Omg. Zeddam: niet 1 maar 2 poezen gestolen.. :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maydine

Omg. Zeddam: niet 1 maar 2 poezen gestolen.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 17:29

Weet niet of het hier goed staat maar wil toch even graag mij ei kwijt...

Mijn lief en ik hebben/hadden twee prachtige heilige birmaan katten.. Een licht bruin met bruine, Armell, en een witte
met grijs, Faye. Ze zijn gewend om lekker naar buiten te lopen en gingen ook nooit verder dan de tuin of het pleintje
voor het huis (eigen pleintje voor ons winkelpand) om lekker van het zonnetje te genieten..
Ze kregen altijd veel aandacht van voorbij lopende toeristen (we wonen in een toeristen dorp) en de bouwvakkers die
sinds een paar weken tegenover ons huis een appartementen complex aan het bouwen zijn..

Sinds 4 dagen is Armell verdwenen (+/- 26 Juni) we kunnen haar nergens vinden.. Niet in de tuin, niet op straat, niet in
de bouwput of bij de buren. Alle dierenartsen afgebeld, dierenasiels, dierenambulance, amvedi (weet niet hoe je het schrijft)
maar geen Armell ;(
Onze andere poes, Faye, heeft sinds 1,5 week kittens, 3 stuks en is niet uit haar werphokje weg te slaan. Ze ging enkel even
naar buiten om even van het zonnetje te genieten maar daarna gelijk weer naar haar kleintjes terug.. Lieve zorgzame mama.
Ze kon ook niet meer over het tuinhekje springen vanwege haar opgezette "borstjes" en ze is altijd al een beetje lomp qua
springen geweest...

Vanmorge werd ik wakker van de kraanmachine die voor ons huis staan, ze begonnen al om 7u :( vaag hoorde ik toen een man
"kom dan"... en dan zo'n dierenlok kus geluidje maken.. Ik dacht dat ik het me verbeelde en ben weer in slaap gedommeld.
Vervolgens om een uur of 9 werd ik weer wakker van een hard gekrijs van de kittens en ben direct gaan kijken. Kittens helemaal overstuur want mama was weg.. Ik heb me rot gezocht door het hele huis en de tuin.. Geen Faye.. Het kan niet zijn dat ze weggelopen is want ze was ontzettend waaks en alert wat betreft haar kittens. En op pad gaan doet ze niet en kan ze niet omdat ze niet over het hekje kan..

We vermoeden dat allebei onze poezen gestolen zijn, langharige heilige birmanen zijn erg gewilt... We hebben overal posters opgehangen en alle diereninstanties gebeld...
Het is echt hartverscheurend om de kittens de hele dag zo te horen schreeuwen om hun mama... We hebben kittenmelk en een
flesje bij de dierenarts gehaald en voeden ze nu zo.
Ben er echt kapot van dat allebei onze lieve poezen weg zijn en wordt nog verdrietiger als ik de kittens de hele tijd zo hoor schreeuwen
om hun mama.. ;( Wie doet nu zoiets? |(

Hoop dat ze misschien toch nog terug gebracht of gevonden worden want we missen ze verschrikkelijk en de kittens missen hun mama en tante..
We wonen in Zeddam, heeft iemand ze gezien o.i.d. neem dan alsjeblieft contact op met me! Hieronder staat een foto van Faye met haar kittens, niet heel charmant maar ze staat er op..
Een foto van Armell heb ik niet op deze computer maar zij is het zelfde maar dan in het bruin... Alvast bedankt..

Faye met kittens net geboren..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mars op 30-06-09 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Locatie in titel gezet

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:43

posters door de buurt heen hangen met daarop de tekst dat de kittens dood gaan zonder moeder

AaronYve

Re: Niet 1 maar 2 poezen gestolen.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:46

Misschien kan je eens aan de bouwvakkers vragen of ze iets gezien hebben.
Vind het echt heel sneu voor de kittens, poezen en voor jou!
Hoop dat ze snel terug zijn.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:46

Jeetje!! Wat erg zeg... echt hoe mensen het kunnen doen.... Ik hoop echt dat je ze alsnog vind!!!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:48

LimaMambo schreef:
posters door de buurt heen hangen met daarop de tekst dat de kittens dood gaan zonder moeder

Precies! En diezelfde oproepen ook op internet!!!

Succes met je jonkies, maar ik vind het echt aso! Die persoon moet toch ook gevoelt hebben dat het een zogende moeder is?!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:49

Jezus wat een k.t streek! Hopelijk vind je ze nog wat mensen al niet doen tegenwoordig ongelofelijk

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:53

Wat een kl*testreek zeg.
En dan zeker ook nu met de kleintjes. Ik hoop dat je ze snel weer terug hebt.
Echt erg je mooie katten weg. ZOu voor je duimen dat ze weer terug gevonden worden.
Zou ook marktplaats en dat soort dingen in de gaten houden misschien zetten ze wel te koop.

