Jullie honden ook zo last van de warmte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Jullie honden ook zo last van de warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:58

Arme Beau hij vindt het echt véééél te warm....... wil ook niet eten overdag, 's avonds wel gelukkig......
Ik laat hem zwemmen zoveel ik kan, maar warm blijft het.....

Meer honden die écht niet tegen de hitte kunnen?

Laika

Re: Jullie honden ook zo last van de warmte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:09

Mijn yorkie heeft ook last van de warmte, normaal ligt ze heerlijk op een kussen of op de bank/schoot en nu zoekt ze telkens hoekjes op de vloer op om daar dus plat op de buik te gaan liggen. Helaas wil ze niet zwemmen, voetjes nat is al heel wat....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:14

Mijn honden (2 labradors en 1 Boomer)
De labs hebben het wel behoorlijk warm mijn Boomertje heeft er niet heel veel last van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:16

Vind het zo sneu he :(:)
Jammer dat jouw hondje niet wil zwemmen Laika.

Die Labjes toch ook warm?
Pfff en de zomer is nog maar een week oud......

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:18

ik had laatst een foldertje meegenomen bij een dierenwinkel.
daar hadden ze een proefmodel.
je kan hem in bandana of kussen enz bestellen.
als je hem een half uur in koud water legt blijft die 5 dagen koel

www.bodycooler.eu

heb hem zelf nog niet besteld maar ik zit er wel aan te denken

nicci88Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:18

Ik word ram gestoord van men hond.
Die is nogal balverslaafd.
en die blijft zelfs met dit weer nog op en neer rennen met de bal.
Maar ik laat der nu ook wel iedere dag zwemmen *D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:20

Hier ook eentje die veel last van de warmte heeft. Eet normaal al moeilijk, maar nu bijna niet. Ligt het liefst op een betonnen vloer ipv buiten. Ook wil hij met warmte niet naar de oppas en is ie wat van slag (blijft dan onder mijn auto liggen). Zodra het koeler is is alles weer prima. Wel sneu altijd om te zien. En hoe ouder hij wordt hoe meer moeite hij ermee krijgt. (het is een spaanse straathond dus je zou zeggen dat ie het gewend is ;-))
Bal wil hij wel heel veel mee spelen en als ik hem niet afpak zou hij zo oververhit neerstorten.
Zwemmen doet ie ook veel.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:21

patserke schreef:
ik had laatst een foldertje meegenomen bij een dierenwinkel.
daar hadden ze een proefmodel.
je kan hem in bandana of kussen enz bestellen.
als je hem een half uur in koud water legt blijft die 5 dagen koel

http://www.bodycooler.eu

heb hem zelf nog niet besteld maar ik zit er wel aan te denken

mijn honden hebben het ook erg warm (Boerboel en Rottie x boxer)

Ik heb van die bandanas gekocht.....helpt voor geen meter. Ze worden in no time warm en koelen dus echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:24

Ik vind die Bodycooler wel heel mooi zeg. En 29,95 is niet duur.

Dat jasje vind ik echt niks, ga mijn hond geen kleren aantrekken >;)

@ Quintusgl: jouwe eet ook niet? Poor thing.... zal zo eens kippenbouillon maken met rijst, kijken of meneer dat blieft....

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:28

Die van mij heeft het ook warm. Ze is een tibetaanse terrier x ? en ze is helemaal zwart dus warm heeft ze het wel. Vooral tijdens wandelingen is ze minder actief en sloft ze achter me aan. Zwemmen houdt ze niet van, pootje baden wel maar daar blijft het ook bij. :+ Maar vrijdag ga ik weer met de hond van de buren (drentse patrijs) en mijn hond wandelen en dan zal Lana (mijn hond) wel moeten zwemmen omdat de hond van de buren haar gewoon het water ingooit en er nog het liefst boven op gaat zitten ook nog :+ En als je ze dan weer bij je roept krijgt je 2 klets natte verzopen katjes die enthousiast je bijna omver lopen en dan lekker uitschudden natuurlijk :+ Dat koelen ze wel lekker af (en ik ook natuurlijk xD)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:30

Hier een niet-zwemmende donkerbruine labrador die in de zon gaat liggen bakken. Knettergek dat beest!

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:32

Mijn kleine hondje met korte haren vind het niet zo heel erg, maar die grote (langharige duitse herder) die houdt het niet vol met deze warmte, die ligt te hijgen de hele tijd :(:)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:33

De honden van mijn werk (14 mechelaars) hebben ook erge last van de witte. Somige eten moeilijker en ze zijn gewoon een stuk luier dan normaal. Triest om te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:36

Echt sneu he?
En Beau is natuurlijk al een oude man, die heeft het echt zwaar nu :(:)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:37

Ik zag die bodycooler vandaag ook bij de dierenwinkel, maar als ik mijn york iets dergelijks aan trek, komt ze niet meer in de benen _O-
Als dekentje hoef ik iets dergelijks niet te proberen, daar gaat ze dus echt niet op. Zowiezo niet op iets wat nat is.
Edit idd met name de oudere honden hebben hier last van. Mijn yorkie vroeger had het nooit warm, hijgde niet eens na in de hitte rennen. Maar is nu al 14 dus al een oude dame ;)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:41

hmm jammers dat die niet werkte kokopelli...

