Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sunny_l0ve schreef:Wij hadden op de kinderboerderij ook grasparkieten en zebravinken bij elkaar zitten. Was niet onze keus, dat zat al zo van de vorige beheerdster. Maar dat ging wel goed, ze hadden nooit echt ruzie.
Ik vind persoonlijk die valkparkieten wel leuk om te zien.
deflin schreef:( grasparkieten bij valkparkieten)
Wilawander schreef:sunny_l0ve schreef:Wij hadden op de kinderboerderij ook grasparkieten en zebravinken bij elkaar zitten. Was niet onze keus, dat zat al zo van de vorige beheerdster. Maar dat ging wel goed, ze hadden nooit echt ruzie.
Ik vind persoonlijk die valkparkieten wel leuk om te zien.
Zoalang ze niet broeden is het vaak ook geen probleem.
Wil wel even wat recht zetten, lang niet alle soorten kromsnavels kunnen bij elkaar.
Het meest voorkomende is Grasparkieten, valkparkieten, kakarikies, bourkeparkieten. Verder kan je er nog de volgende soorten bij nemen maar van deze kan je maar 1 koppel nemen daar anders de koppels van dezelfde soort zich niet verdragen: Turqousine, splendids, catharina parkiet, bergparkiet enz.
Kijk anders eens op http://www.grasparkiet.com daar staat ook wat met wat kan.
Cayenne schreef:deflin schreef:( grasparkieten bij valkparkieten)
en dat zou ik absoluut niet doen.
Grasparkieten zijn een flink stuk feller dan Valkparkieten en het komt regelmatig voor dat ze Valkparkieten te grazen nemen waardoor het Valkje een pootje moet missen of erger.
Bovendien krijgen Valkjes dan erg weinig rust. Valkparkieten zijn van nature erg vredelievende vogels.