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:53

Te triest voor woorden dit..
Waar gaat onze wereld heen, je kan niet eens meer fatsoenlijk je kat buiten laten lopen..:(

Ik ga heel hard mee duimen dat je ze weer terug vindt!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:54

Dit wil je vast niet horen maar het is nou eenmaal realiteit: je moet mooie (ras)katten ook niet los buiten laten lopen en zeker geen open poezen. Er lopen genoeg gekken rond op deze wereld.
Grote kans dat je lieve poes nu als broodfokpoes gebruikt gaat worden! Ze heeft nu kittens dus diegene die haar gestolen heeft ziet dat ook en denkt waarschijnlijk: kassa!

Ik hoop voor je dat je weet hoe je kittens moet voeden en dat ze het gaan redden zonder mamma.
Ben ook heel bang dat je je katten niet meer terug ziet. Ik hoop dat ik het heel erg mis heb voor je en dat als ze terug zijn je in ieder geval je tuin zodanig afschermd dat ze niet meer weg kunnen.

Ook zou ik inderdaad die bouwvakkers eens vragen hoe of wat, zij lopen daar de hele dag, misschien hebben ze wat gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:58

Was ook mijn eerste reactie....Je heb die bouwvakker horen lokken, heb je hem nog gesproken?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:00

Wat erg ;(
Hopelijk vind je ze terug!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:07

Bedankt voor alle lieve reacties..

Ik heb ook posters overal door de buurt en bij de supermarkt en DA etc. opgehangen met heel groot erbij dat ze met spoed terug moet omdat ze 3 kittens heeft van 1,5 oud.. Hopelijk gaat iemand zijn gevoel een beetje spelen dan en brengt ie ze terug.

Ik heb alle bouwvakkers gevraagd en een poster op mogen hangen in de schaftketen.. Ze hadden niks gehoord of gezien verder..

De bruine, Armell is gelukkig gesteriliseerd dus ermee fokken kunnen ze niet en naar shows ook niet want ze heeft een knik in haar staartje..

@ Cissy: Raskat of niet maar deze katten hoorden gewoon buiten.. We wonen in een dorp waar ze lekker in het weiland kunnen spelen, ze weten ook niet beter dan dat ze lekker naar buiten kunnen... Ze bleven ook altijd gewoon in de tuin, naast het hekje in het zonnetje dus ze zijn waarschijnlijk gewoon over het hekje heen gepakt..
Iedereen kent iedereen hier in het dorp en iedereen weet dat het onze poezen zijn.. Nu nog hopen dat iemand ze vind, herkent en terug brengt.. Heb er in ieder geval alles voor over om ze terug te krijgen.. inclusief een beloning voor de vinder.. ;(

Heeft het trouwens nu om aangifte te doen bij de politie of nemen die je niet serieus wat betreft een poezen diefstal..?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:08

Nog even een toevoeging:

Ja ik heb ervaring met het met de fles voeren van kittens.. dus dat komt wel goed..
Alleen zijn ze nu zo overstuur en moe van het schreeuwen de hele dag dat ze schor zijn en niet willen eten.. Hopelijk gaat het vanavond beter..
De DA woont hiernaast en weet er ook van dus wanneer er iets is staat hij klaar gelukkig..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:29

zijn de katten gechipt?
en ik zou zowiezo bij elke dierenarts in de wijde omtrek posters ophangen
of iig de chipnummer doorgeven van de kat.. zodat de eventuele dief er niet ineens vandoor gaat als hij de DA binnen stapt

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:35

Ja ze zijn gechipt en via de amivedi organisatie staan ze met foto en chip nummer in de database dus als de dief met een van beide naar de dierenarts gaat om chip te wisselen/veranderen dan checken ze het eerst na en kunnen ze zien dat ze gestolen zijn..

Posters hebben we echt al overal opgehangen... in de hele wijde omtrek...