@laika die bodycooler droogt snel op zodat die niet nat is. las ik in het foldertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:44

Ik heb ook echt het idee dat Beau elk jaar meer last heeft, maar hij heeft er nooit goed tegen gekund hoor...... maar vind het nou wel echt sneu. Al geniet hij enorm van het zwemmen, da's dan wel weer leuk, maar kan ook niet de hele dag :(:)
Die van mij gaat denk wel op het dekentje liggen...... maar met een jasje schaamt hij zich dood denk ik.... Beau kennende, kan hij zulks niet waarderen....

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:52

onze 2 boxers idem. overdag niet eten( drinken wel goed), en ze willen wel graag naar buiten toe. gaan dan de kennel in met afdak( en heeel veel schaduw). ook spuit ik en de tegels en de honden nat. vinden ze stiekem best lekker. Sasja is met lopen erg relaxed. Tommy wordt helemaal gek.
en het kamer raam openzetten. liggen ze nu ook onder.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:15

Tuig hier heeft er ook last van.
Overdag kleine en korte wandelingetjes. Zometeen even lekker met ze lopen.
De oudste is 10, de jongste 8. Hebben het voorral na de wandeling erg zwaar. Gelukkig hebben we zeil liggen waar ze op af kunnen koelen.

En soms moet je ze weer tegen zichzelf beschermen omdat ze dan weer lang in de zon blijven liggen... vreemdvolk zo nu en dan.

Ik weet niet wat ik van die coolers moet denken. Sowieso geen halsband, kleding of wat dan ook hier omdat ik wil dat ze zelf kunnen bepalen of ze af willen koelen of niet en dat ze dus niet worden gedwongen om af te koelen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:30

Mijn hondje heeft er ook last van, zo sneu.
En het is bij ons binnen ook nog eens 29 graden, ongelooflijk. :=
Ze ligt overdag zoveel mogelijk op haar rug voor de voordeur, waar nog een beetje koele lucht onderdoor komt.
Ze eet ook slecht, normaal eet ze haar eten meteen op als ik het in haar bak doe, gister was het na 3 uur pas op en vandaag lag het al langer. Ben met haar gaan zwemmen voor verkoeling en dat heeft haar gelukkig wel goed gedaan. Maar eten deed ze nog niet.
Heb dus net maar uit de hand gevoerd, toen at ze wel, en begon ze ook zelf uit de bak te eten.
Vind het echt een beetje sneu, maar we gaan maar lekker elke dag zwemmen, vindt ze helemaal geweldig en het is lekker koel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:34

Mijn hond is gefokt uit lijnen met veel lucht, en dat zie ik nu dus terug. Donna kan heel erg goed tegen de warmte, ze hijgt zelden tot nooit. Gewoon heel rustig dat tongetje dr uit, speelt en zwemt wel veel (Ze is nog jong) ben wel tevreden mijn katten hebben het zwaarder, mooie site zeg van die coolmatten heb ze bij mn favorieten gezet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:31

@ Chiqa: wat bedoel je met "lijnen met veel lucht"?
Herders kunnen sowieso niet erg goed tegen de warmte, wel tegen de kou, en met droogte kunnen ze ook goed omgaan...... zouden goed passen op de toendra's en de steppes, heb ik weleens gedacht.
Gisteravond heeft Beau rijst gegeten, zal hem straks brok geven met vlees..... kijken of dat wil, en overdag maar niks, denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:55

Mijn hond heeft er nog niet echt veel last van, ze ligt het liefst nog in de zon te slapen ook :D
Ik zorg wel dat ze zich rustig houdt met dit weer trouwens, niet als een bezetene rondrennen nu midden op de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:00

Volgens mij hebben zulke honden gewoon minder last :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:53

gelukkig hebben wij een oud huis,en in huis is het 22 graden,dus koel zat ,met een tegelvloer waar ze op kunnen liggen...

maar ze liggen hier op bed,is lekker warm :D

en ze geven verder gelukkig niet om warmte,lopen er gewoon in te rennen en spelen,de dogo teef zoekt het warmste plekje op in de tuin en gaat daar liggen bakken...

en eten krijgen ze hier pas als wij naar bed gaan,erg laat op de avond,verder mogen ze brokken eten als ze dat willen of kluifjes :) ,en dat is niet anders als anders.

maar kan me voorstellen hoor,dat honden die warmte niets vinden...