Logeerkat lijkt verveeld.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaap

Logeerkat lijkt verveeld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 12:42

Om een kennis uit de brand te helpen hebben vriendlief en ik besloten om haar katten tijdelijk in huis te nemen, tot de kennis een nieuw huisje gevonden heeft en de katten weer bij haar kunnen. Dit zal waarschijnlijk dus gaan om een paar maanden. Voordat de katten hier komen, zitten ze al bij een ander opvangadres, maar die wil de katten ineens niet meer, maar wel graag 2 kittens...... }:0

Maandagavond was het zover en zouden de katten komen. Helaas had het andere opvangadres poes2 buiten gelaten en die was niet te vinden, dus die wordt later deze week gebracht.

Poes1 is dus nu alleen bij ons. Ze is ontzettend lief en komt constant kroelen, heel leuk. Maar ik heb een beetje het idee dat ze zich verveelt. Ze kroelt met ons of ze slaapt, verder doet ze niet veel. Ze eet goed, drinkt goed, gaat met grote regelmaat op de bak en is wel vrolijk dus ik denk niet dat haar iets mankeert. We hebben speeltjes voor haar gehaald, maar slechts de muis vind ze leuk (die is inmiddels onthoofd :D) Samen met haar spelen is lastig, ze gaat nergens achteraan en kijkt niet op of om van geluidjes...

Zou ze haar maatje, die later deze week komt, gewoon erg missen ? Ik hoorde van de eigenaresse wel dat het een heel rustige kat is, maar ze is pas 1,5 dus er zou nog flink wat speelsheid in moeten zitten lijkt mij....

Ook heeft ze net haar nestje gezoogd. Hierdoor is ze erg mager. Zou ze haar kittens missen ? Of heeft ze gewoon weinig energie omdat ze nog niet op gewicht is ?

Iemand een idee of tips, of een leuk idee om wel met haar samen te spelen en haar wat actiever te krijgen ?

We wonen op een flat dus helaas kan ze (nog) niet naar buiten. T balkon word eerdaags wel afgezet voor haar. Later is naar buiten eventueel mogelijk, maar dan zal ze eerst geholpen moeten worden, want een nestje kunnen we er niet bij hebben ;) ...

Dorus

Re: Logeerkat lijkt verveeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:44

Ik vermoed dat de kat gewoon niet zo actief is vanwege de tempraturen van momenteel ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:44

Katten slapen zowiezo heel erg veel.
En met dit hete weer zijn de 6 van ons ook erg passief hoor. En geef ze eens ongelijk, hoe actief ben jij met dit weer?
Ik denk dat je je zorgen moet gaan maken als de kat slecht gaat eten en niet drinkt, zeker met deze warmte.

En je hebt grote kans dat ze wat actiever is als haar maatje er ook weer is...

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 12:58

Jezus dat ik daar natuurlijk niet aan gedacht heb. Stom ! Hoop maar dat dat het is dan ja :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:06

2 van onze katten zijn heel blij met de verkoeling die wij bieden, de anderen doen er niks mee:

- half liter flesje (plastic, van cola of water ofzo) vullen met water, nacht in de diepvries, in een washand en daar liggen ze graag tegenaan/overheen...

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:09

Ga gelijk een flesje in de koelkast leggen, bedankt !

Het is aardig heet in huis, lang leve t platte dak en de bovenste verdieping ...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:15

je kat doet nog meer als die van mij hoor :j
Het ligt ook aan de kat. Misschien als de 2e komt dat ze dan wel wat actiefer word :)
Wij hebben er 2 die slapen eten en drinken en dat was het := die doen echt niks :+ en zijn echt gezond :j