blijven/ zindelijk zijn en dan maar een half uurtje smiddags uitgelaten te worden en dan op jou moet wachten tot een uur of 7 savonds eer je weer tijd voor hem hebt) maargoed dat is mijn mening :D En in het asiel zitten vaker oudere honden die wel een paar basiscommando's kennen maar die in het asiel zitten wegens allergie, verhuis etc

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:56

Je kan op marktplaats gaan kijken of daar iemand is die je hond zou willen uitlaten.
Heb je 's avonds en in het weekend wel genoeg tijd om bezig te zijn met je hond? Zo nee, dan zou ik wachten.
Mocht je een hond willen nemen dan zou ik voor een volwassen hond gaan en geen pup omdat die alles nog moet leren.
www.dierenasiels.com kun je al je eisen intypen en kijken wat voor soort hond bij je past.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:01

Ik werk 4/5 en mijn vriend fulltime en het gaat eigelijk prima. Hond wordt 's ochtends en 's avonds 3 kwartier uitgelaten en loopt overdag over heel de benedenverdieping en de tuin. Ik heb wel het voordeel dat ik naast m'n ouders woon en dat hij gedurende de hele dag ook aandacht krijgt van hen. Anders had ik het niet gedaan... Een hond 8 uur per dag alleen is eigelijk wat veel, als je rekent dat hij 's nachts ook nog eens gemakkelijk 8 uur alleen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:17

Als je fulltime werkt, ga dan voor een herplaatser. Een pup opvoeden gaat je niet lukken als je de heel dag afwezig bent.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:38

hoe ga je dat dan doen als je ook nog een paard hebt?
ik neem aan dat je daar savonds ook nog naar toe moet
lijkt me dan niet handig om een hond te nemen

neem dan een kat ofzo :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:39

Ze heeft al 2 katten ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:43

C_arola schreef:
Ze heeft al 2 katten ;)

ow haha overheen gelezen :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:51

LimaMambo schreef:
hoe ga je dat dan doen als je ook nog een paard hebt?
ik neem aan dat je daar savonds ook nog naar toe moet
lijkt me dan niet handig om een hond te nemen

neem dan een kat ofzo :)

Ik heb 2 honden, een mechelse en een duitse herder, en die lopen elke dag tussen de paarden. Vraag is alleen of de eigenaar van de stal het goed vind dat je je hond meeneemt. Hier op stal mag iedereen zijn hond meenemen, mits ze er zelf goed op letten en het goed gaat met mijn honden.
En tja...de hele dag alleen thuis is niet alles, zeker als de hond zou gaan blaffen, zijn de buren niet blij. Aan de andere kant zitten ze in het asiel meest van de dag in kleine hokken. Ik zou dus ook gaan voor een wat oudere asiel hond. Een pup neemt heel veel tijd in beslag en kan je zeker de eerste maanden niet alleen laten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:58

Het kan opzich wel, maar dan zou ik niet voor een puppie kiezen maar een wat ouder hondje uit het asiel. Verder zijn er genoeg hondenuitlaat services die jou hond kunnen uitlaten. Google maar eens.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:11

Wij hebben 2 honden en werken beide fulltime :)

De honden gaan 's avonds met mij mee naar stal.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:10

mijn eerste hond heeft ook alleen thuis gezeten toen ik fulltime werkte..

ze ging iedere avond mee naar het paard,heb haar naast het paard leren lopen,zodoende liep ze elke avond uren mee,in weekenden soms 3 paarden,of rondjes die echt de hele dag in beslag namen..(strandritten,bosritten,ze ging altijd mee...)

daarnaast heb ik een tijd lang getraind (PH1 ) met haar,dus 3x per week de hele avond werken met haar...

daarnaast ging ik nooit naar bedrijfsuitjes,alleen als ze mee mocht,of op visite,als ze niet mee mocht,dan ging ik niet...

overdag sliep ze,en ik nam weleens eerder vrij voor haar,nou ze kwam de bank niet eens af,was nog net niet dat ze op haar horloge keek om me te melden dat ik te vroeg thuis was... :D

de hond die ik had blafte amper,dus nooit problemen gehad met buren,ze was wel al bijna 2 ( en ruim 5 bazen rijker en stond op punt om ingeslapen te worden wegens vals zijn) jaar oud toen ik haar kreeg.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:14

kimmie261 schreef:
overdag sliep ze,en ik nam weleens eerder vrij voor haar,nou ze kwam de bank niet eens af,was nog net niet dat ze op haar horloge keek om me te melden dat ik te vroeg thuis was... :D