Pfff wil ze zo graag terug hebben.. ;(

InezFlip

Re: Omg. Zeddam: niet 1 maar 2 poezen gestolen.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:18

Één of andere gevoellose zak heeft ze vast gejat, die hebben namelijk geen gevoeld. Ik zou goed mp in de gaten houden en dat soort site's. Mischien wil die ze doorverkopen.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:28

He jakkie :(:)
Sterkte ermee!,Ik hoop echt dat je ze terug krijgt!
Indd goed het internet in de gaten houden!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 19:56

GOED NIEUWS !! FAYE (moeder van de kittens) IS WEER TERECHT!!!! :D :D

Ik werd net gebeld door een man die de advertentie in de supermarkt had gelezen en hij herkende Faye, de moeder van de kittens!! :D Hij had haar net zien lopen in de wijk helemaal in het dorp hier verderop! Ik ben gaan kijken en heb haar gevonden! Helemaal bang in elkaar gedoken in de struiken! Ze had geen honger en dorst dus ik vermoed dat iemand de advertentie gezien heeft en haar toen gauw weer uit huis gegooid heeft! Bang dat mensen de kat zouden herkennen van de advertentie.. Waarschijnlijk heeft ze de mensen helemaal gek gemaakt met heen en weer lopen omdat ze naar de kittens wilde!

Ik ben zoooo blij dat ik haar terug heb! :D :D

De kittens zijn ook helemaal blij! Was zo'n aandoenlijk gezicht, ze hoorde de kittens toen we thuis kwamen met haar en ze spurte er keihard op af! Gelijk helemaal wassen en direct melk geven! Ben zo blij! :D

Nou is Armell, de bruine nog wel steeds weg.. Hoop dat de advertenties hun werk doen en mensen haar herkennen en vinden en terug brengen!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:07

Maydine schreef:
Jatten is niet normaal, of het nou om een kat, een fiets of een auto gaat, jatten is nooit normaal
en helemaal niet omdat het om een levend wezen gaat! Waar je verdriet van hebt als ze gejat wordt.

Precies. Hoe mooi en duur het ook is je moet gewoon met je tongels van andersmans spullen afblijven!

Ik ben iig hartstikke blij dat ze weer terecht is!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:08

Ben het helemaal met je eens dat jatten niet normaal is maar ik heb gezegd dat er nog teveel gekken rondlopen en dat je daarom beter niet je mooie (ras)katten los buiten kunt laten lopen, dan loop je de kans dat ze gejat worden, dat is niet mijn mening dat is realiteit!! ik zei toch al dat je het niet wilde horen, maar het is nou eenmaal wel zo.

Er zijn verhalen genoeg ook hier op bokt en op de kattensites dat er katten gestolen worden als je er dan toch voor kiest om ze buiten te laten dan is het inderdaad je eigen keuze maar de kans is gewoon te groot.

Ik ben heel blij voor je dat ze weer terug is want ik kreeg al visioenen van haar met dikke melkklieren zielig opgesloten in een kooitje bij een of ander lugubere vent, brrr...
Ik hoop ook dat je haar nu voorlopig binnen houdt al is het alleen maar om die kittens groot te laten worden met hun moeder samen. Als je dan weer besluit om haar los te laten hebben die kittens in ieder geval een kans om opgevoed en gevoed te worden door hun moeder. Oh zo belangrijk voor babies!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 20:19

Ik ben ook super blij dat ze weer lekker bij ons is en niet bij een vreemd eng iemand...
Vooral voor de kittens ben ik zo blij dat ze hun mama weer terug hebben!
Ze hebben de hele tijd non stop lopen schreeuwen en nu zijn ze al een flinke tijd stil, lekker tegen mama aan slapen met een volle buik van mama's melk!
Ik ben zoooo blij.. echt.. kan het niet beschrijven!

Nu alleen armell nog.. Hoop voor ze dat ze niet zielig in een hokje bij iemand zit weg te kwijnen..
Ben blij dat ze gesteriliseerd is en niet geschikt is voor een broodfokker o.i.d.
Hoop dat ze snel weer thuis komt...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:26

Oh wat gelukkig dat Mama weer terecht zeg!! Nu die ander nog. :(:) Echt vreselijk zoiets zeg, dat ze gewoon je katten meenemen. Benh zo blij voor die kittens! (EN voor jullie ook natuurlijk, maar dat geschreeuw weet ik heel goed van onze poes die ik als 3 weken oud frummeltje kreeg nadat moeder was doodgereden. Dat gaat je echt aan je hart)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:30

jeejtje... wat een verhaal.. blij dat faye terug is!!!!

ik hoop dat armell ook snel thuis komt!

ik had ook een jong kitten gevonden paar jaar terug van ong 3 weken oud.
in de manege bak tussen de schot. geen moeder te bekennen want de eigenaar van de manege had een haat voor katten.
toen heb ik haar opgevoed, dat is een grote klus moet ik je zeggen, gelukkig kunnen ze nu lekker bij mams eten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:32

gelukkig is mama weer terug :D

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 21:13

De kittens zijn weer helemaal rustig en tevreden! Gelukkig maar :)
Maak me alleen nog wel zorgen om Armell.. ook met die zware onweersbuien (hier hadden we onweer weet niet of het ook in de rest van het land is geweest) was ze al weg...
Blijf hopen dat ze terug komt..