Mijn lief en ik hebben/hadden twee prachtige heilige birmaan katten.. Een licht bruin met bruine, Armell, en een witte
met grijs, Faye. Ze zijn gewend om lekker naar buiten te lopen en gingen ook nooit verder dan de tuin of het pleintje
voor het huis (eigen pleintje voor ons winkelpand) om lekker van het zonnetje te genieten..
Ze kregen altijd veel aandacht van voorbij lopende toeristen (we wonen in een toeristen dorp) en de bouwvakkers die
sinds een paar weken tegenover ons huis een appartementen complex aan het bouwen zijn..
Sinds 4 dagen is Armell verdwenen (+/- 26 Juni) we kunnen haar nergens vinden.. Niet in de tuin, niet op straat, niet in
de bouwput of bij de buren. Alle dierenartsen afgebeld, dierenasiels, dierenambulance, amvedi (weet niet hoe je het schrijft)
maar geen Armell

Onze andere poes, Faye, heeft sinds 1,5 week kittens, 3 stuks en is niet uit haar werphokje weg te slaan. Ze ging enkel even
naar buiten om even van het zonnetje te genieten maar daarna gelijk weer naar haar kleintjes terug.. Lieve zorgzame mama.
Ze kon ook niet meer over het tuinhekje springen vanwege haar opgezette "borstjes" en ze is altijd al een beetje lomp qua
springen geweest...
Vanmorge werd ik wakker van de kraanmachine die voor ons huis staan, ze begonnen al om 7u

"kom dan"... en dan zo'n dierenlok kus geluidje maken.. Ik dacht dat ik het me verbeelde en ben weer in slaap gedommeld.
Vervolgens om een uur of 9 werd ik weer wakker van een hard gekrijs van de kittens en ben direct gaan kijken. Kittens helemaal overstuur want mama was weg.. Ik heb me rot gezocht door het hele huis en de tuin.. Geen Faye.. Het kan niet zijn dat ze weggelopen is want ze was ontzettend waaks en alert wat betreft haar kittens. En op pad gaan doet ze niet en kan ze niet omdat ze niet over het hekje kan..
We vermoeden dat allebei onze poezen gestolen zijn, langharige heilige birmanen zijn erg gewilt... We hebben overal posters opgehangen en alle diereninstanties gebeld...
Het is echt hartverscheurend om de kittens de hele dag zo te horen schreeuwen om hun mama... We hebben kittenmelk en een
flesje bij de dierenarts gehaald en voeden ze nu zo.
Ben er echt kapot van dat allebei onze lieve poezen weg zijn en wordt nog verdrietiger als ik de kittens de hele tijd zo hoor schreeuwen
om hun mama..

Hoop dat ze misschien toch nog terug gebracht of gevonden worden want we missen ze verschrikkelijk en de kittens missen hun mama en tante..
We wonen in Zeddam, heeft iemand ze gezien o.i.d. neem dan alsjeblieft contact op met me! Hieronder staat een foto van Faye met haar kittens, niet heel charmant maar ze staat er op..
Een foto van Armell heb ik niet op deze computer maar zij is het zelfde maar dan in het bruin... Alvast bedankt..
Faye met kittens net geboren..