Hier had ik het vanmorgen nog met een collega over.
Als ik eens eerder uit mijn werk ben, dan blijven ze gewoon liggen en kijken me aan: 'wat kom je doen?' >;)

Het is maar net wat ze gewend zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:46

:D deed zij ook hoor...kwam echt de bank niet af,en ik dan leuk denken haar te gaan uitlaten,nou ze liep een meter achter me te sloffen en maar te geeuwen :O

:+

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 08:33

Ik vergeet te melden dat ik zo en zo om de week op de donderdag om half 1 vrij ben en mijn planning is dit naar elke week te verplaatsen, dus dan zou het om 4 dagen gaan.
Verder woon ik samen met mijn vriend, dus als ik naar mijn paard zou moeten en hij/zij niet meekan, dan is min vriend thuis.

Honden mogen officieel niet mee naar stal, maar we zitten een paar 100 meter van het bos, zet mijn auto altijd an het begin van het terrein, dus het is een kwestie van mijn paard poetsen, zadelen en de hond uit de auto halen en aar het bos.

Een pup is inderdaad niet echt een optie, dat weet ik, ik heb altijd mijn honden van pup af aan gehad.
Naast mij wonen oudere mensen die de hele dag thuis zijn, tegenover mij hebben ze ook een hond, die zijn ook de hele dag thuis, dus dat zou ook een optie zijn.
Verer heb ik al iemand gevonden die eventueel op zou willen passen, heeft nu ook zelf een pup, dat is vlakbij mijn werk, dus de hond zit dan niet de hele dag alleen.
Verder ga ik maar 3 á 4 keer per week naar mijn paard, dus de rest van de dagen ben ik 's avonds gewoon thuis.

Het liefst haal ik inderdaad een hond uit het asiel, alleen wil ik wel een jonge hond, van maximaal een jaar of 2.
Wij hebben nl de labrador van mijn ouders bij iemand opgehaald, en die was toen 4 jaar, niet opgevoed en dergelijke, dat viel flink tegen, plus dat je natuurlijk al 4 jaar minder samen hebt, dat wil ik liever ook niet, ik hecht me heel veel aan mijn dieren, natuurlijk kunnen ze oud worden, maar ik wil ze zo lang mogelijk bij mij houden.
En een oudere hond kun je al snel niet meer een uur of meer mee naar buiten nemen, vanwege de ouderdom, dat ervaar ik nu zelf.
De labrador van mijn ouders, die samen met mijn hond zit, is helaas alergisch voor paarden, dus die kan niet mee.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:27

Dan moet je iig met de leeftijd rekening houden bij het asiel en kijken wat voor soort honden ze daar hebben die jou en je vriend aanspreken.
Ik denk dat je er wel wat kan vinden, zeker als je ook op de landelijke website kijkt van dierenasiels.

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:47

Ik denk dat je wel een leuke hond kunt vinden hoor, niet alle honden in het asiel zijn 4 jaar of ouder. Vaak zitten er ook honden van 1 jaar of 2 jaar oud. Gewoon eens een kijkje nemen op marktplaats of op www.dierenasiels.com :D

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 14:16

Ik zit in hetzelfde schuitje.. Maar ik heb gelukkig al de oplossing gevonden.

Waarschijnlijk hebben wij oktober onze pup :d. Maar mijn vriend werkt 5 dagen en ik 4,5 a 5 dagen.

Ik heb ook heel lang getwijveld, omdat ik niet wil dat mijn hond de hele week alleen zit. Maar gelukkig hoef dat niet. Mijn zus wil heel graag 3 dagen oppassen, en mijn schoonmoeder of mijn vriendin de andere 1,5 dag. Wij hebben vakantie genomen als we de pup krijgen.. Dus hebben we genoeg tijd om hem zindelijk enzo te maken.

Ik ga met hem op puppycurcus, en daarna blijf ik allerlei curcussen met hem volgen (samen met een vriendin en haar volwassen hond) deze zijn savonds.. We gaan heerlijk met hem naar het bos.. Hij kan mee naar de paarden..

Kortom ik zorg er voor dat die niks te kort komt, of hele dagen alleen zou moeten zitten, had ik niks kunnen regelen zou die er ook niet komen..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:38

Je kunt via internet vaak al kijken welke honden er in het asiel bij in de buurt zitten. Dan hoef je niet op de bonnefooi te gaan met het risico een heel ander soort hond te treffen die je hart steelt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:20

Nee, ik zou in jouw situatie geen hond nemen.