Kat weer ernstig mank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Kat weer ernstig mank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:04

Neeee niet weer zo'n topic :P ik heb al een afspraak bij de DA, maar dat kon pas om 2 uur, niet eerder.
Hieronder mijn verhaal over mijn uitermate zielige poes :(

Pukkie is een 8 jarige poes, ze heeft in haar jonge leven al 2 operaties achter de rug aan haar kruisbandje.
Ze heeft in een half uur tijd op zolder haar kruisbandje gescheurd, we weten niet hoe. Ik liet haar daar achter
om te gaan eten, en toen we boven kwamen was ze een en al hoopje elende met pijn. Dus naar de DA en die
zei dat ze haar kruisbandje gescheurd had. Ze heeft dus een nieuw kruisbandje gekregen en de eis was dat ze
dan 1 maand geen trappen mocht lopen en 3 maanden niet naar buiten. Ze was helaas in de eerste maand
ontsnapt omdat mijn (gehandicapte) broertje expres het raam in mijn kamer had opengezet, waar ze dus dat
halve jaar zat.

Helaas, ongeveer 6 maanden na die operatie was het weer helemaal mis, ze liep weer verkeerd en we merkten
dat er iets niet goed was. En wij naar de DA gaan, en het bleek dat zij de ongelukkige was van de weinige
die haar nep-kruisbandje gebroken had. Het komt namelijk vrijwel nooit voor dat het kunst-kruisbandje breekt!
Nouja, dus weer geopereerd, operatie verliep wel oke, en ze genas ook veel sneller dan de eerste operatie,
want ze kon al een beetje lopen en na een week kon ze weer een beetje springen, maar ze mocht alleen in mijn
kamer blijven. Dus ongeveer na weer 2 a 3 maanden mocht ze naar beneden, niet naar buiten. Ze was nog steeds
niet helemaal hersteld, maar ging wel beter als voorheen.

Helaas ging ze weer raar lopen (achterhand bewoog niet flexibel mee met de rest van het lichaam) en we waren
dus weer naar de DA gegaan. DA d8 meteen aan zenuwbeschadeging in de rug... Helaas, arme puk had er weer
iets bij ;( Puk kreeg dus medicatie, en die moest je opbouwen. Het ging zo goed dat we mochten minderen....

Maar nu, sinds een week is het weer s hit. Puk liep al verkeerd, en gister is ze in de sloot gevallen (ze mag sinds
3 weken ofzo weer naar buiten!) en kwam helemaal mank binnen lopen! Hele rare draai deed ze met haar pootje
en het leek wel alsof ze er een beetje mee sleepte... Maar het is niet verlamt, pijnprikkels zijn er nog (knijp in
het teentje, zij trekt, weliswaar zacht, haar pootje terug) en ze kan het nog wel bewegen...

Nou bedankt voor het lezen! Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ook ervaring mee hebben, of dat ze mischien
tips voor me hebben. Met Puk gaat het dus goed, alleen loopt ze heel moeilijk, ze is dus nog steeds knuffelbaar enzo.

Dit is Puk, geboren op 13-09-01, vrijdag de 13e, zwarte poes, 2 dagen na het world trade centre (als ik dit allemaal goed heb := )
Afbeelding

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:10

Ik wou al gelijk gaan gillen naar de dierenarts ermee!! :P
Nee hoor, grapje. Maar wat een toestanden met dat pootje :(:)
Het klinkt helemaal niet goed, maar ik duim voor je voor een gunstige diagnose en een spoedig herstel.
Laatst bijgewerkt door Laika op 01-07-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: Kat weer ernstig mank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:11

Hahaha ja ik heb et er maar meteen boven gezet :') ik geef egt veel om mijn poes, en laat haar egt niet onnodig pijn leiden! Ik was gister egt de tijd vergeten en wou om 00:50 de DA gaan bellen O:) toen strompelde ze binnen... Heb maar netjes om 9 uur gebeld toen/..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:21

Ach gossie toch, wat een pech poesje heb jij zeg. Nou heel veel sterkte en hopelijk valt het allemaal vanmiddag wel mee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 14:41

Ik kom net van de DA vandaan. Hij was verbaasd dat het weer Pukkie was, en heeft beide poten gevoeld en voelde bij haar "zwakke" knie dat er iets meer ruimte was, maar dat wij gewoon door moeten gaan met de medicijnen, 1 week 1 pil per dag, en dan na die week weer terug komen om te laten checken. In elk geval moet ze nu waarschijnlijk de rest van haar leven aan die medicijnen. Maar de DA weet dus niet presies waarom Puk zo loopt.

Ik heb haar zojuist pilletje gegeven met lekkere vla, en haar aan haar tuigje (borsttuigje en lijn) in de tuin in de schaduw gezet met wat water. Dus daar kan ze dan wel even blijven liggen. Maar ze mag in elk geval niet naar buiten van de DA zonder toezicht en zolang ze maar in de tuin blijft (vandaar dat ze aan de lijn zit)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:37

Nou een hele goede oplossing dan toch met het tuigje? Arme poes zeg en wat treft ze het met een baasje dat zo goed voor haar zorgt!
Aan het tuigje kan ze toch lekker naar buiten maar heb je er inderdaad wel toezicht op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 16:40

Nouja dat tuigje deden we al eerder, alleen ik eb toch het idee dat ze het niet helemaal prettig vind, en dat ze haar achterbenen nog steeds te veel belast (als ik haar uitliet) maar in de tuin vastbinden kan wel, dan licht ze heerlijk in de schduw :)

Ja ik hou echt zielsveel van Pukkie! Tis egt mijn darling, mijn kindje, mijn schatje..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:49

Ik weet helemaal wat je bedoelt...dat heb ik met mijn 2 poezen!

Tja, ze zal het inderdaad wel niet helemaal geweldig vinden in het tuigje maar het is een goede tussenoplossing. Als je haar niet in het oog kunt houden, forceert ze zichzelf misschien wel met weer nare gevolgen.
Dus dit is het beste zo toch!